Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat

Så jag som skjuter normalt med jaktskyttarna i Trollhättan skall via klubben kunna få dit en examinator[emoji106]

Borde inte vara några problem för dom att ordna det....Jävlas det, så är jag examinator, dock ganska långt dit  :ohmy:  men är ju ute på en hel del tävlingar...Kan ju gå att samordna om det behövs

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Är man hyffsat insatt i skytte kan jag tycka att det med normalt förnuft inte krävs att man pluggar innan, provet är faktiskt så lätt, tom jag klarade det galant!

Publicerat

Antar att det liknar provet för pistolkort, isf krävs det väl bara att man bläddrar igenom häftet och skriver.

mvh/Urban

Publicerat

Antar att det liknar provet för pistolkort, isf krävs det väl bara att man bläddrar igenom häftet och skriver.

mvh/Urban

Väldigt lika kan man säga  :tongue: En normalt funtad människa behöver knappast läsa på  :thumbsup:  Som upptag71 sa till och med han klarat....o han är inte den skarpaste kniven i lådan  :woot: (detta får jag skit för IRL)

• 3 weeks later...
Publicerat

Helvete vad skjutsugen jag är! Är så skjutsugen att det blir skeettävling på söndag! Nästa söndag lutar det åt Mälarcupen i Uppsala, nån mer som behagar dyka upp?

Publicerat

Helvete vad skjutsugen jag är! Är så skjutsugen att det blir skeettävling på söndag! Nästa söndag lutar det åt Mälarcupen i Uppsala, nån mer som behagar dyka upp?

Menar du Östgötacupen (skeet) i Åsbro nu på söndag?

Publicerat
  • Författare

Finns nog en viss risk att vi dyker upp i Uppsala man vet aldrig ;-)

Publicerat

Menar du Östgötacupen (skeet) i Åsbro nu på söndag?

Japp, min hemmabana.

Publicerat

Sverigeduva på svegeråsen imorgon samt eventuellt lerduvestig i vedum på söndag!

Publicerat
  • Författare

Skeet??????? Hur nöd bädd får man bli :-) :-)

Publicerat

Japp, min hemmabana.

Vi kanske träffades förut då jag var med i alla deltävlingarna sedan starten i höstas i Kvarn. Jag kommer nog med grabbarna från Söderköping på söndag men är lite osäker just nu. :-)

Publicerat
  • Författare

Anna går in i finalen som delad 1a och Martin ligger på 15e plats med en dags skytte kvar i Dubai.

Lite avundsjuk är man ju.

Publicerat

Skeet??????? Hur nöd bädd får man bli :-) :-)

Ja, vad fan gör man, händer ju även att man runkar, typ samma sak, en nödlösning!

Publicerat

Vi kanske träffades förut då jag var med i alla deltävlingarna sedan starten i höstas i Kvarn. Jag kommer nog med grabbarna från Söderköping på söndag men är lite osäker just nu. :-)

Har inte skjutit nån deltävling den här säsongen, var med sporadiskt för två år sen. Klart du ska komma, blir kul att ses!

Publicerat

Gick också lerduvestigen i Vedum idag. Gick riktigt dåligt. Märktes att det var ett tag sedan man sköt, lånade kompisens bössa då min nya inte kommit än, beställde ju den bara i augusti.... Har i och för sig aldrig skjutit bra på den stigen.

Publicerat

Någon som ska skjuta jägarduvan i gnesta på söndag?

Står i valet och kvalet om jag ska dit och bomma lite.... Skulle behöva lite pepp!:rolleyes:

mvh/Urban

Publicerat
  • Författare

Finns nog en stor risk att vi kommer och skjuter lite bom :-)

Publicerat

Joo...du är ju känd för att bomma!!:lol:

Har inte rätta suget än, så det hänger lite på erik, jag försöker slå en signal under morgondagen!

mvh/Urban

Publicerat

Inte Uppsala?

Publicerat
  • Författare

Nä tydligen inte :-(

Blev ner röstad av familjen :-)

Publicerat

Någon som ska skjuta jägarduvan i gnesta på söndag?

Står i valet och kvalet om jag ska dit och bomma lite.... Skulle behöva lite pepp!:rolleyes:

mvh/Urban

Hur många skjutstationer är det? Eller hur många brukar vara?

Publicerat

Tror det är 8, 4skott/station!

mvh/Urban

Publicerat

Nä tydligen inte :-(

Blev ner röstad av familjen :-)

Blir det nåt blir det nog Gnesta...........skjuter förmodligen Brno sbs, eller jaktstigsauton...........ett  slagstift av på bocken.......kul!