Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grisjakten 06-07

Featured Replies

Publicerat
På 05:30-nyheterna så sa dom att vildsvinen har spridit sig upp till Sundsvallstrakten. Kan någon bekräfta detta??? Isf är det ju inte mer än drygt 60 mil kvar för svinen att vandra. Haha! :D  Se länken nedan! :D

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1494871

:D

Va??? Det var som f_n. Nu måste jag börja titta lite extra på marken i norra hälsingland då - de bör ju passerat där på vägen upp så att säga ;D

• Svar 271
  • Visningar 23,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
På 05:30-nyheterna så sa dom att vildsvinen har spridit sig upp till Sundsvallstrakten. Kan någon bekräfta detta??? Isf är det ju inte mer än drygt 60 mil kvar för svinen att vandra. Haha! :D  Se länken nedan! :D

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1494871

:D

Dom kommer närmare o närmare då är det bara ca 40 mil kvar då

Publicerat
Va??? Det var som f_n. Nu måste jag börja titta lite extra på marken i norra hälsingland då - de bör ju passerat där på vägen upp så att säga ;D
Dom kommer närmare o närmare då är det bara ca 40 mil kvar då

Jag tar dessa uppgifter med en nypa salt tills vidare. Först vill jag har det bekräftat från folk på både Jaktsidan och robsoft. Man känner några som bor i dessa trakter och än har jag inte fått några sådana indikationer att det finns vildsvin i dessa trakter. ;D

Publicerat

Sist jag googlade rut på nätet och letade efter info hittade jag ett tidningsurklipp om att det var svin runt gävletrakten, väster om gävle. Kommer inte ihåg vad det heter nu men jag har för mig att vi haft ämnet uppe förut (tror t.o.m. det kan ha varit jag som tjatat på er om de). men har de pinnat på ytterligare 20 mil så är det helt ok för mig. Men jag är inte bonde så jag ska inte säga bä allt för mkt.

Publicerat
Nåt helt annat men det hade med vildsvin att göra så jag länkade det här tänkte jag.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1125216,00.html

Typsikt jänkare! Hittar alltid på något nytt. :(

Jag tar dessa uppgifter med en nypa salt tills vidare. Först vill jag har det bekräftat från folk på både Jaktsidan och robsoft. Man känner några som bor i dessa trakter och än har jag inte fått några sådana indikationer att det finns vildsvin i dessa trakter. ;D

Låt dom få fri lejd upp igenm så att dom kommer upp hit också innan Ni hinner sjuta upp dom. :D

Publicerat

Isjonsson då har dom redan passerat mig så lycka till när dom kommer Kalix.har jaktpolarn från Gimo på besök och han har visat lite bilder på grisjakt,ser onekligen inntressant ut.

Publicerat
Isjonsson då har dom redan passerat mig så lycka till när dom kommer Kalix.har jaktpolarn från Gimo på besök och han har visat lite bilder på grisjakt,ser onekligen inntressant ut.

Är det folk som jagar på Ryan?

MVH

Publicerat

Japp,berätta en liten historia om din första älg ;)

Publicerat

Den kan nog din gäst nästan lika bra ;D Lite orolig att det var en kossa som det var förbud på så R fick lyfta på benet och kika om hon var pattad, vilket hon inte var ;)

Första älgen glöms ej så lätt, har rasat ett par för Onkel Heym sedan dess. ;D

MVH

Publicerat

Det låter bra! Jag är beredda här när dom kommer. ;D

Publicerat
Mindre kul om det blev utbrett.......

Håller med om det.

Publicerat
Håller med om det.

Då kanske det inte blir nån grisjakt i Kalix heller... >:(:D :D

Publicerat
Då kanske det inte blir nån grisjakt i Kalix heller... >:(:D :D

Nej, det är sant! Du får inte ha sådana tankar. >:(

• 1 month later...
Publicerat

Vill mest bara lyfta upp tråden..... ;) Kan kanske nämna att hundarna börjar komma i gång, den äldsta har som nämnt i annan tråd fått lite stryk i ett jakthägn. Unghunden jagade sina första grisar i samma hägn. Veckan efter hittade gammelhunden gris IRL (utanför hägn) och unghunden fick hänga på...45 minuters grisjakt vilket jag tycker är ok så här tidigt(de är inte ställande hundar som står och skäller timme efter timme ;)).

Sköt en 25 kg kulting häromkvällen på en åtel. Nu är åkrarna avslagna och unghunden behövde få bekanta sig på nära håll. Det gillade han ;D ;D. Kommer bli lite bytesmedveten kan jag konstatera....

• 2 weeks later...
Publicerat

Går i tankarna att anlägga en åtel till grisarna.

Kan det här vara något att ha

Foderautomat Budget komplett med ställning.

Art Nr BUDEGTAUTMAT. Som vildsvin.se säljer?

Eller ska man lägga till en tusenlapp: http://www.stangsel.nu/

Andra tips??

Publicerat

Gylta på 65 kilo tagen i fredags em...  Grisfrossa = skakade som ett asplöv efter att jag hittat den...  Suggan hade 3 kultingar, Efter att jag skjutit denna så sprang hon rakt emot mig och stannde på ca 3 m...  Hade henne i kikarsiktet hela tiden men slapp att skjuta. Hon stog och frustade i ca 5 minuter sedan så tog hon resten av kullen och drog...

Den gick ca 10 meter in en en skog, trots en ren bogträff rätt i hjärtat och ena lungan, skjuten med 7mm Rm.

/Jrz

post-804-1191100282_thumb.jpg

Publicerat
Går i tankarna att anlägga en åtel till grisarna.

Kan det här vara något att ha

Foderautomat Budget komplett med ställning.

Art Nr BUDEGTAUTMAT. Som vildsvin.se säljer?

Eller ska man lägga till en tusenlapp: http://www.stangsel.nu/

Andra tips??

Hej du !! Vi kör accufeeder som nu är nere på under tusenlappen och den har fungerat klockrent i snart 2 år nu. Har dessvärre ingen erfarenhet om de billigare varianterna.

Publicerat
Gylta på 65 kilo tagen i fredags em...   Grisfrossa = skakade som ett asplöv efter att jag hittat den...   Suggan hade 3 kultingar, Efter att jag skjutit denna så sprang hon rakt emot mig och stannde på ca 3 m...  Hade henne i kikarsiktet hela tiden men slapp att skjuta. Hon stog och frustade i ca 5 minuter sedan så tog hon resten av kullen och drog...

Den gick ca 10 meter in en en skog, trots en ren bogträff rätt i hjärtat och ena lungan, skjuten med 7mm Rm.

/Jrz

Grattulerar !!! Grisfrossa är väl härligt !!!!! ;D ;D