Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rådjursjakten -06 med drivande hund

Featured Replies

Publicerat

Det vart en kombinerad älg och rådjursjakt idag. hunden Axel går från klarhet till klarhet,grattis husse Nisse  !!

Tror att den är det fjärde skjutna nu för Axel..

post-1038-1170271430_thumb.jpg

post-50-1170271430_thumb.jpg

• Svar 130
  • Visningar 11k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Sista rycket är gjort och det gick riktigt bra, första såten var tom och  jag och hunden kommer fram samtidigt till stigen mittimellan passkyttarna där vi skulle bryta men hunden drar i vind och fortsätter 150m till och det blir fullt upptag och tre Rådjur går i en lång sväng mot passkytten till höger om mig men varsnar dock honom varvid dom vänder i en vid båge mot mig utan att jag kommer till sen vänder det tebax åt höger igen men ena killingen blir tydligen kvar till mitt vänster ser jag och får på en smäll och ser hur den tecknar och blir framtung och försvinner bakom några granar, drevet fortsätter efter dom andra två djuren in isåten vi just klarat av, sen efter c:a 6-7 min. kommer hunden i mina bakspår och kliver rakt på killingen som går upp ur legan och det blir Rumble in the Jungle för ett par sekunder men slutar snart med att Sally sitter i strupen på sin antagonist. Sen fika och flertalet klockrena drev med en del synligt vilt men inget mer skjutet denna dag. Men 14 Rådjur skjutna sen oktober för hunden så här första säsongen är klart över förväntan  ;D

Mvh Jansson

Låter ju kanonbraclap2.gif

Publicerat

Ja jag hade väl hoppats på en medioker dag så abstinensen inte skulle bli så stor men hundfan jagade så jävla fint så jag funderar på att ge fan i att vända blad i almanackan

Publicerat

Jagar med Wachtel o Tax på västkusten, (Bästkusten...).

På 600 hektar brukar vi kunna skjuta 10-15 rådjur, under 90 talet även fler, iår har vi inte haft några rådjur alls, det enda vi har fått i pass under årets alla jakter kunde inte passkytten med att skjuta...

Till o med Taxen har böjat att driva Lo, pga att det helt enkelt inte finns något annat...

Vad skall man jaga i framtiden? Sork? Fågel? Ja Småvilt kan man då helt glömma...

*Deprimerande*

/Tobias.

Publicerat

Fy, lider med dig. Vi har också lon här fram och tillbaka. Runt älgjakten hade vi inga rådjut alls nästan. Nu börjar dom så saktliga komma tillbaka. Normalt skjuter vi runt 3 rå per 100 hektar, iår 1,3 :(

Har hört att Bohuslän är kanske värst utsatt i hela Sverige f.t.

MVH

Publicerat
  • Författare

Ja jäkla vad tråkigt, är väl bara en tidsfråga innan vi har det likadant i södra småland. Redan pratas det om observationer och att rådjuren försvinner från marker runtomkring >:( >:(