Publicerat Februari 18, 200719 yr Fick äntligen en mård i fredags! totalt 3 den här säsongen nu... ;D observera att det inte var i samma fälla som ekorren...
Publicerat Februari 18, 200719 yr Fick äntligen en mård i fredags! totalt 3 den här säsongen nu... ;Dobservera att det inte var i samma fälla som ekorren... Äntligen nån som vet hur man gör...för mej går det åt he...e
Publicerat Februari 19, 200719 yr GRATTIS.Jag var å vittjade på lördag men mårdarna vill inte gå i fällorna.Har bra med mård fast det är fångat 9st på våra marker i år.Nya spår dyker upp varje gång jag vittjar men går inte in ??? ??? ??? ???
Publicerat Februari 20, 200719 yr GRATTIS.Jag var å vittjade på lördag men mårdarna vill inte gå i fällorna.Har bra med mård fast det är fångat 9st på våra marker i år.Nya spår dyker upp varje gång jag vittjar men går inte in ??? ??? ??? ??? Har du inte provat jaga mård med hund nån gång?Om du har så gott om mård så vore det ju jäkla skoj. Tror du ryssen funkar på mård? Jag har ju skjutit ett par mårdar för en av mina stövare..han tar an kalla slag....
Publicerat Februari 20, 200719 yr ska nog fara å spåra bara vi skulle få lite nysnö,ska ta med ryssen.Hade med han förra året när jag spårade en mård fast den fick vi inte,hade gått in i lite äldre granskog å upp bland träden.
Publicerat Februari 28, 200719 yr Författare Fick äntligen en mård i fredags! totalt 3 den här säsongen nu... ;Dobservera att det inte var i samma fälla som ekorren... Grattis !!! Går åt håvete med mårdjakten har bara fått en vinter (min första) Men det positiva i det är att vi inte har mårdspår på marken, bara nån som går förbi ibland.
Publicerat Mars 10, 200719 yr Var och tittade till fällan med ekorren idag, och gissa om det var kul att se en tjock svans sticka ut ur granriset Den hade precis lyckats bita tag i sin halvätna ekorre, så man kan väl säga att den fick en sista måltid. En ganska stor hanne var det f.ö. Tog några bilder med telefon, får se senare om det är sådan kvalitet att man kan lägga ut dem här... Mvh
Publicerat Mars 10, 200719 yr Var och tittade till fällan med ekorren idag, och gissa om det var kul att se en tjock svans sticka ut ur granriset Den hade precis lyckats bita tag i sin halvätna ekorre, så man kan väl säga att den fick en sista måltid. En ganska stor hanne var det f.ö. Tog några bilder med telefon, får se senare om det är sådan kvalitet att man kan lägga ut dem här... Mvh Grattis,här där jag bor vad vi tvunga att plocka in sista februari !!!!!!
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Vittjade fällorna idag och i första fällan satt den ;D i 6e fällan satt en halvt uppäten felfångst och svansen låg utanför fällan. Så det finns hopp om fler mårdar.
Publicerat Mars 31, 200719 yr Författare Sista dagen på mårdjakten!!! Var och slog igen alla fällor i dag, kolla vad jag fick ;D ;D ;D NR 3 FÖR I ÅR
Publicerat Mars 31, 200719 yr Ja det var en snygg avslutning ;D ;D Själv fick jag plocka in tomma fällor.. Kan sammanfattningsvis räkna ihop till 4 mårdar den här säsongen. Hur har det gått för resten av jaktsidans trappers då ?
Publicerat Mars 31, 200719 yr Sista dagen på mårdjakten!!!Var och slog igen alla fällor i dag, kolla vad jag fick ;D ;D ;D NR 3 FÖR I ÅR Bättre avslut kan man inte få ;D
Publicerat Mars 31, 200719 yr Bättre avslut kan man inte få ;Dbelv det någon mård för dig Telge... ???
Publicerat Mars 31, 200719 yr belv det någon mård för dig Telge... ??? Nej :- Fällorna kom ut sent...sen hade jag faktist ingen större lust att engagera mej i fällorna som jag brukar,beroende på vissa saker inom jaktlaget :- Men ett 10-tal minkar har jag fångat
Publicerat Mars 31, 200719 yr Nej :- Fällorna kom ut sent...sen hade jag faktist ingen större lust att engagera mej i fällorna som jag brukar,beroende på vissa saker inom jaktlaget :-Men ett 10-tal minkar har jag fångat okej...det är ju bra ...minkar är ju rätt kul ått fånga dom med
Publicerat Maj 23, 200719 yr Utöver de mårdar vi skjuter för trädskällare, så har vi även fällor ute. Fågelvingar är fenomenala på att "dra in" mårdar till fällorna. Själva åtlingen tycker vi funkar mycket bra, med dadlar och flytande honung, som komplement till mer köttiga åtlar. Även halvsur blod drar till sig mård här uppe i ödeskogarna. Nu är ju säsongen iofs över för den här gången, men det kommer ju en vinter till
Publicerat Januari 20, 200818 yr om man skulle köpa några ihjäl-fällor är det bättre att ta modell mård och fånga både mård och mink i dom eller???eller bättre med bara modell mink
Publicerat Januari 20, 200818 yr Var och tittade till fällan med ekorren idag, och gissa om det var kul att se en tjock svans sticka ut ur granriset Bra jobbat! Jag har haft två fällor med ekorre i den här säsongen, men noll mårdar trots detta läckra bete. Börjar gå troll i detta...
Publicerat Januari 21, 200818 yr Det kommer en artikel i jakt o jägare i mars nr om Bo Svedin och hans laika från Orsa, de sköt 18 mårdar ifjol ihop de två, kanske det finns något lärorikt i den.... Själv har jag inte intresse nog för att hålla på i två/tre dagar för att skjuta en mård som han har... :-
Publicerat Januari 21, 200818 yr om man skulle köpa några ihjäl-fällor är det bättre att ta modell mård och fånga både mård och mink i dom eller???eller bättre med bara modell mink Gällande ihjälfällorna så finns det mej veterligen 2 varianter av fällor. En som är av typen genomgående som ställs på marken för mink. Och en annan som inte är genomgående som skall sitta i träd för mård... Det bästa torde vara att för ändamålet ha rätt fälla 8)
Publicerat Januari 22, 200818 yr Fällfångsten har slagit slint i år ,är det för gott om råttor? Dom är inte alls interesserade av fällorna trots allt godis. Däremot har jakten med Finnspets och skidor gått över förvantan, vi har fått tre stycken trots dåligt med snö här vid Norrbottenskusten. Två har varit i ekorrbon och en under jord. Nu har vi nysnö och tiken har precis löpt färdigt så nu är det bara jaga igen.
Publicerat Januari 22, 200818 yr Mårdfångsten gick riktigt bra i början av säsongen men nu är det lungnare,har fått 6st hittils så jag är nöjd.Har inte vart å vittjat nu på ett BRA tag så det blir spännande å se om man skulle få se den 7:e hänga där.
Publicerat November 8, 200817 yr ingen som har spänt mårdfällorna?? själv ska jag nog göra det nästa helg