Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GPS-Pejl!

Featured Replies

Publicerat

Visst kan man ställa in så att det automatiskt uppdaterar varje minut typ?

???

Är det så kan man ju ta telias erbjudanden om gratis sms en hel månad för 99kr. 5000sms är max tror jag och dessutom slipper man ju skicka en förfrågan till hunden. Man får jaga en del innan dom där 99kr är slut, ca 83timmar varje månad kan man jaga med en minuts inställning! ;D

Hur som helst vore det ju bättre med systemet som First_clas skriver om så hoppas det dyker upp snart!!

Nu kanske jag är helt ut å cyklar angående det där med SMS inställningar men då får ni rätta mig! ;)

• Svar 135
  • Visningar 15,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Visst kan man ställa in så att det automatiskt uppdaterar varje minut typ?

???

Är det så kan man ju ta telias erbjudanden om gratis sms en hel månad för 99kr. 5000sms är max tror jag och dessutom slipper man ju skicka en förfrågan till hunden. Man får jaga en del innan dom där 99kr är slut, ca 83timmar varje månad kan man jaga med en minuts inställning! ;D

Hur som helst vore det ju bättre med systemet som First_clas skriver om så hoppas det dyker upp snart!!

Nu kanske jag är helt ut å cyklar angående det där med SMS inställningar men då får ni rätta mig! ;)

Nej du är inte ute och cyklar ;D Det går att ställa in på automatisk spårning av hunden då är det fritt att välja hur ofta du vill ha...jag brukar nu köra på ca 3 minuter.Dessutom hörde jag att om man har på spårning så kan man få flera sms till samma som ett annars...tex. 50 uppdateringar = 1 sms... :- men är inte helt hundra på att det funkar så :-[
Publicerat
Efter att nu ha testat min Tracker MyWay en längre tid så har det uppstått ett problem...det är så att då stövarn har jagat i mer än 2,5 timmar så måste halsbandet hitta nya sateliter och det har den svårt med...vilket betyder att jag tappat bort hunden då.

Men fick i går ett nytt halsband på garanti  ;D med en sändare uppåt också som enligt mina kompisar som prövat den säger att den funkar bra nu...så nu blir det att testa den nya för att själv se... ;D Har även fått nya uppdareringar i telefonen också som verkar kanon... ;D

Lägger in en bild på det nya halsbandet.........

Har nu testat det nya halsbandet ganska mycket och är tillsvidare mer än nöjd ...har inte haft några bekymmer med att hitta positionerna nu ;D....så till alla som har drivande hundar och funderar på GPS så skaffa ett sånt här halsband eller eventuellt något bättre. ;)
Publicerat

Hejsan

Jag har fått mitt Tracker halsband uppdaterat hos peters elektronik och det funkar jättebra .

Possitionerna är rätt har inte tappat några satteliter alls efter detta jag rekomenderar verkligen Tracker My Way superbra.

När det gäller sms kostnader så funkar det så här.

Använder man spårning kan man sätta hur många som helst under nästan vilken tid som helst kostar ett sms för telefonkortet medan varje spårning kostar ett s /st. Sätter man 50 sms 1 per minut är det ett  sms för telefon medan det blir 50 st sms för halsbandet.

Därför är max 5000 sms/99:- per mån bra att ha till halsbandet

ivmo :D :D :D

Publicerat

Nu har priset sänkts på Tracker MyWay här i Finland...Priset nu....759 €

erbjudandet är i bruk 30.11. - 30.12.2006...jäklar jag som fick betala 1/4 mera. >:(

Publicerat

GPS-pejl kan rädda hundars liv också ;D

En jaktkompis och ägare till min tiks hel och halvsyster kunde i går tack vare gps pejlen rädda sina två rävhundar då dom jagat efter räven ut på svag is...ägaren trodde inte att isen ännu laggt sig  ::)  utan kunde först då han såg på gpsen att stövarna var ute sjön att nu var det fara för hundarna :o han kom snabbt till platsen och fick kallat hundarna tillbaka i land...isen var så svag att stövarna brakade flera ggr med bakbartiet igenom isen...men dom kom lyckligtvis i land.

Räven hade gått över till en annan holme på nattgammal is :o

Publicerat

Ahh...så finns det dom som säjer att rävar inte lockar ut stövare på tunn is ;D

Publicerat

Jag har flera gånger varit med om rävar som söker sig till islagda sjöar och vattendrag när de blir jagade.

Där kom ett argument till för gps pejl. ett suveränt hjälpmedel en trygghet att veta var hunden finns,

ivmo ;) ;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Så här enkelt är det att se var du har din hund med en gps...bara att se på kartan i mobilen. ;)

Min stövares sista position för dagen...dvs hemma. ;)

post-438-1167419137_thumb.jpg

Publicerat

Får man komma å hälsa på ifall man har svängarna förbi?  ;D

Publicerat
Får man komma å hälsa på ifall man har svängarna förbi?  ;D
Självklart ;D...du har ju kartan var jag bor nu. ;)
Publicerat

Hej!

Är i färd med att investera i en gps pejl. Har dock en fundering. Hur fungerar "områdesalarmet". Måsta man ställa in att hundhenheten skall skicka sms en viss tidsintervall eller larmar den så fort hunden har gått utanför radien och därefter skickar sms oavbrutet?

Hoppas att det gör det först när hunden är utanför området, man vill ju inte att det skall skickas en massa sms i onödan :) ::)

Publicerat

Nu är tekniken ny trots allt och den fungerar riktigt bra , jag har ingen själv än då jag verkar ha lite skotskt blod i mig så väntar jag tills den är uppdaterad och tekninken blivit bättre, det blir den alltid ;) och något billigare ;D

Jag skulle vilja ha ett halsband med både och på alltså både vanlig signalpejl och med Gps men inte två halsband på hunden, sen kan vikten få minska något också.

Har själv bara provat tracker och den fungerade riktigt bra på en drivande hund, men att skicka sms hela tiden störde mig.

Publicerat

Det går ju också att köra med spårning på Trackern...brukar köra med ett sms var tredje minut...då behöver man själv inte bry sig...utan bara att titta var hunden är eller har varit. ;)

Publicerat

Jo det har jag förstått :) Men hur är det med områdesalarmet. Skickar hundenheten ett sms då hunden gått utanför, eller skickas det sms fram och tillbaka även när hunden är i det inringade området ???

Publicerat
Jo det har jag förstått :) Men hur är det med områdesalarmet. Skickar hundenheten ett sms då hunden gått utanför, eller skickas det sms fram och tillbaka även när hunden är i det inringade området ???
Det kan jag inte svara på för jag har ännu inte provat den funktionen. :-
Publicerat

Ok! Tänkte att det måste vara rätt smidigt, om man till exempel har en trafikerad väg eller liknande. Stövarn min väcker ju inte, men drar gärna iväg på gamla rävslag. Inte så få gånger har jag hamnat i bakvattnet så att säga. Men snart då...... :)

Vad för kort har ni i hundenheten, förmodar att kontantkort är att föredra?

Publicerat
Ok! Tänkte att det måste vara rätt smidigt, om man till exempel har en trafikerad väg eller liknande. Stövarn min väcker ju inte, men drar gärna iväg på gamla rävslag. Inte så få gånger har jag hamnat i bakvattnet så att säga. Men snart då...... :)

Vad för kort har ni i hundenheten, förmodar att kontantkort är att föredra?

Jag har ett TeliaSonera...dvs 1000 sms gratis i månaden.
Publicerat
Det går ju också att köra med spårning på Trackern...brukar köra med ett sms var tredje minut...då behöver man själv inte bry sig...utan bara att titta var hunden är eller har varit. ;)

det blir ju 20 st /h är hunden ute 6-8 timmar blir det 120-160 sms om dagen, klarar du dig på det eller skenar räkningen ibland?

Publicerat
det blir ju 20 st /h är hunden ute 6-8 timmar blir det 120-160 sms om dagen, klarar du dig på det eller skenar räkningen ibland?
Hittills har jag haft det under kontroll...men jag har inte jagat så mycket som jag brukar nu heller...jag har även 1000 sms gratis i telefonen som jag använder också ....då jag inte kör med spårning.

Får ju se sen hur dyrt det blir...fast det spelar ju egentligen ingen roll  :-...har man råd att jaga en hel dag så har man nog råd att betala sms räkningen på pejlen också. ;D

Publicerat

Kikade på en hemsida jag hittade,man kan väl säja att det är rätt så dyrt fortfarande,tror priserna kommer sjunka betydligt vartefter

http://www.zodiac.se/prod/Tracker_MyWay_nokia.html

Publicerat

Kikade på en hemsida jag hittade,man kan väl säja att det är rätt så dyrt fortfarande,tror priserna kommer sjunka betydligt vartefter

http://www.zodiac.se/prod/Tracker_MyWay_nokia.html

Eller så köper man hundenheten begagnad ;D Nu är det bara att hitta en lämplig telefon.

Publicerat

Varför skulle det finnas en marknad för begagnade sändare idag ? Den nya tekniken som för övrigt är gammal imorgon,är nog inte direkt enorm i fråga om utbud. Sen har man ju ingen garanti då heller,elektronik är ju känsliga prylar ;D

Jag vill ockå ha GPS,men jag tror jag väntar ett eller två år.

Ta bara pejlarna,förr var det skitstora runda besök från Mars likande antenner,idag sitter dom inbyggda i ett lock man bara fäller upp ;D

Sen funkar faktist min Swepoint rätt så bra ännu..men skulle jag byta så blev det garanterat en GPS

Publicerat

Vet inte, men jag har iaf hittat en och den lade jag vantarna på. Såg att det fanns ytterligare en på blocket för 4000sek tror jag det var.

Publicerat

Det är nog som du skriver Telgetok...jag tror nog också att det kommer bättre och bättre grejjor framöver och då sjunker också prisena. ::)