Publicerat Februari 7, 201511 yr Var ut med stol till tornet, konstaterade att där var en del färska rävspår.. blir knepgit som fan i morgon när jag ska sitta för månen går upp så sent.. Körde ut en trafikdödad hare som jag hittade påväg ut till åteln, ingen trafik där under kvällen. Tydligen ett gryt i kullen som jag har bakom ryggen, obra.. men ska testa iaf om det inte blåser lika illa i morgon. Totalt oskyddat.. Walleman inviger smedjan ikväll, sett två, skjutit en
Publicerat Februari 7, 201511 yr Ursäkta om man inte orkat läsa hela tråden... Vad tycker ni är det bästa betet för rävåteln?
Publicerat Februari 7, 201511 yr Walleman: Sett 3 skjutit 2 Sen blåste det för svårt så han körde och parkerar i detta nu i kojan på gården med värem.. Fan drag i ungdomarna!
Publicerat Februari 7, 201511 yr Ursäkta om man inte orkat läsa hela tråden... Vad tycker ni är det bästa betet för rävåteln? Nästan så din fråga förtjänar en egen tråd.. så avhandlar vi jakten i denna tråd?
Publicerat Februari 8, 201511 yr Gott jobb Walle, Grattis till rävarna! Själv så satt jag mellan 21 och 02 och såg bara 1 räv vid 12 tiden ,den kutade fram och stannade i en hundradel innan den drog vidare , , jag hann inte få upp bössan till axeln svagt!! Efter det inget! På vägen hem så blev det 2 pass med Tenterfield visslan utan lycka, Trött som en trasa idag Hoppas på lite info om en dag eller två för åtelkameran sitter på en av de andra åtlarna och jag hoppas få en indikation om när de är på plats, jag lyckas dåligt passa tiden än så länge..
Publicerat Februari 8, 201511 yr Nästan så din fråga förtjänar en egen tråd.. så avhandlar vi jakten i denna tråd? lugnt!
Publicerat Februari 9, 201511 yr Nu har räven vart o ätit mkt på åteln. Den har tillome dragit ner en svan te åteln. (såg ur spåren nere från vattnet) den hade ätit massa god vildsvin o kråkor fan att vi inte har snö eller frost. 9 grader plus... //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 9, 201511 yr Nu har räven vart o ätit mkt på åteln. Den har tillome dragit ner en svan te åteln. (såg ur spåren nere från vattnet) den hade ätit massa god vildsvin o kråkor fan att vi inte har snö eller frost. 9 grader plus... //Simon. Fint skare va serru Känner med dig! Likadant här kan man bromsa våren lite tro. Riktigt risig väderlek för rävvak
Publicerat Februari 14, 201511 yr Detta är en populär post. Blev en kort sittning inatt. Hade passat på gris innan och skulle upp tidigt idag men tänkte att några timmar i kojan är bättre än ingen. Lyckades pilla omkull en hanräv.
Publicerat Februari 15, 201511 yr När jag kokat kaffe och lagom bytt om igår kväll börjar det plötsligt att stormblåsa. Envis och tjurskallig som man är tror man att blåsten ska ge sig så jag åkte till den ena åteln ändå. Vis av erfarenhet kände jag dock på mig att jag skulle kamma noll. Under de tio år jag gluggat har jag aldrig skjutit eller ens sett en räv under blåsiga nätter. Men man vill ju tro att alla regler har undantag vilket ej var fallet igår... Gav upp efter några timmar och begav mig hem till sängvärmen istället. Ledig några dagar nu med grabben på sportlovet och tro på fan att det blir stjärnklart istället när man hade tänkt suttit någon kväll/natt.
Publicerat Februari 16, 201511 yr Jag har skjutit i halv storm, blåste så pass så jag avstod från första läget på räven av rädsla för vindavdrift.. Men visst är det hetare när det är lugnt!
Publicerat Februari 19, 201511 yr Tik o hane kom tillsammans..o dog tillsammans. Träffade tiken illa i första och när jag väl fick läge igen så var riktningen inte helt 100.. Känns sådär, svår avvägning när det är skadat vilt.. Hoppas och tror det gick bra. Tiken jättesvullen i bak så nu väntar jag på en hoppfull hane till [emoji7] Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Februari 19, 201511 yr Detta är en populär post. Och där uppstod harmoni mellan 3:an o 22-250 [emoji41][emoji41] Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Februari 19, 201511 yr Detta är en populär post. 4:an [emoji41][emoji41][emoji41][emoji41] Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Februari 19, 201511 yr 4:an [emoji41][emoji41][emoji41][emoji41] Sent from my iPhone using Tapatalk Sa ju att 22-250:in dominerar
Publicerat Februari 19, 201511 yr Och Mickel.. detta var i milt sagt frisk vind..Jävla spring på dem nu!
Publicerat Februari 19, 201511 yr Och Mickel.. detta var i milt sagt frisk vind..Jävla spring på dem nu!Fick du 4 på en natt??//Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 19, 201511 yr Japp.. ska dra storyn i jaktdagboken här när/om det lugnar sig på jobbet.
Publicerat Februari 19, 201511 yr Japp.. ska dra storyn i jaktdagboken här när/om det lugnar sig på jobbet.Fy fasen du grattis!!! //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 20, 201511 yr Detta är en populär post. Det vart en stor hane inatt. Nummer 6 för mig i år och nummer 16 på våra två åtlar i byn.
Publicerat Februari 20, 201511 yr Roben...kan du inte väga den store? Jag sköt en 10kilos nu i vinter...den var rejäl..men sen fick jag höra en som skjutit en på 11kg.. Förra året tog de en på 13.5kg i grytet några hundra meter ifrån mitt hus..välgödd på mina höns...