Publicerat Januari 15, 201412 yr Detta är en populär post. Det blev en finpälsad hanräv vid 23:20 tiden igår kväll! Första Vakräven för säsongen och då också helt utan skabb Det var dessutom den första natträv som trillat sedan ljuddämparen började användas,, tror jag! Det var en ganska intressant känsla. Jag sköt på nära håll , endast 15m och fick höra dunsen när kulan träffade, något man bara gör när det är längre håll i vanliga fall. En annan sak som ju är mycket positiv är att mynningsflammans effekt på synen helt uteblev Helt plötsligt så känns inte köpet och licenssöket av den otympliga klumpiga tingesten så fel ändå
Publicerat Januari 15, 201412 yr Grattis till räven tjörnbon! Kul att du har fått uppleva den fina sidan med att vaka med dämare
Publicerat Januari 15, 201412 yr Tackar! Det blev en lyckad tur i snön helt klart ..och mer snö verkar ni få imorgon enl väderprognosen.
Publicerat Januari 15, 201412 yr Detta är en populär post. En fin liten tik ikväll kl 19:15 med 9,3X62 pipan laddad med 250gr A-Frame kulan. Jag saknar min 7X57 pipa, hoppas den snartnär klar. Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk
Publicerat Januari 15, 201412 yr En fin liten tik ikväll kl 19:15 med 9,3X62 pipan laddad med 250gr A-Frame kulan. Jag saknar min 7X57 pipa, hoppas den snartnär klar. Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk Säker död!
Publicerat Januari 15, 201412 yr Det var dessutom den första natträv som trillat sedan ljuddämparen började användas,, tror jag! Grattis! Du kommer snart att kunna utvärdera träffarna utifrån ljudet enbart.. Rätt coolt faktiskt!
Publicerat Januari 16, 201412 yr Var bara tvungen att ta ett premiär pass inatt trots dåliga förhållanden. Ingen räv men två harar och ett trettiotal gräsänder fick man spanat in iallafall! Imorgon blir det att transportera ut nya kojan på plats.
Publicerat Januari 16, 201412 yr Grattis till räven Kurok! Fick du genomslag med den ammunitionen Förstår att du väntar på den lite moderatare kalibern
Publicerat Januari 16, 201412 yr Tack och grattis själv! Ja, jag förstår inte varför kulan inte satt mot skinnet på utgångssidan??? Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Januari 17, 201412 yr Var ute en sväng inatt, kammade noll. Men det var mycket spår av räv på vägarna i nysnön.
Publicerat Januari 17, 201412 yr Har precis fått den nya lilla kojan på plats och tänkte ha premiär sittning nu så jag tog med en ny Värmedyna och ett 12v batteri på 7kg och gick kilometern bort och installerade allt och då kom jag på att jag glömt kikaren. Kunde lika gärna glömt skotten!! Nåja värmedynan värmer fint så sitter en liten stund iallafall
Publicerat Januari 18, 201412 yr En liten räv sprang förbi på 15m och fönstret i gluggen gick inte att öppna tyst eller smidigt så den försvann. Det blir att göra lite justeringar på kojan efter att ha avklarat första passet i den!
Publicerat Januari 18, 201412 yr En liten räv sprang förbi på 15m och fönstret i gluggen gick inte att öppna tyst eller smidigt så den försvann. Det blir att göra lite justeringar på kojan efter att ha avklarat första passet i den!Suttit fint med ett öppet pass då, Cabba kojan ;-)
Publicerat Januari 18, 201412 yr En liten räv sprang förbi på 15m och fönstret i gluggen gick inte att öppna tyst eller smidigt så den försvann. Det blir att göra lite justeringar på kojan efter att ha avklarat första passet i den! Jaha så då var den invigd med första sittningen , men ingen mickel som fick falla framför pipmynningen. Höll den värmen bra o allt annat?
Publicerat Januari 18, 201412 yr Suttit fint med ett öppet pass då, Cabba kojan ;-)Nej fan, i den kalla friska vinden hade jag inte överlevt länge, jag har haft tillräckligt med öppet pass där tidigare säsonger! Jaha så då var den invigd med första sittningen , men ingen mickel som fick falla framför pipmynningen. :sad:Höll den värmen bra o allt annat? Nu var det den lilla oisolerade kojan jag invigde och inte "hotellet" men med filtar på väggar och tak och värmedyna så var det riktigt mysigt! Det får bli lite modifikation av fönstren så att det går bättre nästa gång. Brorsan satt vid kojan nedanför huset och jag kollade med kikaren ned på stranden och såg en "sten" ligga på ett nytt ställe, det var brorsans första vakräv så han var glad!!
Publicerat Januari 18, 201412 yr Grattis till brodern! Haha en ny sten. Så kan man säga. Ok! Bra att du hade dynan o få modifiera den lite till.
Publicerat Januari 18, 201412 yr Hehe det sticker upp stenar ur leran utanför stranden och nu när det inte är täckt av is så ser man dom flesta så det gäller att memorera dem så har räven det svårt att smita förbi obemärkt
Publicerat Januari 18, 201412 yr Haha! Ja, det kan nog bli till att man måste memorera lite stenar. Vad låg där, men där ska det inte ligga någon.
Publicerat Januari 19, 201412 yr Detta är en populär post. Tog ett tidigt pass i kojan. Åkte dit vid 19 tiden. Kl 20:43 kom det en tik trippades mot åteln. Skickade i väg en vmax å flyktsträckan vart 35 cm vertikalt :-)