Publicerat Januari 19, 201412 yr Någon som ska sitta i natt? Tänkte sitta mellan 00-03, igår satt jag mellan 22-00 och sköt en liten årsunge
Publicerat Januari 19, 201412 yr Funderar på att skjuta grannen som roar sig med att köra 4hjuling fram och tillbaka ca 40m från min åtel, vad tror ni är bästa åtelmaterialet? Tänkte prova med rå lever
Publicerat Januari 19, 201412 yr Detta är en populär post. Mirva, Grannen funkar säkert, men låt han ligga inne och gotta till sig, innan du lägger han på åteln
Publicerat Januari 19, 201412 yr Funderar på att skjuta grannen som roar sig med att köra 4hjuling fram och tillbaka ca 40m från min åtel, vad tror ni är bästa åtelmaterialet? Tänkte prova med rå lever for grannen må det være benzin!!!!kalle
Publicerat Januari 19, 201412 yr Detta är en populär post. Funderar på att skjuta grannen som roar sig med att köra 4hjuling fram och tillbaka ca 40m från min åtel, vad tror ni är bästa åtelmaterialet? Tänkte prova med rå lever Om inte grannen funkar, så kan jag rekommendera torrfoder (hundmat) Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk
Publicerat Januari 19, 201412 yr Var och kollade på en ny bössa idag så det blev inget vak igår. Såklart hade det varit mycket aktivitet när jag rastade hunden på morgonen så ska försöka sitta en stund senare! Hade slängt ut lite foder som dom hade hittat.
Publicerat Januari 20, 201412 yr -6 och runt kuling från nordost, kunde inte haft mycket sämre förhållanden, vinden i ryggen som blåste ut över viken jag sitter vid! Såg en större räv stå och kika åt mitt håll, vände och försvann tillbaka där den kom ifrån, kul när dom får vittring av en.. Satt en timme till men sen var det bra. Brorsan sitter ute han med och han hade en på för långt håll så det blev inget för honom heller.
Publicerat Januari 20, 201412 yr -6 och runt kuling från nordost, kunde inte haft mycket sämre förhållanden, vinden i ryggen som blåste ut över viken jag sitter vid! Såg en större räv stå och kika åt mitt håll, vände och försvann tillbaka där den kom ifrån, kul när dom får vittring av en.. Satt en timme till men sen var det bra. Brorsan sitter ute han med och han hade en på för långt håll så det blev inget för honom heller. Fy fan! Vilket trevligt väder att sitta i o vaka efter räv i. Sitter brorsan i nybygget å mår gott?
Publicerat Januari 20, 201412 yr Fy fan! Vilket trevligt väder att sitta i o vaka efter räv i. Sitter brorsan i nybygget å mår gott? Nej han satt i den fasta kojan nedanför huset, vi har inte vågat köra ut den stora kojan då det inte har blivit någon is och vi vill gärna ha det innan annars är det totalt värdelöst och tinar det så får den stå tills marken bär dom 1200kg utan att göra fula spår!
Publicerat Januari 20, 201412 yr Nej han satt i den fasta kojan nedanför huset, vi har inte vågat köra ut den stora kojan då det inte har blivit någon is och vi vill gärna ha det innan annars är det totalt värdelöst och tinar det så får den stå tills marken bär dom 1200kg utan att göra fula spår! Ok! Jag vet inte vad min väger. Skulle vara kul att köra förbi bilprovningen med den.
Publicerat Januari 20, 201412 yr Ok! Jag vet inte vad min väger. Skulle vara kul att köra förbi bilprovningen med den. Det funkar nog bra eller om du åker till tippen och använder deras våg om du får lov. Den vägde 1120kg när vi vägde den men sen kom det upp lite mer grejer och stolar, kamin mm.
Publicerat Januari 20, 201412 yr Ja, det kan man göra men det blir en bra omväg för mig. Jag får köra igenom hela Kalix för att komma till tippen. Bilprovningen ligger precis efter min väg. Bara en liten avstickare.
Publicerat Januari 20, 201412 yr Jag satt ett fruktlöst pass igår kväll också , Men jag kände att jag inte var på Vakhumör från början! Efter att ha haft 16 stycken 5 till 6 åringar rännande runt på Födelsedagskalas med Fångarna på fortet tema så kan man inte krypa in i vaklugnet riktigt lätt.
Publicerat Januari 20, 201412 yr Jag satt ett fruktlöst pass igår kväll också , Men jag kände att jag inte var på Vakhumör från början! Efter att ha haft 16 stycken 5 till 6 åringar rännande runt på Födelsedagskalas med Fångarna på fortet tema så kan man inte krypa in i vaklugnet riktigt lätt. Var du programledaren o lekpappan i sammanhanget???
Publicerat Januari 20, 201412 yr Jomen! Ingenting är omöjligt!!!!! Härligt! Man vet att man lever efter ett barnkalas. Nej, det är det inte.
Publicerat Januari 20, 201412 yr Författare Blir ett tidigt pass ikväll. Ska snart åka iväg och sitter nog till 22 så man orkar upp imorgon
Publicerat Januari 21, 201412 yr Författare Var väldigt mörkt igår när jag vakade, stjärnklart men ingen måne. Rätt som det var stod det en räv 30 meter från mig. Inte en aning vart den kom ifrån. Efter 3 låbga minuter gjorde jag ett försök att få upp bössan men det märkte den! Jävla otur
Publicerat Januari 21, 201412 yr Detta är en populär post. Sovmorgon idag efter lång natt vid åteln, började "rovdjurstädningen med att skjuta två vildkatter, lät dessa ligga kvar och väntade på mickel. När klockan var halv fyra gav jag upp och somnade, när jag vaknade var den ena katten flyttad några meter och den andra borta, kvar fanns massor av rävspår. Gissa vem som kommer att vara lika trött i morgon oxå. Lämnade kvar kattkräket som jag hoppas nån vill hämta i natt.
Publicerat Januari 21, 201412 yr Sköt 4 st under julveckan samt bommade en... Blev en mård (min första någonsin) senast jag var uppe. Nästa sittning förmodligen om lördag...
Publicerat Januari 22, 201412 yr Detta är en populär post. Efter att ha kastat ut kycklingrester från Måndagens husliga mästerverk så kändes åtlarna rykande heta Klockan 21:45 så satte jag mig i bilen och körde ut och förberedde kojan med lite Spritköks uppvärmning , just in case. Sedan vidare till utomhus sittningen för kvällen (den andra åteln). På plats så ser jag att kycklingen var god för den är redan borta Gott! då är en räv tidig på den åteln så den får jag sitta av en annan dag. Ut med lite mer mat och sedan iväg till den nu lite varmare kojan det visade sig vara ett bra beslut att starta värmen!! Efter en lite långsam sittning utan någon action alls , förutom grannens brötande på hästgården bakom ryggen på mig så närmar sig klockan 24:00 och grannen har gått och lagt sig samt släckt utebelysningen. 24:10 så finns det en svart fläck strax utanför åteln den susar runt utan att vilja gå in i skjutsektorn och verkar ganska nervig, tillslut så tar den sig allt närmare och när den väl är inne så smäller det. Denna gång så blev jag faktiskt lite bländad av mynningsflamman dämparen till trots, däremot så var smällen mycket blygsam. När bländningen lagt sig så hade räven försvunnit , men det krävdes inget långt eftersök för den låg stel 15m från skottplatsen. En Finpälsad Hanräv i fint skick, skottet hade slagit igenom lite långt bak därav den lilla flycktsträckan. Detta blir säsongens 7:de räv så säsongen börjar arta sig väl
Publicerat Januari 22, 201412 yr Ingen räv inatt, kanske åt sig övermätt på kissen igår. Den andra katten ligger kvar så vi får se om räven är hungrig i kväll.