Publicerat Oktober 16, 200619 yr Här kommer bilderna på mårdarna eller vad de nu är;D Det där är typiska månkar, inget annat ;D ps.har mårdarna kutat över isen o sen blivit kvar på ön?
Publicerat Oktober 17, 200619 yr Se där....nu fick man inte börja dagen med ett gott skratt....men de va väl kanske lika bra de....
Publicerat Oktober 17, 200619 yr Skulle tro att den gått på isen....spårat mård själv på en ö och den hade gjort avsevärda rundor ut på isen....
Publicerat Oktober 17, 200619 yr fick idag mård nr3.den här fick jag i fällan jag har satt ut för mård så de var kul.en riktigt stor mörk en.vet inte om mårdarna har sprungit efter isen ut på öarna eftersom det finns gott om både ripa och hare.
Publicerat Oktober 17, 200619 yr fick idag mård nr3.den här fick jag i fällan jag har satt ut för mård så de var kul.en riktigt stor mörk en.vet inte om mårdarna har sprungit efter isen ut på öarna eftersom det finns gott om både ripa och hare.Vad gör du med dom...flår eller kastar bort. Mårdskinn borde ju vara rätt dyra nu...men det är nog kanske för tidigt att pälsa dom nu...eller ???
Publicerat Oktober 17, 200619 yr den ja fick idag ska jag uppstoppa men dom två andra vet ja faktiskt inte vad jag ska göra med.
Publicerat Oktober 17, 200619 yr jag brukar få ungefär 150 kr för varje mård-skinn och då är mårdarna tagna i januari-februari .
Publicerat Oktober 17, 200619 yr jag brukar få ungefär 150 kr för varje mård-skinn och då är mårdarna tagna i januari-februari . Vad har du gjort då.? flått antar jag men har du även skrapat och tanat för det priset? För 150 spänn hade jag inte sålt dom,jag hade precis som jag gör idag sparat dom i en stor hög 8)
Publicerat Oktober 18, 200619 yr Författare Grattis Ari Som vanligt har du tur men det måste man ha om man ska få nå ;D Snart är den den enda trappern i Haparanda alla andra slutar fånga ;D ;D
Publicerat Oktober 20, 200619 yr Man slutar aldrig förvånas. Men jag måste fråga,dina ingångar i fällan,är hålen i samma diameter som mårdfällorna,eller är det hål avsett för mink? Är det "rena" minkfällor blir det ännu mer intressant
Publicerat Oktober 20, 200619 yr fällorna är avsedda för mink,hålen i fällorna är 70mm alltså minkfällor.fällorna är placerade bredvid bäckar och på marken.
Publicerat Oktober 20, 200619 yr fällorna är avsedda för mink,hålen i fällorna är 70mm alltså minkfällor.fällorna är placerade bredvid bäckar och på marken. Intressant,hur stor är ön? verkar varit en massinvandring till din ö,eller också håller du på att plocka bort en hel population. Helt klart en lyckträff där du valt att placera dina fällor.Lite märkligt är det att dom kliver in i så små hål,är dom magra och har saknat käk? Iofs,ser det inte ut så på dina bilder men det kan vara svårt att avgöra på foton.. Hur som helst,är det bara att gratta till flytet
Publicerat Oktober 20, 200619 yr två av mårdarna har ja fått ute på öar men på två olika öar.den ja fick idag var bredvid en bäck och en har jag ju fått i en fälla jag har tänkt mig för mård ute i skogen.mårdarna verkar inte undernärda,största vägde 1,8kg minsta på 1,2kg.
Publicerat Oktober 21, 200619 yr Det verkar som att du har placerat fällorna rätt Ari! ;D Har nån utav dom du fått varit hona? Skulle tror att det blivit kvar en hona på varje ö du har fällor på, dessa honor har sen fått en kull och du har plockat en efter en. Skulle vara bra om du plockar honan också om du inte redan gjort det? Honorna brukar vara svårare att få in i fällor tycker jag, iaf då det gäller mink. Vad har ni andra för erfernheter av att få hondjur i fälla? Är öarna stora Ari?
Publicerat Oktober 21, 200619 yr Det verkar som att du har placerat fällorna rätt Ari! ;DHar nån utav dom du fått varit hona? Skulle tror att det blivit kvar en hona på varje ö du har fällor på, dessa honor har sen fått en kull och du har plockat en efter en. Skulle vara bra om du plockar honan också om du inte redan gjort det? Honorna brukar vara svårare att få in i fällor tycker jag, iaf då det gäller mink. Vad har ni andra för erfernheter av att få hondjur i fälla? Är öarna stora Ari? Det spelar ingen roll om det är hane eller hona om det är ungdjur...utan det är gammla djur som är svåra ... nästan omöjliga att fånga med fällor.
Publicerat Oktober 21, 200619 yr Okej Foxkiller. Jag blev bara fundersam då samtliga djur jag fått har varit hannar, har iofs inte fångat så många.