Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åteljakt räv 2014-2015

Featured Replies

Publicerat

Kula för min del.. alltid. Visst kan man få in dem på nära håll men kulan funkar då med och är det jobbigt så skjuter man bara lite tidigare. Skulle inte vara sådär jättenöjd att bli passerad av en räv på 60 meter efter några timmar i gluggen  :dry:

• Svar 468
  • Visningar 36,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Samma här!

men jag använder kula på Rådjursdrev osv också!

Går det för fort så behöver man inte skjuta men avskyr att inte nå ut när tillfälle ges.

Publicerat

Blev ingenting idag, men vinden vände o lade sig rätt emot skogen där rävarna kommer :mad blir nytt vak imorgon o då ska vi försöka sitta iallfall till 2, tror rävarna här är ganska sena så hoppas vi sitter längre :)

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Grattis hippen! Gött när det går som man vill...själv blev jag utan...

Publicerat

Grattis Hippen! :smile:

Bra jobbat där! :thumbsup:

Publicerat

Grattis Viktor! :smile:

Bra jobbat av er! :thumbsup:

Publicerat

När brukar era rävar komma te åteln? Tänker på att vi sitter ute i oftast stark vind så vill kunna sätta mig ungefär innan hetaste timmarna?

Publicerat

Satt ute igår och vakade på åtlen såg ingen räv, men hörde dock 2 stycken ovanför i skogen som skrek och betedde sig. Då slog det mig att man kanske kan testa med att locka med rävens brunstläte någon enstaka gång för att om möjligt få in dom på skotthåll. Har ännu inte testat men det känns ju som att det kanske kan gå. Vad tror ni!? svårt att få in dom på skotthåll så här mitt i brunsten när dom för det mesta bara springer förbi åtlen.

Publicerat

Kul att de trillar några rävar! Åteljakten är oslagbar då det är aktivitet! Tyvärr så har jag från november inte haft en enda räv på åteln... bara en som gick oregelbundet men sen drog.. Annars har vi bra med räv men dom vill fan inte gå på åteln, har inte skjutit en enda vakräv den här säsongen så snart bryter man ihop... Någon som har något vasst tips på att få dom att gå på åteln igen? :)

Publicerat

Börja åtla där rävspåren går fram och sätt dig ute och passa..kan vara nog så bra. Annars får du dra upp spår ifrån åteln med blod..buljong..hundfoder eller kötthack.. Och lägg mat till kråkorna och korpen..de annonserar platsen bäst..

Publicerat

Använder mej just nu av laxrens och det både luktar och drar korp men räven vågar sig inte fram...

Publicerat

Nu är jag arg utta helvete..... Den sketna jävla snön hade smält så mkt att vi inte ens såg våra egna fötter när vi kom te åteln....

Publicerat

Fan va svårt det var att lägga upp dem lite snyggt som Mickel gjorde.. fick f-n inte till det bra och på det sätt som de förtjänar..

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1423221914.529670.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vad har ni för sladdriga rävar i Roslagen? ;-) Jag brukar lägga dom på mage och uppe på en sträv halmbal. Fungerar fint :-)

Publicerat

F--k Mello nu går jag ut och tittar på åteln istället!! :dry:

Det är minst ett lika bra nöje. :biggrin:

Publicerat
  • Författare

F--k Mello nu går jag ut och tittar på åteln istället!! :dry:

Det är rätt inställning!! Hade planerat att sätta mig men det har börjat blåsa storm här nu så jag skiter i det!

Publicerat

Hoppar över kvällens vak..blåser en kylig vind och inget gött att sitta ute i det fria då..

Publicerat

Gäsp

Publicerat

Det tog inte ens en dag för snön att försvinna i detta vädret, suck!