Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mårdjakten 06/07

Featured Replies

Publicerat

Fick äntligen en mård i fredags! totalt 3 den här säsongen nu... ;D

observera att det inte var i samma fälla som ekorren... ;)

• Svar 181
  • Visningar 47k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Äntligen nån som vet hur man gör...för mej går det åt he...ewall.gif

Publicerat

GRATTIS.Jag var å vittjade på lördag men mårdarna vill inte gå i fällorna.Har bra med mård fast det är fångat 9st på våra marker i år.Nya spår dyker upp varje gång jag vittjar men går inte in ??? ??? ??? ???

Publicerat
GRATTIS.Jag var å vittjade på lördag men mårdarna vill inte gå i fällorna.Har bra med mård fast det är fångat 9st på våra marker i år.Nya spår dyker upp varje gång jag vittjar men går inte in ??? ??? ??? ???

Har du inte provat jaga mård med hund nån gång?Om du har så gott om mård så vore det ju jäkla skoj. Tror du ryssen funkar på mård? Jag har ju skjutit ett par mårdar för en av mina stövare..han tar an kalla slag....

Publicerat

ska nog fara å spåra bara vi skulle få lite nysnö,ska ta med ryssen.Hade med han förra året när jag spårade en mård fast den fick vi inte,hade gått in i lite äldre granskog å upp bland träden.

Publicerat
  • Författare

Grattis !!!

Går åt håvete med mårdjakten har bara fått en vinter (min första)

Men det positiva i det är att vi inte har mårdspår på marken, bara nån som går förbi ibland.

• 2 weeks later...
Publicerat

Var och tittade till fällan med ekorren idag, och gissa om det var kul att se en tjock svans sticka ut ur granriset  :D

Den hade precis lyckats bita tag i sin halvätna ekorre, så man kan väl säga att den fick en sista måltid. En ganska stor hanne var det f.ö.

Tog några bilder med telefon, får se senare om det är sådan kvalitet att man kan lägga ut dem här...

Mvh

Publicerat
Var och tittade till fällan med ekorren idag, och gissa om det var kul att se en tjock svans sticka ut ur granriset  :D

Den hade precis lyckats bita tag i sin halvätna ekorre, så man kan väl säga att den fick en sista måltid. En ganska stor hanne var det f.ö.

Tog några bilder med telefon, får se senare om det är sådan kvalitet att man kan lägga ut dem här...

Mvh

Grattis,här där jag bor vad vi tvunga att plocka in sista februari !!!!!!

Publicerat
  • Författare

Vittjade fällorna idag och i första fällan satt den ;D

i 6e fällan satt en halvt uppäten felfångst och svansen låg utanför fällan.

Så det finns hopp om fler mårdar.

post-767-1173895620_thumb.jpg

Publicerat

Very well done :D  Grattis till fångsten :D

Publicerat

Grattis grattis :D

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Sista dagen på mårdjakten!!!

Var och slog igen alla fällor i dag, kolla vad jag fick ;D :D:):D ;D :) ;D

NR 3 FÖR I ÅR

post-767-1175364278_thumb.jpg

Publicerat

Ja det var en snygg avslutning  ;D  ;D

Själv fick jag plocka in tomma fällor..  Kan sammanfattningsvis räkna ihop till 4 mårdar den här säsongen.

Hur har det gått för resten av jaktsidans trappers då ?

Publicerat
Sista dagen på mårdjakten!!!

Var och slog igen alla fällor i dag, kolla vad jag fick ;D :D:):D ;D :) ;D

NR 3 FÖR I ÅR

Bättre avslut kan man inte få ;D

Publicerat
Bättre avslut kan man inte få ;D
belv det någon mård för dig Telge...  ???
Publicerat
belv det någon mård för dig Telge...  ???

Nej :- Fällorna kom ut sent...sen hade jag faktist ingen större lust att engagera mej i fällorna som jag brukar,beroende på vissa saker inom jaktlaget :-

Men ett 10-tal minkar har jag fångat :D

Publicerat
Nej :- Fällorna kom ut sent...sen hade jag faktist ingen större lust att engagera mej i fällorna som jag brukar,beroende på vissa saker inom jaktlaget :-

Men ett 10-tal minkar har jag fångat :D

okej...det är ju bra  :D ...minkar är ju rätt kul ått fånga dom med  ;)
  • 1 month later...
Publicerat

Utöver de mårdar vi skjuter för trädskällare, så har vi även fällor ute. Fågelvingar är fenomenala på att "dra in" mårdar till fällorna. Själva åtlingen tycker vi funkar mycket bra, med dadlar och flytande honung, som komplement till mer köttiga åtlar. Även halvsur blod drar till sig mård här uppe i ödeskogarna.

Nu är ju säsongen iofs över för den här gången, men det kommer ju en vinter till  ;)

• 7 months later...
Publicerat

om man skulle köpa några ihjäl-fällor är det bättre att ta modell mård och fånga både mård och mink i dom eller???eller bättre med bara modell mink

Publicerat

Bra jobbat!

Jag har haft två fällor med ekorre i den här säsongen, men noll mårdar trots detta läckra bete. Börjar gå troll i detta...

Publicerat

Det kommer en artikel i jakt o jägare i mars nr om Bo Svedin och hans laika från Orsa, de sköt 18 mårdar ifjol ihop de två, kanske det finns något lärorikt i den....

Själv har jag inte intresse nog för att hålla på i två/tre dagar för att skjuta en mård som han har... :-

Publicerat
om man skulle köpa några ihjäl-fällor är det bättre att ta modell mård och fånga både mård och mink i dom eller???eller bättre med bara modell mink

Gällande ihjälfällorna så finns det mej veterligen 2 varianter av fällor. En som är av typen genomgående som ställs på marken för mink. Och en annan som inte är genomgående som skall sitta i träd för mård...

Det bästa torde vara att för ändamålet ha rätt fälla 8)

Publicerat

Fällfångsten har slagit slint i år ,är det för gott om råttor? Dom är inte alls interesserade av fällorna trots allt godis. Däremot har jakten med Finnspets och skidor gått över förvantan, vi har fått tre stycken trots dåligt med snö här vid Norrbottenskusten. Två har varit i ekorrbon och en under jord. Nu har vi nysnö och tiken har precis löpt färdigt så nu är det bara jaga igen.

Publicerat

Mårdfångsten gick riktigt bra i början av säsongen men nu är det lungnare,har fått 6st hittils så jag är nöjd.Har inte vart å vittjat nu på ett BRA tag så det blir spännande å se om man skulle få se den 7:e hänga där.

• 9 months later...
Publicerat

ingen som har spänt mårdfällorna??

själv ska jag nog göra det nästa helg