Publicerat Februari 5, 201511 yr Kula för min del.. alltid. Visst kan man få in dem på nära håll men kulan funkar då med och är det jobbigt så skjuter man bara lite tidigare. Skulle inte vara sådär jättenöjd att bli passerad av en räv på 60 meter efter några timmar i gluggen
Publicerat Februari 5, 201511 yr Samma här! men jag använder kula på Rådjursdrev osv också! Går det för fort så behöver man inte skjuta men avskyr att inte nå ut när tillfälle ges.
Publicerat Februari 5, 201511 yr Blev ingenting idag, men vinden vände o lade sig rätt emot skogen där rävarna kommer :mad blir nytt vak imorgon o då ska vi försöka sitta iallfall till 2, tror rävarna här är ganska sena så hoppas vi sitter längre //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 5, 201511 yr Detta är en populär post. [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7] Den kom, den fattade runt på runt 200+....sen raskade den mot maten.. Kaboooom sa 22-250 och med en smäll hittade 40 grain v-Max sin räv! Så här ska det vara helvete va häftigt!! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Februari 6, 201511 yr Grattis hippen! Gött när det går som man vill...själv blev jag utan...
Publicerat Februari 6, 201511 yr Detta är en populär post. Det blev en till faktiskt innan jag bröt men den bara dök upp helt nära o dog på plats. // 6Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Februari 6, 201511 yr Detta är en populär post. Igår sköt kompisen en tik och inatt sköt jag en hane på min åtel Jag hade nästan glömt bort hur roligt åteljakten var
Publicerat Februari 6, 201511 yr När brukar era rävar komma te åteln? Tänker på att vi sitter ute i oftast stark vind så vill kunna sätta mig ungefär innan hetaste timmarna? //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 6, 201511 yr Detta är en populär post. Fan va svårt det var att lägga upp dem lite snyggt som Mickel gjorde.. fick f-n inte till det bra och på det sätt som de förtjänar.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Februari 6, 201511 yr Detta är en populär post. Men FUCK!! Victor o Olov har hittat ett nytt svinhett vakställe på marken.. En gammal smedja, två våningar, vinden ståhöjd i princip och glugg ut över en gammal inäga. Mätte med Eniro nu, tar lätt ut 100 fr gluggen.. blir till att köra ut dit i em och dunka ut lite åtel så får Walleman ha premiär där på söndag kväll.. Grymt gött att ha två ställen och till nästa år ska vi ha hunnit bygga in gluggen så vi kan ha värme där. Området är tveklöst hett, snäppet finare biotop för räv där än hemma vid gården.. Shit va taggad jag blev nu!
Publicerat Februari 6, 201511 yr Satt ute igår och vakade på åtlen såg ingen räv, men hörde dock 2 stycken ovanför i skogen som skrek och betedde sig. Då slog det mig att man kanske kan testa med att locka med rävens brunstläte någon enstaka gång för att om möjligt få in dom på skotthåll. Har ännu inte testat men det känns ju som att det kanske kan gå. Vad tror ni!? svårt att få in dom på skotthåll så här mitt i brunsten när dom för det mesta bara springer förbi åtlen.
Publicerat Februari 6, 201511 yr Kul att de trillar några rävar! Åteljakten är oslagbar då det är aktivitet! Tyvärr så har jag från november inte haft en enda räv på åteln... bara en som gick oregelbundet men sen drog.. Annars har vi bra med räv men dom vill fan inte gå på åteln, har inte skjutit en enda vakräv den här säsongen så snart bryter man ihop... Någon som har något vasst tips på att få dom att gå på åteln igen?
Publicerat Februari 6, 201511 yr Börja åtla där rävspåren går fram och sätt dig ute och passa..kan vara nog så bra. Annars får du dra upp spår ifrån åteln med blod..buljong..hundfoder eller kötthack.. Och lägg mat till kråkorna och korpen..de annonserar platsen bäst..
Publicerat Februari 6, 201511 yr Använder mej just nu av laxrens och det både luktar och drar korp men räven vågar sig inte fram...
Publicerat Februari 6, 201511 yr Nu är jag arg utta helvete..... Den sketna jävla snön hade smält så mkt att vi inte ens såg våra egna fötter när vi kom te åteln.... //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 6, 201511 yr Detta är en populär post. Liveuppdatering från dynghögen. 2 rävar inom loppet av tio min. :-)
Publicerat Februari 7, 201511 yr Fan va svårt det var att lägga upp dem lite snyggt som Mickel gjorde.. fick f-n inte till det bra och på det sätt som de förtjänar.. ImageUploadedByTapatalk1423221914.529670.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk Vad har ni för sladdriga rävar i Roslagen? ;-) Jag brukar lägga dom på mage och uppe på en sträv halmbal. Fungerar fint :-)
Publicerat Februari 7, 201511 yr Detta är en populär post. F--k Mello nu går jag ut och tittar på åteln istället!!
Publicerat Februari 7, 201511 yr F--k Mello nu går jag ut och tittar på åteln istället!! Det är minst ett lika bra nöje.
Publicerat Februari 7, 201511 yr Författare F--k Mello nu går jag ut och tittar på åteln istället!! Det är rätt inställning!! Hade planerat att sätta mig men det har börjat blåsa storm här nu så jag skiter i det!
Publicerat Februari 7, 201511 yr Hoppar över kvällens vak..blåser en kylig vind och inget gött att sitta ute i det fria då..
Publicerat Februari 7, 201511 yr Det tog inte ens en dag för snön att försvinna i detta vädret, suck!