Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

• Svar 1,7k
  • Visningar 169,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Tackar! Risken finns att man åker upp snart..........gärna för mig!

Tror någon är B-skytt nu :smile:

Publicerat

Imorgon blir det troligen duvstig i Kristinehamn, Kenneth åker väl inte dit så då har man kanske en chans................ :tongue:

Nån mer som ska dit?

Publicerat
  • Författare

Imorgon blir det troligen duvstig i Kristinehamn, Kenneth åker väl inte dit så då har man kanske en chans................ :tongue:

Nån mer som ska dit?

Var ligger det :devil:

Publicerat

Imorgon blir det den årliga majduvan i vedum! Lite speciellt skytte med 10 skeetduvor, 10 trappduvor och 10 sportingduvor, riktigt kul

Publicerat

Har tävlat i andra skyttegrenar och med en SM medalj i bagaget.

Började med Nordisk trapp förra sommaren men skjuter hittills bara på hemmabanan.

Då jag först nu har köpt egen bössa, så har jag under året lånat vapen av föreningen.

Och har haft tur att det finns en del i föreningen som tävlar i SM...

Det hjälper ju när man tränar tillsammans.

Kanske blir det nån jaktstig med hagelbössan också i år.

Fick även testa lerduveskytte där duvorna kastas ut i random rörelse...

vissa träffar man ju lätt när de går som en vanlig trapp, men när de slickar marken så är de knepiga... :smile:

Men kul är det och jag behöver nog bara träna ett par gånger till innan man hittar rytmen.

Publicerat

Var ligger det :devil:

Haha, mellan Karlskoga och Karlstad.................kom du, snåle!

Publicerat
  • Författare

Mälarduvan i Trosa på Söndag. Jag och S ska dit några fler?

Publicerat

Mälarduvan i Trosa på Söndag. Jag och S ska dit några fler?

Vore skoj, men får inte med nån, vi kör plåtstig i Vingåker med sportinginsats istället.

Publicerat
  • Författare

Skit i plåtbitarna skjut insatts i stället; ) Du måste ju träna x-tra nu när du är B-skytt

• 2 weeks later...
Publicerat

Imorgon blir det lerduvestig i Borensberg, klämmer in en liten plåtbingo i Finspång på vägen dit.

Publicerat
  • Författare

Mälarcup final för mej på Ekebybodas skjutbana.

Publicerat

Sköt final i lerduvestig väst i Trollhättan under dagen. Vann finaltävlingen och sköt fullt, 24/24. kammade även hem totalsegern i cupen, klass tävlingslicenerad junior, och fick med mig ett litet kuvert hem. Riktigt kul dag

Grattis!:rolleyes:

mvh/Urban

Publicerat

Härligt Buster ett STORT grattis!!

Jag har spelat på Ken1 som segrare i Mälarcupen hos en engelsk bookmaker men jag tycker oddset var lite lågt 1.50 ggr pengarn men 5000:- satsat ger ju en nätt summa på 2500:-i vinst som jag kan köpa mer puppor för  :thumbsup:

/J

Publicerat
  • Författare

Jag har spelat på Ken1 som segrare i Mälarcupen hos en engelsk bookmaker men jag tycker oddset var lite lågt 1.50 ggr pengarn men 5000:- satsat ger ju en nätt summa på 2500:-i vinst som jag kan köpa mer puppor för  :thumbsup:

/J

Är du inte riktigt klok :-)
Publicerat

/J

Åfan..............trodde inte han var spelbar! Ett kanonodds!

Publicerat

Sköt final i lerduvestig väst i Trollhättan under dagen. Vann finaltävlingen och sköt fullt, 24/24. kammade även hem totalsegern i cupen, klass tävlingslicenerad junior, och fick med mig ett litet kuvert hem. Riktigt kul dag

Kanon!!!! Stort grattis!!

Publicerat

Känn ingen press Ken :-) tips fr coachen, ta Browningen :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Kände inge direkt press men där i mot en trasig rygg som ibland gör sig påmind:-( .Tappade 19 duvor ingen höjdare. Hade svårt med inspirationen när det va mycket frånduvor. Också ganska tråkigt klassystem tycker jag. Ju högre klassad du är så har du mindre folk att skjuta imot,tycker det borde finnas en minimi gräns på hur lite folk det får va i en klass typ 8 minimum annars flyttas du ner (för dagen). Sköt för övrigt med Berettan idag med 28 grams sexor,hu vilka träffar det blev:-)

Publicerat

Hade varit 12.. max.. med browningen  :cool:

Publicerat
  • Författare

Hade inte räckt det heller :-)