Publicerat Januari 23, 201412 yr Rätt var det är så kommer det härskna paket i stor mängd Det är rätt orättvist att ni har så bra förspänt med skottpeng, här nere får vi en örfil för att vi skjuter för många istället Haha! Det är vvo årsmöte som har beslutat det på förslag från styrelsen. Du o Anders kan ju få 100 kr var för varje räv som ni skjuter.
Publicerat Januari 23, 201412 yr Haha! Det är vvo årsmöte som har beslutat det på förslag från styrelsen. Du o Anders kan ju få 100 kr var för varje räv som ni skjuter. Ojdå! Du laddar för att bli grisigt förmögen förstår jag
Publicerat Januari 23, 201412 yr Min tidiga räv har blivit klockad idag Kan bli svårt att hinna ta den eftersom jag hämtar knattarna de flesta dagarna i veckan Ganska exakt 17:00 kom jag till åteln idag efter att ha fått jobba över en halvtimme, då ser jag en räv på väg i full fart mot skogen.. Att den var på plats innan jag lagt dit något gott för dagen beror på att jag fyllde på åteln med rejält med slaktavfall tidigare. Jag fyllde båda åtlarna med gott och smet ut till min skogsåtel som blivit bortglömt under de senaste veckorna för att fylla även den.. Den var igång där fanns massa spår av räv där med!! bland dem fanns ett som stack ut extra!!! ungefär dubbel storlek mot de andra rävarna ,en riktig best den ska bli riktigt intressant att vaka på.
Publicerat Januari 23, 201412 yr Ojdå! Du laddar för att bli grisigt förmögen förstår jag Jepp! Ni får ju skicka dom djupfrysta.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Efter en snabb koll idag så har jag haft räv på 4 åtlar under natten det lär inte bli mycket sömn medan snön ligger Tänkte försöka klocka dem med hjälp av åtelkameran så jag startar med den som jag inget vet om och jobbar mig vidare...
Publicerat Januari 24, 201412 yr Efter en snabb koll idag så har jag haft räv på 4 åtlar under natten det lär inte bli mycket sömn medan snön ligger Tänkte försöka klocka dem med hjälp av åtelkameran så jag startar med den som jag inget vet om och jobbar mig vidare... Kör hårt o du får laga mat ute i kojan. Frun kan väl vaka medan du får en tupplur. Någon rundsmörjning är det inte frågan om, så att du vet det.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Författare Inatt blir det ett vakpass. Hoppas nollan spricker. Har sett räv 2 gånger av 3 iallafall
Publicerat Januari 24, 201412 yr Kör hårt o du får laga mat ute i kojan. Frun kan väl vaka medan du får en tupplur. Någon rundsmörjning är det inte frågan om, så att du vet det. Skulle han inte skicka iväg familjen på en utlandssemester så att han kunde få vaka hur mycket han ville? En termos med hett vatten och frystorkat borde gå smidigt och tyst om han kör en "allnighter"
Publicerat Januari 24, 201412 yr Skulle han inte skicka iväg familjen på en utlandssemester så att han kunde få vaka hur mycket han ville? En termos med hett vatten och frystorkat borde gå smidigt och tyst om han kör en "allnighter" Ja, det var väl så. Det kanske det gör. Vi får väl se efter 2 nätter hur många nätter till han orkar sedan.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Ja, det var väl så. Det kanske det gör. Vi får väl se efter 2 nätter hur många nätter till han orkar sedan. Dyker upp på jobbet på måndag med rödsprängda ögon och tom blick så kollegorna undrar om han har rökt något..
Publicerat Januari 24, 201412 yr Dyker upp på jobbet på måndag med rödsprängda ögon och tom blick så kollegorna undrar om han har rökt något.. Ja ungefär så tänkte jag mig.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Nåja! Jag har inrett kojan för att sitta bekvämt nu så jag hoppas kunna hålla ut några rävar till
Publicerat Januari 24, 201412 yr I kväll har det blivit två vildkatter till..... hittills, det kryllar av dom. Hoppas att mickel vill ha färskt kött i natt för i morgon är jag ledig så jag kan sitta länge.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Nåja! Jag har inrett kojan för att sitta bekvämt nu så jag hoppas kunna hålla ut några rävar till Bra! Kör på så får vi se hur länge du håller ut.
Publicerat Januari 24, 201412 yr I kväll har det blivit två vildkatter till..... hittills, det kryllar av dom. Hoppas att mickel vill ha färskt kött i natt för i morgon är jag ledig så jag kan sitta länge. Det verkar som du kör ett Viltvårds race redan vid anskaffandet av åtelmaterialet
Publicerat Januari 24, 201412 yr Vi har haft minst 12-15 vildkatter som strukit runt stallen här, de blir sakta men säkert decimerade. Sista veckan har jag haft mera tid så 4 st har börjat jaga i de sälla jaktmarkerna, hoppas att mickel finner dom smakliga så kanske han kan få bättre jaktmarker oxå så småningom
Publicerat Januari 24, 201412 yr Det var inte lite med vildkatter som du har hos dig Mirva. Jag har bara sett någon enstaka i byn där jag jagar men ingen här där vi bor.
Publicerat Januari 25, 201412 yr Satt ute i 2 1/2 timme i -10, såg ingen räv och det var väldigt mulet och mörkt. Hade på värmedynan och en filt över benen i kojan och stundtals så nickade man till så att man var tvungen att slå av värmen en stund
Publicerat Januari 25, 201412 yr Satt ute i 2 1/2 timme i -10, såg ingen räv och det var väldigt mulet och mörkt. Hade på värmedynan och en filt över benen i kojan och stundtals så nickade man till så att man var tvungen att slå av värmen en stund Haha! Värmen är god men det är lätt hänt att man slumrar till i govärmen. Vad ska man smörja gångjärnen med i fönsterna när det är -31,4 ute så att dom går tyst?
Publicerat Januari 25, 201412 yr Haha! Värmen är god men det är lätt hänt att man slumrar till i govärmen. Vad ska man smörja gångjärnen med i fönsterna när det är -31,4 ute så att dom går tyst? Vi körde med kopparpasta till våra fönster och det funkar bra, tror att det låg någonstans på -30 så det är väl lite på gränsen vid så låga temperaturer!
Publicerat Januari 25, 201412 yr Vi körde med kopparpasta till våra fönster och det funkar bra, tror att det låg någonstans på -30 så det är väl lite på gränsen vid så låga temperaturer! Ok!
Publicerat Januari 25, 201412 yr -30 så är det inte så stor ide´ att vaka,,kan räkna på en hand dom rävar jag skjutit då det varit -30 och under
Publicerat Januari 25, 201412 yr -30 så är det inte så stor ide´ att vaka,,kan räkna på en hand dom rävar jag skjutit då det varit -30 och under Snart blidväder Karlzzon. -18,7 i Kalix.
Publicerat Januari 25, 201412 yr Nu är det 6st vildkatter som jagar i de sälla jaktmarkerna, det börjar ses en rejäl skillnad. Det fattas fortfarande minst 4 innan jag är nöjd. Lämnade tre på åteln igårkväll men mickel ratade dem totalt, kanske har tröttnat på kattkött så i kväll åker det ut färs och grytbitar av älg som jag hittade i botten på ena frysen, ni vill nog inte veta vad det stod för datum på påsarna