Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tillräckligt bra kikarsikte, tips tack!

Featured Replies

Publicerat

Nu när tråden verkar ha tagit en lite ny vinkling vågar jag mig på att kasta in en fråga:

Vart skickar du för att få en tysk servad?

Jag har köpt mig en handkikare med några fläckar på ena linsen och ett laserfilter som jag gärna skulle vilja bli av med..

Jag använder Ted, mest för att jag vet vem det är sedan min tid i FM. Men det finns fler än han och Uro.

Det förnämliga med tyskarna är att det finns hur mycket reservdelar som helst på marknaden - i princip allt finns att köpa, och framförallt Ted verkar ha ett enomt lager verkar det som eftersom kikaren kommer i retur med vändande post mer eller mindre känns det som. Tusen kronor och kikaren är bättre än ny! Jag har själv förvånats massor av gånger när man ser hur bra en 30-40 år gammal glugg egentligen är efter service.

Zeiss serice är bra, liksom Helias och Swarres - inte tal om saken, men handen på hjärtat Ted är minst lika bra. Men det kostar som regel mindre, går apfort och blir om man mäter upp optiken lika bra. Ergo: jag lämnar till Ted.

/T

• Svar 106
  • Visningar 38,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Men allvarligt... LITE respekt för frågeställningen bör visas.   Frågan var vilken pålitlig kikare man kan handla ny i prisklassen runt två papp. Såna finns, och svaren bör reflektera detta istället

• Anders Johannesson
    Anders Johannesson

Om nån fortfarande bryr sig om ursprunget till tråden så kan jag meddela att det löst sig. Jag har lyssnat, värderat det som skrivits och tagit ett beslut. Vad beslutet blev tror jag det är lugnast at

• Staffan och Lena borde alla träffa en gång!  Om inte annat så berikar dom den grå vardagen   /Mike

Posted Images

Publicerat

Hur får man tag i Ted,

Publicerat

Hur får man tag i Ted,

Genom att googla på "kikarservice".

/Peter

Publicerat

Peter- tack det var den firman som jag kom ihåg, tror jag. /CHristian

Publicerat

Tackar,,,

Publicerat
  • Författare

Service på kikarsikte... Måste man ha ett specifikt ärende eller kan man skicka in en gång per år bara för att kolla? Som med bilen typ. Om man nu har livstids garanti...

Alltså som nåt slags garantiärende och bara betala frakt. Jag fattar ju att man kan betala fört om man vill det.

Publicerat

Regelbunden service och genomgång brukar inte ingå i garantin. Möjligen om en tillverkare eller grossist erbjuder service gratis när man köper en ny glugg. Fast jag kan inte säga att jag känner till några sådana,

Å andra sidan så kostar en service inte speciellt mycket.

En gång per år är ruskig overkill om du inte utsätter prylarna för riktigt hårda bud.

Jag har en 20-25 år gammal Pecar Champion 6X45.  Jag tänkte att den förtjänar sin första tvagning nu snart  :)