Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åteljakt räv 2013-2014

Featured Replies

• Svar 509
  • Visningar 28,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Grattis till dubblén Kurok     JPA grattis till räven   Här kommer bilder på nattens tre i nummerordning.                kl 00:50  Tik  6kg                          kl 00:55  Hanne 7,4kg        

• Spegel, saliv o gnugga fregolit försiktigt resulterade i inlockad numera död räv :-) Sent from my iPhone using Tapatalk

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Nu sprack äntligen nollan och kojan blev invigd med en hane på 7kg!

Posted Images

Publicerat

ga3ydydy.jpg

Den här lilla hanen kom fram på åteln 20:33 och 20:34 var det över för hans del!! Snöade och blåste jättemycket ikväll men det gick ju bra ändå...

Grattis!
Publicerat

Blev en tik ikväll på åteln. Dock skenade räven iväg 100 meter efter skott så jag fick bryta och spåra. Fullt med spår på åteln så nästa gång hoppas jag på en långsittning och fler än en skjuten.

Publicerat

Blev en tik ikväll på åteln. Dock skenade räven iväg 100 meter efter skott så jag fick bryta och spåra. Fullt med spår på åteln så nästa gång hoppas jag på en långsittning och fler än en skjuten.

Grattis! :smile:

Publicerat

Den här lilla hanen kom fram på åteln 20:33 och 20:34 var det över för hans del!! Snöade och blåste jättemycket ikväll men det gick ju bra ändå...

Grattis! 

Va det första på åteln?

Publicerat

Gattis!

Drygt när det blir så där. Skönt att det gick bra iaf  :thumbsup:

Publicerat

Grattis på dig! :thumbsup:

Vad har han bitit i tro??? :ohmy:

Publicerat

Grattis!

Va det första på åteln?

Tackar!!

Nepp det var tredje för iår på åteln. Det var två till runt åteln som inte vågade gå fram när det låg en där redan. Dom kom jag inte åt pga av dåligt kulfång så förhoppningsvis kommer dom fram ikväll..

Publicerat

ga3ydydy.jpg

Grattis!

Publicerat

Grattis Tjörnbon! :smile:

Det blev lite utdelning i skitvädret. :thumbsup:

Publicerat

Grattis Tjörnbon!  :smile:

Skapliga rävspår det där. Hoppas han visar sig när du är på plats framöver  :cool:

Publicerat

Jag satt ute i blåsten igår kväll och såg ingenting och när jag vaknade i morse så var jag dunder sjuk och hade ordentligt med feber och spydde och har varit sängbunden hela dagen, rävarna har nu en fristad här tillsvidare! :wacko::down:

Grattis till alla rävar!

Publicerat

Jag satt ute i blåsten igår kväll och såg ingenting och när jag vaknade i morse så var jag dunder sjuk och hade ordentligt med feber och spydde och har varit sängbunden hela dagen, rävarna har nu en fristad här tillsvidare! :wacko::down:

Grattis till alla rävar!

Ouch!

Det lät ingen vidare!

Vi hoppas på snabbt tillfrisknande då..

Dock så kanske inte rävarna har så bråttom att kurera dig :cool:

Publicerat

Grattis Kurok!  :thumbsup:

Publicerat

Grattis på dig! :smile:

Publicerat

Fjärde sittningen denna säsong ikväll och det resulterade i 2 rävar med bara 15 minuters mellanrum. Första var en hane och den andra en tik.

Han som jag får sitta hos har en duktig schillerstövare så det var bäst att ge sig efter det att andra räven låg. :tongue:  :cool:

Snyggt! Skumt det där, man lägger en och genast infinner sig viljan att ta nr två.. man glädjer sig inte förrän man är nöjd. Detta mes schillern.. Jag och två kompisar höll tokrent på räv ett år på en mark om 600 ha. Vet inte hur många vi sköt men många var det.. Trots det så hade det aldrig varit ngt problem att resa räv med en bra hund! 

Publicerat

Grattis till kvällens/nattens skyttar :) Själv satt jag 20:00-23:30 inte ett liv på åteln eller gärdena runt om. Spårade av lite vägar innan jobbet och dom hade varit ute rätt sent och sprungit.

Publicerat

Det blev en vildkatt till i natt, massor av rävspår men ingen som kom fram till åteln. Funderar på att ladda rävfällan nere vid hundhuset för där går dom rackarna.

Publicerat

Klart du ska gillra fällan. Bete har du ju i överflöd så kasta in katten från i natt  :smile:

Publicerat

Grattis till era rävar!

Själv så satt jag 1,5timme men upptäckte snart att de tidigare sittningarna i veckan tog ut sin rätt med följden att jag fick en rejäl Gamnacke och sedan höll jag på att skalla skjutbänken :tongue:  :happy:

Det blev en tidig ihop packning och i bingen vid 23:50 :blush:

Publicerat

Ja börjar skallen gå fram och tillbaka brukar jag oxå bryta direkt. Känns bara som slöseri med tid om man vill somna hela tiden och även om man sitter i en isolerad koja får jag för mig att de kvällar man nickar till visar sig inte räven.