Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åteljakt räv 2013-2014

Featured Replies

Publicerat

Lite ljus i tunneln är det ju att det verkar bli något kallare än vad som varit..

Det måste väl vara den varmaste vintern sedan krita perioden i år??

Snacka om frustration, tur att man inte betalar alla dyra jaktprylar med rävskinn som betalning ;) Har blivit 2st i år iallafall men det är ju under all kritik. Har inte ens vågat börja med mårdfångsten pga den varma väderleken. 

• Svar 509
  • Visningar 28,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Grattis till dubblén Kurok     JPA grattis till räven   Här kommer bilder på nattens tre i nummerordning.                kl 00:50  Tik  6kg                          kl 00:55  Hanne 7,4kg        

• Spegel, saliv o gnugga fregolit försiktigt resulterade i inlockad numera död räv :-) Sent from my iPhone using Tapatalk

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Nu sprack äntligen nollan och kojan blev invigd med en hane på 7kg!

Posted Images

Publicerat

På torsdag natt ser det ut att börja snöa här iallafall :) Sen minus en hel vecka... Då kan man ju lindra abstinensen lite iallafall. Sa nyss till sambon att det blir till att sova själv i en vecka för nu jävlar ska det vakas!!

Publicerat
  • Författare

Snö och -20 grader snart. Och fullmåne om 2 veckor. Blir att slänga ut massa mat på åteln nu ett tag :)

Publicerat

Snö och -20 grader snart. Och fullmåne om 2 veckor. Blir att slänga ut massa mat på åteln nu ett tag :)

Du tar då i, fullmåne 16:de så orkar det bara komma snö till helgen så kan det bli några fina nätter fram till dess.
Publicerat

Snacka om frustration, tur att man inte betalar alla dyra jaktprylar med rävskinn som betalning ;) Har blivit 2st i år iallafall men det är ju under all kritik. Har inte ens vågat börja med mårdfångsten pga den varma väderleken. 

Jag har lyckats få 5 iår men 4 har varit kraftigt skabbangripna så någon boa har det inte varit tal om :sick:

Jag hoppas få se lite friska rävar framför gluggen så man kan känna att man gjort något gott i att minska smittspridningen!!

Publicerat
  • Författare

Du tar då i, fullmåne 16:de så orkar det bara komma snö till helgen så kan det bli några fina nätter fram till dess.

Jaha är var det redan den 16e :) då kanske det blir vak till veckan då

Publicerat

Jag brukar sitta vid havsisen hemma och vaka oavsett månljus, det är öppet så tycker att man ser ändå men det kanske är mycket mörkare i skogen? Brukar inte se till rävarna när det är fullmåne men när det snöar och är mörkare vågar dom komma ut :smile: Får hoppas att snön och kylan kommer så att man åtminstone kan ta en räv i år!

Publicerat
  • Författare

Jag brukar sitta vid havsisen hemma och vaka oavsett månljus, det är öppet så tycker att man ser ändå men det kanske är mycket mörkare i skogen? Brukar inte se till rävarna när det är fullmåne men när det snöar och är mörkare vågar dom komma ut :smile: Får hoppas att snön och kylan kommer så att man åtminstone kan ta en räv i år!

Ja får hoppas att de kommer fram :) brukar du vaka undertiden det snöar också? Trodde de inte var i farten då

Publicerat

Några minusgrader och lite snöfall är perfekt vak väder, för rävarna brukar vara ganska aktiva här då iaf.

Publicerat
Ja får hoppas att de kommer fram :) brukar du vaka undertiden det snöar också? Trodde de inte var i farten då

Jag har haft bäst lycka då det snöar, dom brukar komma på kortare håll och inte vara så skygga och man slipper 100m+ skott :thumbsup: När det är fullmåne verkar det som om dom inte vågar ut hos mig men det beror nog på att det är så öppet ute på isen!

Publicerat

Nu snöar det här hemma... Frågan är om man ska sitta?? Är nån snöblandat regnhistoria som kommer ner.. Men det lägger sig iallafall :)

Publicerat

Fan vad nice det snöar här med och tempen har sjunkit ner till nollan  :biggrin:

Publicerat

Nepp blir sittning innan hundarna släpps imorgon bitti istället..

Publicerat

Ska försöka trotsa den annalkande förkylningen och parkera i kojan ikväll.. Ingen snö att tala om, kanske kommer. Vinden är klockren för jakten men inte helt behaglig, kommer att blåsa rätt in i kojan. Men vi får väl se, ska försöka iaf tror jag.

Publicerat

... vid närmare eftertanke skippar jag det, blåser FAN och jag har rejält ont i halsen  :dry:

Publicerat

Ingen snö här än men det kommer snart förhoppningsvis, imorgon åker jag och brorsan på en liten roadtrip och hämtar en ny vakkoja som är färdigbyggd nu :smile:

Publicerat

Åkte ut en sväng till kojan å satt ett par timmar. -8 å rejält snöfall.

Fick nyss besök av den här herren

Bra jobbat!! Själv såg jag nog iallafall räv tio gånger men antingen var det drygt håll eller på fel mark. Men men chanserna komme!!

Publicerat

Grattis till mickel! :thumbsup:

Publicerat

Snö snö snö!! Tyvärr hostar jag helt okontrollerat samt att jag måste skriva tenta idag och uppsats som skall in på torsdag så inget vak innan dess :/ blir pappaledig på fredag så då ska jag, grabben och unghunden ut och leta spår!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Tragiskt att man fick uppleva en vakkväll innan snön försvann.. Hoppas den kommer tillbaka imorgon som dom pratat om...

Publicerat
  • Författare

Har planerat att jag skulle vaka första gången imorgon men jag tror det blir ikväll redan. Monligt men det kanske går bra ändå med bara snö :)

Publicerat

Jag åker ut på säsongens första rävvak om en liten stund, ska bli jäkligt kul.

Publicerat
  • Författare

Har suttit i 2 timmar nu. Såg en räv i skogskanten 100 meter framför mig för 40 min sen men vette fan var den tog vägen

Publicerat

Letar värmekälla till kojan. Vad ska jag välja? Har två millitära sprit kök kan de va nå kojaan är 2000x 1800x1200?

Fundera på skjutgluggen hur man ska lösa den så tyst som möjligt? Har ett fönster och en glugg på var sida.

Hur har ni löst de?

S.