Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

remington?

Featured Replies

Publicerat

Ett sånt mög! Minst fyra ggr större än min :tongue:

Ja riktigt risig med hela 12mm. ;)

• Svar 147
  • Visningar 14,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• den bästa träffbilden visar ett bra resultat men den sämsta träffbilden visar hur bra anpassad bössan är. några av mina bästa jaktmaskiner har inte haft speciella bästa träffbilder men otroligt bra sä

• Pratar vi sunda konstruktioner hamnar vi i Finland hos en konstruktör anställd hos tikka med en m55 på ritbordet... Jämförelsen med att en 700 är en Corvette är inte helt dum. Det är en plastraket m

• för den summan ink dämp så tycker jag inte det är mycket att orda om. är den även bäddad så är det bara att skjuta vilket djur som helst i landet utan att tveka.

Posted Images

Publicerat

Om vi nu postar treskottare så har jag lagt upp den här tidigare, men i alla fall:

post-7655-0-28331800-1378389780_thumb.jp

Det är från en rostig gammal M98 med 5x på kikaren, i 375 H&H. Ammon är minst 20 år gammal.

-- Mats
Publicerat

Om vi nu postar treskottare så har jag lagt upp den här tidigare, men i alla fall:

Det är från en rostig gammal M98 med 5x på kikaren, i 375 H&H. Ammon är minst 20 år gammal.

-- Mats

Vad heter den spridningen på forumspråk? ;)

Publicerat

I verkligheten är det runt 4 mm men med forummatematik blir det negativ spridning - typ -15 mm.

-- Han som sett så många hål-i-hål och 8 mm-bössor skjuta 50 mms grupper på tävling

Publicerat

I verkligheten är det runt 4 mm men med forummatematik blir det negativ spridning - typ -15 mm.

-- Han som sett så många hål-i-hål och 8 mm-bössor skjuta 50 mms grupper på tävling

Jävlar med poäng du måste tagit på tävlingarna då, så liten spridning att man inte ens ser den på tavlan. ;)

Publicerat

Det har jag.  :wink:

-- Mats

Publicerat

Som jag skrev tidigare - jag bryr mig mindre om man vad folk påstår sig ha gjort - jag litar bara på vad jag själv gör. Det går alltid att hitta någon som gjort något helt enormt fantastiskt på nätet med bara två gem och en bommullstops......

Dom 700or som presterat vad du skriver som jag sett är tämligen lätträknade, i synnerhet i relation till de jag sett som inte gjort det.

/T

Jobbigt liv om man bara kan lita på det man själv har åstadkommit med en produkt, Remmi 700 funkar utmärkt original, det gör T3, 202, M03, HOWA och alla andra jävla knalljärn som finns på marknaden. Men vill man skjuta 3000 pilar/år och ha precision på 300-400m så finns det som sagt inga genvägar. Det är 2000-talet och den fabrikör som gör en dålig produkt i dag har ingen framtid, dvs de har inte råd att göra produkter som inte funkar. En annan variabel som har med "att många 700spett" har gått sönder på ett eller annat sätt, är att det spottas ut ofantliga mängder 700or, så procentuellt sett så är det nog ganska lika över lag från våra kära vapentillverkare..

Märkligt att ingen har nämnt Ruger än :) å inte heller Savage, eller TC eller nå annat bra pris märke :)  

Publicerat

Hittar du en mauser eller sauer till priset av en remington så....

Hade en remington startat på småsummor hade det inte varit en bättre bössa utan ett mer prisvärt alternativ att börja på.

En mauser m03 eller en sauer 202 är färdiga rätt ur kartong om det inte handlar om enskilda önskemål.

Resten handlar om varumärke, kunskap hos köpare, eftermarknadsdelar och tolleranser vad gäller sneda bössor och precision. Även pris såklart men antar att de säljs flest 700or i USA och där e de ännu billigare.

Publicerat

Jag har haft två Remington genom åren...köpta nya...en 700 BDL SS och en Seven CDL. Dvs inte alls underlag för någon säker statistik. Bägge var dock 'skit'. 700 med så snedslipad låda att kikarmontage krävde ganska rejäl schimsning plus inslipning av ringar. Seven-pangen hade svåra matningsproblem från fabrik. Nä...dylikt jänkar-grovsmide får de lura på andra än mig i framtiden. Andra bössor jag haft genom åren (jagat med egna bössor i ca 30 år i nuläget) som alla funkat helt klanderfritt: CG3000, HDF/Voere Sporter, Sako M589 Varmint, Sako 75 SS, Sauer 200, Tikka T3 lam stainless, Sako 85 Bavarian, Sako AI, AII & L61R, Browning BAR. Allt utom Remington har funkat. Så för MIG baserat på min personliga men statistiskt värdelösa erfarenhet...aldrig mer! :-P

Publicerat

Jag har haft två Remington genom åren...köpta nya...en 700 BDL SS och en Seven CDL. Dvs inte alls underlag för någon säker statistik. Bägge var dock 'skit'. 700 med så snedslipad låda att kikarmontage krävde ganska rejäl schimsning plus inslipning av ringar. Seven-pangen hade svåra matningsproblem från fabrik. Nä...dylikt jänkar-grovsmide får de lura på andra än mig i framtiden. Andra bössor jag haft genom åren (jagat med egna bössor i ca 30 år i nuläget) som alla funkat helt klanderfritt: CG3000, Sako M589 Varmint, Sako 75, Sauer 200, Tikka T3, Sako 85, Sako AII, Browning BAR. Allt utom Remington har funkat. Så för MIG...aldrig mer! :-P

Personlig erfarenhet väger jäkligt tungt trots dåligt underlag. Av samma anledning köper jag inte fler Anschütz då jag haft två ruttna ex.

Publicerat

Bössor är som bilar. Alla har något neggo om alla. Hade en Seven en gång i 308 och den va bra på alla vis utom ett den sköt inte bra.... Mina andra remmysar i 700a har det inte varit några som helst problem med. Har också haft HVA i olika kalibrar Kricko men den som jag saknar mest är en Tikka popular jag hade i 6,5x55. Den är nu mera ersatt med en winny 70xtr som är lite ombyggd.

Publicerat

Bössor är som bilar. Alla har något neggo om alla......

Sant, sant....

Å andra sidan lackar man till mer basala saker på en Renault/Seat än Porsche/BMW.

T

Publicerat

Har haft en och ee är nog första och sista. Ge den en ärlig chans sa dom på grann forumet. Efter 200 pilar

Med olija anmunition skjöt den fortfarande skit!

Köpte en blaser och skarvade 700 med några 1000 lappar och fick eb zeiss.

Har haft många bössor mäst 308 win och 6,5x55.

Men de enda jag gilla med ltr var stock och trycke.

T3 som ersatte denna hade jag kunnat jaga Toppfågel med direkt ur kartong med Lapua scenar.

Kanske hade otur med den jag hade? Men man får vad man betalar för!

S

Publicerat

Sant, sant....

Å andra sidan lackar man till mer basala saker på en Renault/Seat än Porsche/BMW.

T

Ungefär så ca ja

• 2 weeks later...
Publicerat

1 och 2 var första gången jag hört om nåt liknande annat än på teoriplanet, och

3 är lite roande då tråden har sitt ursprung i en 700 Sämsta PlasteniStan, och

4 likaså med samma hänvisning då alla Remington utom prickskyttemodellerna har pipklackar och full kontakt, och

5 är mig också okänt på Tikka - men verkligen inte när det gäller Remington.

Missförstå mig rätt, Rem 700 funkar till det mesta precis som den är - men att den också är ett par snäpp ned på kvalitetsstegen jämfört med det sämsta finska kan inte rimligen ifrågasättas.

-- Mats

Ett färskt exempel på nr 1. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20&t=80377&start=60

Enligt kolvmakaren är det vanligt på T3. Jag har sett det själv på kompisens 300wm men den va ännu fulare. Nä, vapen ur kartong är det inte enligt mig. 

Publicerat

Ingen större operation att byta klack...

Publicerat

Ingen större operation att byta klack...

Nä det är även en simpel sak att byta ut typ allt på en remington 700 men nu handlade det ju om huruvida en T3 är bättre direkt ur kartong, original, än remington 700. Nu har ju tikka gott rykte sen m55/65 tiden när tikka va tikka men idag är det nått annat vill jag hävda. Att man väljer att sätta en rekylklack i aluminium är heelt otroligt. Tikka kommer undan med det på grund av märkestrogna och det goda ryktet från m55/m65. Hade Sabatti/Zoli/Howa tillverkat en rekylklack i alu hade folk garvat ihjäl sig. Nu har jag väl ändå hällt en skvätt bensin i tråden, får vi se om det tar sig  :biggrin:

Publicerat

En t3 är ändå ett bättre vapen sett ur kartong!

Man får dra ner ekvationen till något så simpelt som vad du antas få per krona.

Publicerat

Det är betydligt enklare att byta rekylklacken på T3 än att byta pipa på en Remington :D

Publicerat

Ni har druckit för mycket koskenkorva era jävla finntroll :)