Publicerat Oktober 27, 200619 yr var idag och vittjade 5st mårdfällor men ingen mård. imorgon blir det å vittja två fällor till så vi får se om de blir nåt.
Publicerat Oktober 27, 200619 yr Författare Man blir förvånad ARI hade ingen mård idag jorden måste ha vänt på sig ;D ;D ;D ;D ;D ;D Har du utrotat mården från Haparanda ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Oktober 27, 200619 yr Nästa helg kommer jag sätta ut mina fällor,här där jag bor får vi inte börja före 1 nov,
Publicerat Oktober 30, 200619 yr Nästa helg kommer jag sätta ut mina fällor,här där jag bor får vi inte börja före 1 nov,Låter ju klokt det då är ju skinnen färdiga att flås också.
Publicerat Oktober 31, 200619 yr Författare Var i helgen och vittjade alla 19 fällor men inget som vanligt. Nu är det bara och vänta en vecka igen innan man far och vittjar tomma fällor igen >
Publicerat Oktober 31, 200619 yr Var ute idag och åkte skidor i 2timmar men inte en syn av ett mårdspår ???är det lite mård i år? ??? åkte o finkamma områden men fanns ändå inget
Publicerat November 6, 200619 yr Författare Som vanligt tomma fällor,vi har inga mårdspår på markena kanske därför man har tomma fällor
Publicerat November 11, 200619 yr ja nån måste ju minska på mårdarna igår hade fällan smällt,mården hade varit i fällan å mumsat av tjäderhönan så idag tänkte den samma sak men den här gången gick de sämre för mården.
Publicerat November 12, 200619 yr Grattis! Mårdjakt kan väl inte gå mycket bättre än det gått för dig nu.
Publicerat November 12, 200619 yr 6:e mården satt i fällan idag. Fälla?Det där ser mer ut som en snara...vad är det för snöre du använder?Verkar effektivt!
Publicerat November 12, 200619 yr Det syns väl. Mården begick självmord istället för att gå in i en slagfälla. 6 mårdar på så kort tid. Hatten av och fortsatt skitjakt!
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Som vanligt tomma fällor men jag och Ari var och spanade efter spår och hittade dom första mårdspåren på våra marker detta året. Så nu blir det att flytta fällor och lägga ut fler. Grattis Ari jag sa ju att den skulle sitta i fällan ;D
Publicerat November 18, 200619 yr Så har man fått sin första mård någonsin idag. Satt och tittade på tv under förmiddagen och så ringer farsan på mobilen och säger att det sitter en katt i en av mina fällor. Mycket förvånad undrar jag om han inte skämtar. jo då det gör han, det sitter en mård i fällan. packar ihop grejerna och slänger mig iväg i bilen för att ta mig upp och kolla och japp där sitter den. Har varit mycket glad hela dagen. När man ändå var uppe på marken så passade jag på att kolla den andra fällan som vi har haft besök av mård hos förut men mården har aldrig lyckats fastna. Fällan hade slagit igen men ingen mård fanns i den. Så nu är det bara att vänta och se om man lyckas få någon mer.
Publicerat November 18, 200619 yr om den smällt igen flera ggr utan att fånga, så borde du kanske tänka på att modifiera fällan lite.. korta av trampplattan eller ställa gillret hårdare. Eller något annat som skulle öka chanserna för att få fast den
Publicerat November 18, 200619 yr om den smällt igen flera ggr utan att fånga, så borde du kanske tänka på att modifiera fällan lite.. korta av trampplattan eller ställa gillret hårdare. Eller något annat som skulle öka chanserna för att få fast den Har funderat många gånger över varför inte mården har åkt dit. är dock inte 100% på att det är mård. Har sett spår i snön när vi hade snö. Har känt efter och tycker trycket på fällan känns bra men då man är väldig novis på detta med fällfångst så vet jag ju inte hur hård/lätt fällan borde slå igen. borde jag kanske ställa gillret lite hårdare för att vara säker på att fällan inte slår igen för tidigt? finns det inte en chans då att mården kan gå in utan att fällan slår igen?
Publicerat November 20, 200619 yr Författare [move]ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN[/move] var på lördag och vittjade fällorna i den andra fällan satt en MINK ??? mitt i tallskogen med ca 1km till närmaste vatten ??? Och sen i fälla nr6 satt en mård den vägde 1,5kg Äntigen hur man har väntat ;D Så idag ringer man konservatorn och frågar när hon har tid att ta in min mård. Det var min första mård jag fångat. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D