Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Fast egentligen kan ni hänga med grabben på jägarduvan.. tja möjligen undantaget lilla frun, hon har ffa en chans att göra bra ifrån sig på SM. Ken däremot är rökt, inte värmt upp med typ 200 trut och då kan det inte bli bra.  :biggrin:

sant sant. Skit med försenade trutar :-(
  • 2 weeks later...
  • Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Jag är 0,7 poäng från A...........hyggligt nära.....

Publicerat

Jag är 0,7 poäng från A...........hyggligt nära.....

vad har du för snitt?
Publicerat

vad har du för snitt?

74,1

Publicerat

På söndag är det Gyttorp sporting cup i Munkhyttan/Lindesberg, 

http://www.munkhyttan.se/    scrolla ner för info.

Även Åby har sportingstig.

Publicerat
  • Författare

Blir nog Gyttorp för oss.

Publicerat

Blir nog Gyttorp för oss.

Fett najjs asså!!!

Publicerat
  • Författare

Fett najjs asså!!!

Grymt bra skjutet av dej idag. 24 och inte få skjuta final :-( är ju själva F..
Publicerat

Tackar! Ja......lite surt, har dålig koll på hur många duvor jag torskade med i särskjutningen, men där sköt jag ju inte bra.........så man får ju skylla sig själv!

23 äla inte kattskit dä häller!!

Publicerat
  • Författare

Tackar! Ja......lite surt, har dålig koll på hur många duvor jag torskade med i särskjutningen, men där sköt jag ju inte bra.........så man får ju skylla sig själv!

23 äla inte kattskit dä häller!!

Nä för fan, jag är ganska nöjd. Tränade Fitasc hela dagen. Svårt att lära gamla hundar att sitta men det går.
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Publicerat

Tuff första dag av SM i Fitasc. Oerhört tekniskt och ibland nära på omöjligt, vad säger ni andra som skjutit idag? (Kenneth mfl?)

Publicerat

Ja!! Hur f-n gick det?

Publicerat
  • Författare

Kan bara hålla med Buster. Helt klart bland det värsta jag skjutit i Sverige. Vill minnas ett kval i Skåne för många herrans år sen där allt gick i O-traps fart och näst in till omöjligt att skjuta. Kan för egen del säga att premier skjuta Fitasc på den här banan va ett dumt beslut! Det tog 3st layouter innan min skalle började fungera och kunde iallafall avsluta med en 22a.

Nya tag imorgon, kan fan inte gå sämre. Eller?

Publicerat

Nä idag var det svårt nått så in i fan. Långa håll, korta flygbanor, buskar och träd i skottlinjen osv... listan kan göras lång. Började med att skjuta 10 första duvorna straight, sen kom bommarna. Framförallt två banor som var svåra (steiner&engelsons), Kenneth förstår nog vad jag menar. Serien för dagen blev 14-23-18-12:67. Upp som en sol och ner som en pannkaka.. enda glädjeämnet är väl att man placerade sig på fjärde plats i juniorklassen

Publicerat

Bra det Buster håll i i morgon och öka lite så blir det bra!

Jag fick tyvärr lämna återbud pga ryggskott men jag har fått rapporter om att det var riktigt svårt i dag så ni är helt rätt ute  :yes:

/J

Publicerat

Tur man gav fan i det då......

Publicerat

Idag var det lömska vindar på banan... låga resultat... men vi hade kul ändå.

18/25

16/25

12/25

14/25

Hundra skott fick räcka... blåsten bara ökade...

Publicerat
  • Författare

SM av klarat med förskräckelse. Sportingen i Svegeråsen va åt H-vete för svår för mej! Man kan ju tycka att dubbelskott på enkelduvor är kanon men då ska man hinna skjuta två skott! Tycker heller inte om att inte själv kunna bestämma vart och när jag vill skjuta duvorna. Fick förklarat för mej att det va lite av ett signum för Fitasc och då säger jag tack för mej.

Men inte ska det bara vara negativt. Banläggarna hade jobbat mycket med vinklar som fick duvorna att se " lätta" ut men icke. En 94 på Lördagen och en på söndagen tyder på att det inte va omöjligt men vilka prestationer av dom killarna. Helt klart världsklass. Grattis.

Publicerat

Skulle vara intressant att testat..........men förmodligen en chock för självförtroendet......

Publicerat

Ehh.. Ken1.. på TDI sköt du äckligt snabbt och du hann inte med?? Låter förståndigt att skippa slikt skytte..

Publicerat
  • Författare

Skjuta snabbt är en sak om man ser målen klokt. Här va dom lagda mot löv/barrskog ofta med svarta sidan imot skytten. Visst fanns det duvor som hade färgade sidan mot skytten men satan minsta felanläggning eller om du tittade fel då va det kört.

• 1 month later...
Publicerat

Nästan blivit lite dammigt här! Någon som tänkt skjuta compakt i svegeråsen den 22 november?