Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åteljakt räv 2013-2014

Featured Replies

• Svar 509
  • Visningar 28,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Grattis till dubblén Kurok     JPA grattis till räven   Här kommer bilder på nattens tre i nummerordning.                kl 00:50  Tik  6kg                          kl 00:55  Hanne 7,4kg        

• Spegel, saliv o gnugga fregolit försiktigt resulterade i inlockad numera död räv :-) Sent from my iPhone using Tapatalk

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Nu sprack äntligen nollan och kojan blev invigd med en hane på 7kg!

Posted Images

Publicerat

Grattis Tjörnbon! :smile:

Bra jobbat o envisheten vann! :thumbsup:

Publicerat

Grattis till räven tjörnbon!

Kul att du har fått uppleva den fina sidan med att vaka med dämare  :thumbsup:

Publicerat

Tackar!

Det blev en lyckad tur i snön helt klart  :smile:

Publicerat

Tackar!

Det blev en lyckad tur i snön helt klart  :smile:

..och mer snö verkar ni få imorgon enl väderprognosen. :thumbsup:

Publicerat

En fin liten tik ikväll kl 19:15 med 9,3X62 pipan laddad med 250gr A-Frame kulan. Jag saknar min 7X57 pipa, hoppas den snartnär klar.  Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk

Säker död! :smile:  :thumbsup:

Publicerat

Grattis!

Keep up the good work  :thumbsup:

Publicerat

Det var dessutom den första natträv som trillat sedan ljuddämparen började användas,, tror jag!

Grattis! 

Du kommer snart att kunna utvärdera träffarna utifrån ljudet enbart.. Rätt coolt faktiskt!

Publicerat

Var bara tvungen att ta ett premiär pass inatt trots dåliga förhållanden.

Ingen räv men två harar och ett trettiotal gräsänder fick man spanat in iallafall! Imorgon blir det att transportera ut nya kojan på plats.

Publicerat

Noll räv igen :(

Publicerat

Grattis till räven Kurok!

Fick du genomslag med den ammunitionen :tongue:

Förstår att du väntar på den lite moderatare kalibern :happy:

Publicerat

Tack och grattis själv!

Ja, jag förstår inte varför kulan inte satt mot skinnet på utgångssidan??? :lol:

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Publicerat

Var ute en sväng inatt, kammade noll. Men det var mycket spår av räv på vägarna i nysnön.

Publicerat

Har precis fått den nya lilla kojan på plats och tänkte ha premiär sittning nu så jag tog med en ny Värmedyna och ett 12v batteri på 7kg och gick kilometern bort och installerade allt och då kom jag på att jag glömt kikaren. Kunde lika gärna glömt skotten!! Nåja värmedynan värmer fint så sitter en liten stund iallafall :wink:

Publicerat

En liten räv sprang förbi på 15m och fönstret i gluggen gick inte att öppna tyst eller smidigt så den försvann. Det blir att göra lite justeringar på kojan efter att ha avklarat första passet i den!

Publicerat

En liten räv sprang förbi på 15m och fönstret i gluggen gick inte att öppna tyst eller smidigt så den försvann. Det blir att göra lite justeringar på kojan efter att ha avklarat första passet i den!

Suttit fint med ett öppet pass då, Cabba kojan ;-)
Publicerat

Jaha så då var den invigd med första sittningen :thumbsup:, men ingen mickel som fick falla framför pipmynningen. :sad:

Höll den värmen bra o allt annat? :wink:  :thumbsup:

Publicerat
Suttit fint med ett öppet pass då, Cabba kojan ;-)
Nej fan, i den kalla friska vinden hade jag inte överlevt länge, jag har haft tillräckligt med öppet pass där tidigare säsonger! :wink:
Jaha så då var den invigd med första sittningen :thumbsup:, men ingen mickel som fick falla framför pipmynningen. :sad:Höll den värmen bra o allt annat? :wink::thumbsup:
Nu var det den lilla oisolerade kojan jag invigde och inte "hotellet" men med filtar på väggar och tak och värmedyna så var det riktigt mysigt! :thumbsup: Det får bli lite modifikation av fönstren så att det går bättre nästa gång. Brorsan satt vid kojan nedanför huset och jag kollade med kikaren ned på stranden och såg en "sten" ligga på ett nytt ställe, det var brorsans första vakräv så han var glad!! :D
Publicerat

Då får du gratta brodern  :smile:

Kul att dynan verkar göra jobbet :thumbsup:

Publicerat

Grattis till brodern! :smile:

Haha en ny sten. :thumbsup:

Så kan man säga. :biggrin:

Ok! Bra att du hade dynan o få modifiera den lite till. :thumbsup:

Publicerat

Hehe det sticker upp stenar ur leran utanför stranden och nu när det inte är täckt av is så ser man dom flesta så det gäller att memorera dem så har räven det svårt att smita förbi obemärkt :thumbsup:

Publicerat

Haha! Ja, det kan nog bli till att man måste memorera lite stenar. Vad låg där, men där ska det inte ligga någon. :yes:

Publicerat

Grattis till mickel Nobbe! :smile: