Publicerat Januari 12, 201412 yr Letar värmekälla till kojan. Vad ska jag välja? Har två millitära sprit kök kan de va nå kojaan är 2000x 1800x1200? Fundera på skjutgluggen hur man ska lösa den så tyst som möjligt? Har ett fönster och en glugg på var sida. Hur har ni löst de? S. Jag har en vanlig liten vedkamin medan Anders87 som skriver i tråden har en gasolvärmare. Sedan har jag bara vanliga fönster med gångjärn. Jag ska smörja upp gångjärnen till sommaren innan den far ut till skogs. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/42547-restaurering-av-jaktkoja/page-10#entry757755
Publicerat Januari 12, 201412 yr Fundera på heatpal faktiskt. Klä en hage med plåt. Ventil där och avittringsrör uppe i andra ändan. åsokter? S.
Publicerat Januari 12, 201412 yr Fundera på heatpal faktiskt. Klä en hage med plåt. Ventil där och avittringsrör uppe i andra ändan. åsokter? S. Egentligen är det skönt att slippa ved fast den finns i skogen. Jag tycker att Anders o hans bror har en bra lösning. http://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xMy8xMS8yMi9vcmlnaW5hbC84eXZ1Ynk3dS5qcGc%3D
Publicerat Januari 12, 201412 yr Har ett fönster och en separat skjutlucka som jag öppnar när jag sitter ca 15x15 . Värmekälla har jag en coronavärmare som jag brukar starta 2 Tim innan jag sitter på full fräs när jag kommer dit drar jag ned på lägsta. Har den under bordet å stiftat fast ett tyg i bordskanten som skärmar av d lilla ljus den alstrar
Publicerat Januari 13, 201412 yr Nu är det äntligen lite minusgrader Snö i antågnde om man kan lita på YR.no , kanske kan det bli en vakjaktsäsong ändå , om än kort!!
Publicerat Januari 13, 201412 yr Författare Satt igår en sväng med det kröp ner till -17 grader så det blev ett ganska kort pass. Har ingen värme där jag sitter
Publicerat Januari 13, 201412 yr Snö faller Snöar bara lite här nu så hoppas att det kommer mer inatt
Publicerat Januari 14, 201412 yr Snöar bara lite här nu så hoppas att det kommer mer inatt Är det typ en 1/2 m snö som du vill ha då?
Publicerat Januari 14, 201412 yr Satt till halv ett i natt. Två rävar såg jag men kunde inte skjuta på grund av dåligt kulfång. Men men det är bara på det igen.
Publicerat Januari 14, 201412 yr Är det typ en 1/2 m snö som du vill ha då? Hade gärna haft ganska så djup snö och kallt för då drar sig räven ned till havsisen där den har lättare att ta sig fram och hitta föda Kommit runt en dm nu och det är ymnigt snöfall just nu
Publicerat Januari 14, 201412 yr Hade gärna haft ganska så djup snö och kallt för då drar sig räven ned till havsisen där den har lättare att ta sig fram och hitta föda Kommit runt en dm nu och det är ymnigt snöfall just nu Jag kan tänka mig det! Ja, nu blir det ljusare hos er iaf o man ser mickel klart o tydligt när det har slutat att snöa.
Publicerat Januari 14, 201412 yr Har du invigt din rullande sommarstuga än jonsson? Nej, tyvärr! Jag är inte färdig med väggar o tak invändigt o inte kaminen o skorstenen heller. -19 ute nu. Vinterförvaring på Jonssons väg på baksidan av huset.
Publicerat Januari 14, 201412 yr Detta är en populär post. På väg till jobbet så tog jag en tur på åtlarna! En hade korsat min tomt inatt 2st på första åteln om det inte varit vändande räv som varit på plats flera ggr under natten. 3st på åtel nr 2 där kunde man bättre se att det kommit flera olika eftersom det fanns olika stora stämplar. Innan jag åkte hemmifrån imorse så tyckte jag att det skramlade lite i vapenskåpet!! troligen var det 222:an som var lite ivrig det blir nog en trött dag imorgon..
Publicerat Januari 14, 201412 yr På väg till jobbet så tog jag en tur på åtlarna! En hade korsat min tomt inatt 2st på första åteln om det inte varit vändande räv som varit på plats flera ggr under natten. 3st på åtel nr 2 där kunde man bättre se att det kommit flera olika eftersom det fanns olika stora stämplar. Innan jag åkte hemmifrån imorse så tyckte jag att det skramlade lite i vapenskåpet!! troligen var det 222:an som var lite ivrig det blir nog en trött dag imorgon.. Hm! Nu är det dags att börjar gå ut o sätta dig på kvällar o nätter o knäppa bort några rävar.
Publicerat Januari 14, 201412 yr Hm! Nu är det dags att börjar gå ut o sätta dig på kvällar o nätter o knäppa bort några rävar. Jag tror jag följer det rådet redan ikväll
Publicerat Januari 14, 201412 yr Jag tror jag följer det rådet redan ikväll Härligt Tjörnbron! -23 i Kalix nu. Friskt, myggfritt o fullmåne! http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Grytn%C3%A4s/
Publicerat Januari 14, 201412 yr Kommit bra med snö nu men det ligger på 0:an och gränsar till regn, hoppas på mer kyla så att isen lägger sig i vikarna så att jag också kan vaka!
Publicerat Januari 14, 201412 yr Kommit bra med snö nu men det ligger på 0:an och gränsar till regn, hoppas på mer kyla så att isen lägger sig i vikarna så att jag också kan vaka! Saknar du kylan så är det bara att flytta. -23 här nu.
Publicerat Januari 14, 201412 yr Saknar du kylan så är det bara att flytta. -23 här nu. Flytta vill jag inte göra och det är en massa räv här så det är bara att fortsätta gnälla och hoppas att han däruppe tröttnar på det
Publicerat Januari 14, 201412 yr Flytta vill jag inte göra och det är en massa räv här så det är bara att fortsätta gnälla och hoppas att han däruppe tröttnar på det Nähä, då får du väl stanna kvar där nere på Sveriges framsida till det stora landet i väst på andra sidan pölen. Jaja, hoppas kan du alltid.
Publicerat Januari 15, 201412 yr Nollade inatt igen. Dom verkar inte vara ute nu när det varit lite busväder..