Publicerat Mars 24, 201511 yr Ännu en räv skjuten, se om det kommer fler inatt. Gillar 22-250, även om den är ruskigt elak mot skinnet med v-max, stort hål och tömmer ut en del grejer ur räven. /Baner Skjuter du 40 eller 50 gr kulan? Jag lyckades skjuta bom på säsongens sista sittning, räv som kutade ut och la sig och käkade på något 130 ut från gluggen.. Måste skjutit igenom pälsen precis över den. Nu blir det avbrott i räveriet tills valparna kommer.
Publicerat Mars 24, 201511 yr Skjuter du 40 eller 50 gr kulan? Jag lyckades skjuta bom på säsongens sista sittning, räv som kutade ut och la sig och käkade på något 130 ut från gluggen.. Måste skjutit igenom pälsen precis över den. Nu blir det avbrott i räveriet tills valparna kommer. Kör 50gr köpes, inte hunnit testa laddstegen med 53gr än. Även laddat upp 36gr barnes varmint grenade, blir att testa den också om kulorna håller ihop ut till 100m. /Baner
Publicerat April 1, 201511 yr Var och kollade kameran på åteln häromdagen, och äntligen har räven vågat sig fram. Bättre sent än aldrig! Får försöka hålla igång den lite nu så rävarna stannar kvar till nästa vinter. Även en grävling hade vart och mumsat lite. Skönt att de kom till slut iallafall!
Publicerat April 1, 201511 yr Detta är en populär post. Efter inte mindre än 3st bommar, första under på skuggan, andra förståss över och tredje tog en kvist som pulveriserade kulan, det fanns inget nedslag i snön i närheten av där räven stog när det small, så lyckades jag ikväll få nr8, en hanräv till. Det är bra fart på rävarna nu.
Publicerat April 3, 201511 yr Detta är en populär post. Nu är det bara en kvar till tvåsiffrigt den här säsongen, denna var också en hanräv.
Publicerat April 4, 201511 yr Detta är en populär post. Brorsans hund som kom med på bild, han funderade nog vad som var pågång. var dags att börja ta rätt på käkarna då det börjat bli plusgrader, dock stelfrusna rävar så yxan fick tas fram... ska vaka inatt också, borde hinna ta några till innan jakten är över. Tänkte testa 36gr barnes varmint grenade ikväll, har förhoppningar om att det bara blir ett ingångshål och utan utgångahål med den. Hastigheten bör ligga runt 1350-1400ms i min 22-250. /Baner
Publicerat Maj 26, 201510 yr Verkar ha lossnat fören del på slutet av säsongen. Gick trögt för mig själv med endast två fällda rävar och ungefär lika många besök utöver det. Men det var premiär år för mig så har väl lärt mig ett och annat till nästa år! Ska nog flytta åteln närmare skogen/ i skydd så att räven känner sig tryggare!
Publicerat Juni 7, 201510 yr Inte på åteln, men såg denna stackare styka runt huset igår kväll, men kom aldrig åt den, skymtade den senare när jag rastade hundarna också, men den försvann då också [emoji19] På förmiddagen när frugan skulle skjutsa äldsta pojken på fotbollsträning ringde hon och berättade att den strök omkring på en lägda bredvid badplatsen. Den här gången stämde det med vind och övrigt, den anade aldrig mig innan det tog slut på lidandet.