Publicerat Juni 3, 200718 yr Författare Sköt en galt på ca 100 kg ikväll på åtel. Bilder (dåliga) och story finns under min tråd i jaktdagboken.
Publicerat Juni 4, 200718 yr Sköt en galt på ca 100 kg ikväll på åtel. Bilder (dåliga) och story finns under min tråd i jaktdagboken. Grattis!
Publicerat Juni 4, 200718 yr Sköt en galt på ca 100 kg ikväll på åtel. Bilder (dåliga) och story finns under min tråd i jaktdagboken. Grattis!! /Jrz
Publicerat Juni 4, 200718 yr Usch.. blir lite inspirerad av detta, speciellt Mickels nasse.. men så ska man ha tid med > Misstänker att man skulle behöva köra slåtterkross på vår foderplats, skulle tro att ogräset och ärtorna räcker långt över knäna nu. Ska se om jag ids åka upp på torsdag och fylla automaten samt byta batteri! Mvh!
Publicerat Juni 5, 200718 yr Fasen efter att ha sett de fina naturbilderna så inser jag att jag får skaffa mig en bättre digitalkamera. Otroligt fina bilder på rådjuren!
Publicerat Juni 5, 200718 yr Sköt en galt på ca 100 kg ikväll på åtel. Bilder (dåliga) och story finns under min tråd i jaktdagboken. hey mickel grattis också från tyskland!
Publicerat Juni 6, 200718 yr Nu funkar bilderna... Se längre ner, fick träta lite med datoråbäket.....spett och slägg var det tal om sen ville datorn som jag ville. ;D
Publicerat Juni 6, 200718 yr Bilder på grisen, jag sköt den 11/5. Här ligger grisen på åteln. Trofebild på betarna. De är inte stor men de är små! Fått ut grisen ur skogen. Ser bara 3 röda kryss. Trist! >
Publicerat Juni 6, 200718 yr Äsch han insåg att han tokmulat grannens tamgris som rymt och plockade väck bilderna ;D ;D ;D Mvh!
Publicerat Juni 6, 200718 yr Äsch han insåg att han tokmulat grannens tamgris som rymt och plockade väck bilderna ;D ;D ;DMvh! Okej! Hahaha! ;D ;D ;D
Publicerat Juni 7, 200718 yr Det verkar som om jag inte är tillräckligt gammal för att se dina bilder. 8) 8) behöver tydligen leg då jag får svaret inte legitimerad ;D ;D
Publicerat Juni 7, 200718 yr He he he jo du klarar åldern, det är väl jag som ska känna mig gammal när jag inte hänger med i datorvärlden.
Publicerat Juni 7, 200718 yr ;D.. bara till å gratta!..... ;D De har setts vildsvin bara några km från markerna ja jagar på!.. :D ... hoppas dom kommer å hälsar på snart!..
Publicerat Juni 7, 200718 yr Författare Härligt Twinn! Jag har kommenterat bilden på robsoft om du ej sett det. Fick hem köttet från styckar´n idag, vakuumförpackat och uppmärkt. Den vägde lite mera än vad jag trodde. 36 kg benfritt blev det och då tog jag inga lägg kvar. Enligt gode Mkj´s beräkningar bör den således ha legat runt 120 pannor levande vikt.
Publicerat Juni 7, 200718 yr Jo jag såg din kommentar och svarat på den också!!!!! ;D Jag skulle gissa på att denna ligger runt 55-60kg levande vikt. Han hade några enstaka röda hår kvar i pälsen så det är en riktigt fin matgris. Gissningsvis ca 9-10 månader gammal. ThomasMamre, tjära på ett par träd på din mark så dyker de snart upp. Nu verkar grisarna vara rätt rörliga i sitt sök. Duger med tjära från ÖB.
Publicerat Juni 7, 200718 yr ThomasMamre, tjära på ett par träd på din mark så dyker de snart upp. Nu verkar grisarna vara rätt rörliga i sitt sök. Duger med tjära från ÖB. ;D har redan gjort de!...
Publicerat Juni 12, 200718 yr Så jävla glad just nu, efter att ha haft gris på marken i ca 2 år och hade rätt bra koll på vad det var för individer som rörde sig runt åtelplatserna, när jag fick ett läge på en ensam galt så tog jag den och sen dess så har samtliga grisar lyst med sin frånvaro, detta var 1,5 år sedan. Idag när jag kollade ena stället så fick jag en sån där härligt varm känsla, De är tillbaka. Tjärträden var massakerade och maten puts veck.. Nu gäller det att vårda stammen väl. Grymt kul är det iaf.