Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

remington?

Featured Replies

Publicerat

Hmmm....

Slog till på en T3 TAC för några dagar sedan och nu blir jag minst sagt nojig av "kriget" mellan Remington vs T3-anhängare.... Nu kommer bössan skjuta fel oavsett, bara för att jag har det i bakhuvudet!

Jag vet inte om du är ironisk nu men om du inte är ironisk så skall du självklart inte känna så. Jag antar att du varit och klämt på en T3 TAC och eller rent av provskjutit en och kommit fram till att detta är en bössa som passar dig. Du behöver inte va orolig om att den inte kommer skjuta för det kommer den garanterat att göra, antingen direkt ur kartong eller efter en del justeringar. Tänker således inte, likt andra här, lova dig precision direkt ur kartong. Men med tanke på vad en T3 TAC kostar så skulle jag gå raka vägen tillbaka med den om den inte levererade ur kartong.

• Svar 147
  • Visningar 14,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• den bästa träffbilden visar ett bra resultat men den sämsta träffbilden visar hur bra anpassad bössan är. några av mina bästa jaktmaskiner har inte haft speciella bästa träffbilder men otroligt bra sä

• Pratar vi sunda konstruktioner hamnar vi i Finland hos en konstruktör anställd hos tikka med en m55 på ritbordet... Jämförelsen med att en 700 är en Corvette är inte helt dum. Det är en plastraket m

• för den summan ink dämp så tycker jag inte det är mycket att orda om. är den även bäddad så är det bara att skjuta vilket djur som helst i landet utan att tveka.

Posted Images

Publicerat

Ok över 5 timmar sen jag med bildbevis visade vad Remington kan göra???? Var är alla expert kommentarer??? Bortförklaringar ??? Verkar svårt att dissa när man får saker svart på vitt, Och nu hänger min röv ute i kölden :biggrin:  :woot:

Publicerat

Ok över 5 timmar sen jag med bildbevis visade vad Remington kan göra???? Var är alla expert kommentarer??? Bortförklaringar ??? Verkar svårt att dissa när man får saker svart på vitt, Och nu hänger min röv ute i kölden :biggrin:  :woot:

Som jag skrev tidigare - jag bryr mig mindre om man vad folk påstår sig ha gjort - jag litar bara på vad jag själv gör. Det går alltid att hitta någon som gjort något helt enormt fantastiskt på nätet med bara två gem och en bommullstops......

Dom 700or som presterat vad du skriver som jag sett är tämligen lätträknade, i synnerhet i relation till de jag sett som inte gjort det.

/T

Publicerat

Alla grundar vi alla våra åsikter på antingen hörsägen eller de faktiska erfarenheter vi har.

Sen tillkommer alla märkes onanister som bara helt gett sig dän på att mitt märke ska försvaras oavsett vad.

Den T3a jag skjutit flera gånger med har haft större spridning än min A-bolt samt en kompis X-bolt.

Det gör att jag skulle välja en browning alla dar i veckan och dessutom har dom helt ok syntetkolvar i jämförelse med det rappel som sitter på T3.

Publicerat

Ok över 5 timmar sen jag med bildbevis visade vad Remington kan göra???? Var är alla expert kommentarer??? Bortförklaringar ??? Verkar svårt att dissa när man får saker svart på vitt, Och nu hänger min röv ute i kölden :biggrin::woot:

Stuckit pipan genom tavlan o klubbat ihjäl djuret? :D

Publicerat

En (1) grupp, med tre (3) skott och du förväntar dig stående ovationer?

Ta på långkalsonger.

-- Mats

Publicerat

den dagen jag insåg att jag kunde byta ut komponenter till bättre som passar mig bättre var en bra dag.

Är du säker på det? Är det inte en risk att man omvandlas från jägare till pryljägare, där mm-jakten överskuggar allt? Jaktens rekreation och njutning omvandlas till ett ständigt utvärderande?

Publicerat

Är du säker på det? Är det inte en risk att man omvandlas från jägare till pryljägare, där mm-jakten överskuggar allt? Jaktens rekreation och njutning omvandlas till ett ständigt utvärderande?

Beror på vad man jagar med sina prylar. För egen del jagar jag inte de sista millimetrarna, det jag jagar är vapen som passar ihop med min kropp så att jag får en vettig praktisk precision i så många situationer som möjligt. Inget att bry sig om för älgjakt inom 100m kanske, men det mesta vilt jag skjuter väger under 10kg.

Publicerat

Jag är helt säker på det. Du har två val. Antingen anpassar du dig till det som finns och kompromissar eller så anpassar du det som finns till att passa dig - "like a glove". 

Publicerat

Jag är helt säker på det. Du har två val. Antingen anpassar du dig till det som finns och kompromissar eller så anpassar du det som finns till att passa dig - "like a glove".

...och kan du stanna där? Kan inte hansken passa lite bättre? Eller en ny hanske passar kanske ännu bättre? Nåväl, en del finner uppenbart nöje i denna jakt, alla är vi olika. Själv går jag helst på fjället med bössan på axeln och njuter av bra hundarbeten.

Publicerat

Släng Remington åt h-----e! :cool:

post-296-0-82193100-1387628530_thumb.jpg

Publicerat

Nja, för det första så skriver han "passar mig bättre" inte skjuter tätare. För det andra är jaktutrustning verktyg, en bra hammare gör spikandet bättre och lättare. Hammaren förtar liksom inte byggandet som sådant......

Därtill tycker i alla fall jag att jagutrustning är lite som bra skor, när de är som bäst märker man knappt av dem. Sedan är det ju alltid trevligt att njuta av ett snyggt vapen med.

T

Publicerat

Ja du Exabit nu nöter jag inte bana med min remington, det har jag 1900 sportern till, men min Remington 700 bdl (1981) original har i alla fall precision så jag hoppas jag träffar älgen på 15 meter. Det är ju ändå min drevjaktsbössa. 

Ursäktar att det bara är 4 skott men jag blev lite snål om skotten då jag fick panikköpa partizaner på xxl inför jakten dagen efter. Kör numera med ttsx 150 grain, north fork 180 grain, sierra sprängking 180 grain och sämsta spridningen jag fått med 5 skott är 27mm och det borde väl också duga till drevjakten... 

post-5772-0-47255300-1387630113_thumb.jp

Publicerat

Snyggt! :)

Mitt inlägg var med glimten i ögat då en treskottare inte säger mycket (fast sammantaget med övriga resultat med min bössa så känns träffbilden ändå någorlunda representativ) och ffa för att tråden spårat ut rätt rejält. Att posta en treskottare med T3 är givetvis bara att hälla bensin på brasan ;)

Publicerat

Släng Remington OCH Tikka åt helvete...här är min Sako (också detta, liksom exabits, ett djupt ironiskt inlägg så att det kanske går upp ett ljus för vissa angående det här med kausalitet ;-) ).

5-skottare...synd på flyern ;-)

agy4y9uj.jpg

Publicerat

Snyggt! :)

Mitt inlägg var med glimten i ögat då en treskottare inte säger mycket (fast sammantaget med övriga resultat med min bössa så känns träffbilden ändå någorlunda representativ) och ffa för att tråden spårat ut rätt rejält. Att posta en treskottare med T3 är givetvis bara att hälla bensin på brasan ;)

Ja ,men jag vet att din T3:a skjuter ruskigt bra, och särskilt med dina handladdningsskills. Ja det är väl inte den enda vapenmärkestråd som spårat ur och samma sak tuggas om och om igen men så länge pmt och i-mats har tid har jag också det  :tongue:  :biggrin:

Publicerat

eftersom jag tävlar i skytte så är det med vissa bössor ett måste att skjuta tätt för att plasera sig

men jag uppskattar jakten mer med bra saker anpassade exakt efter mig.

lite grand som med mat, ett gott vin tar inte ära från maten utan förhöjer upplevelsen av hela middagen och en bra utrustad superspis med bra köksutrustning gör det roligare att laga maten.

jag jagar väldigt många olika vilt och ganska många jaktdagar kan det bli så min focus på jakt är ganska hög det är skyttet på bana som får stryka på foten först och då tränar jag ändå rätt mycket..

Publicerat

Remington, Tikka och Sako kan ni stoppa upp i stolgången, här är EN treskottare från min Sauer drilling. ;)

attachicon.gifträffbild.jpg

Eftersom det skjuter så bra så måste det vara laddat med remingtonkulor ;)

/Mike

Publicerat

En (1) grupp, med tre (3) skott och du förväntar dig stående ovationer?

Ta på långkalsonger.

-- Mats

Självklart förväntas det när man lyckas göra det med ett fabrikat som det inte går att få in tre (3) kulor på en pappälg med på 80m :biggrin: Många har också visat med bilder min poäng. Tro på det ni har och det går bra :thumbsup:

Publicerat

Eftersom det skjuter så bra så måste det vara laddat med remingtonkulor ;)

/Mike

Nästan, Hornady.  :biggrin:

Publicerat

eftersom jag tävlar i skytte så är det med vissa bössor ett måste att skjuta tätt för att plasera sig

men jag uppskattar jakten mer med bra saker anpassade exakt efter mig.

lite grand som med mat, ett gott vin tar inte ära från maten utan förhöjer upplevelsen av hela middagen och en bra utrustad superspis med bra köksutrustning gör det roligare att laga maten.

jag jagar väldigt många olika vilt och ganska många jaktdagar kan det bli så min focus på jakt är ganska hög det är skyttet på bana som får stryka på foten först och då tränar jag ändå rätt mycket..

t

Visst är det så, helt rätt! Du tillhör också dem som enligt mig kombinerar kunskap OCH klokskap i dina svar här på forumet!

Publicerat

Remington, Tikka och Sako kan ni stoppa upp i stolgången, här är EN treskottare från min Sauer drilling. ;)

Snyggt ;)

Publicerat

Ett sånt mög! Minst fyra ggr större än min :tongue:
Publicerat

Släng Remington åt h-----e! :cool:

attachicon.gifimage.jpg

Trist med flyern i underkanten  :happy:

/M