Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vinter Fiske

Featured Replies

Publicerat

Fler än jag som vinter fiskar här? 

Var ut i snöstormen idag & fiskade lite regnbåge.

Riktigt kul & bra fiske vart det fick tolv bågar på mellan 3- 3,5 kg.

post-10656-0-27473000-1422738378_thumb.j  post-10656-0-71579000-1422738396_thumb.j

• Svar 158
  • Visningar 22,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Fick nog mitt livs största öring i just den sjön idag. 4,08 kg vägde den och det tog en kvart innan den låg på isen :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk

• Fisket fortsätter & fisken verkar inte ta slut än. Vikt rekordet för egen del ligger nu mera på 4.7 kg   

• De hann frysa rätt så rejält och har fått tina under dagen för att gå att filea. Har frusit in fem hg för att låta en av mina kvinnliga bekanta bjuda sin sjuklige far som hamnat i rullstol på en brakm

Posted Images

Publicerat

Bra fiske i Siljan?

Publicerat
  • Författare

Ja det är det verkligen  :thumbsup:

Det kommer nog att bli bättre å bättre framöver då fisken blir hungrigare, dom var skapligt feta nu  

Publicerat

Brukar fiska mycket men jag har fått ett antal kilo fisk av en norrman och lider av ett ilandsproblem. Det ryms inte en fena i frysen just nu och jag har fått lägga grejorna på hyllan. Men du menar väl hg inte kilo? :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Det är fint med i landsproblem av den sorten  :smile:

Dom färdig putsade filerna vägde över ett kilo st  :wink:

Publicerat

Vinterfiske är skoj..men vart är isen?!!!

Publicerat

Vinterfiske är skoj..men vart är isen?!!!

Norr ut. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Snart går det inte att hitta is här heller på grund av all snö. Det kommer att behövas vadarbyxor för att inte drunkna i flödvattnet. Fy helvete vilket skitväder!

Publicerat

Isen ser ut att börja lägga sig..trots allt,.

Publicerat

Är det is på siljan? Och hur tjock isf? :)

Publicerat
  • Författare

Inte på storsiljan mitt på sjön alltså. Men runt om är det is ca 20- 25 cm.

Publicerat

Hade det varit öppet vatten och + grader så hade jag nog tagit ledigt och kört upp med flugspöet [emoji2]

Publicerat
  • Författare

Ja det blir nog fint till våren att ta dom med fluga. 

Det är ju bara ett par månader bort  :thumbsup:

Publicerat

Ja det blir nog fint till våren att ta dom med fluga.

Det är ju bara ett par månader bort [emoji106]

Fast då är jag bänkad här på västkusten och fiskar endast havsöring [emoji106]
Publicerat

Det ser ju riktigt bra ut. Är det någon kasse som gått sönder eller planterar de ut regnbåge? Hur långa är de? Jag har en sån där isskopa och får inte längden att stämma med vikten om de nu inte är groteskfeta. Är du absolut säker på att du inte ställt vågen på pounds? Stora och feta bågar ändå. Har du provat balansare på de där? Det blir som rejäla hugg när de tar balanspirk.

Publicerat

Det ser ju riktigt bra ut. Är det någon kasse som gått sönder eller planterar de ut regnbåge? Hur långa är de? Jag har en sån där isskopa och får inte längden att stämma med vikten om de nu inte är groteskfeta. Är du absolut säker på att du inte ställt vågen på pounds? Stora och feta bågar ändå. Har du provat balansare på de där? Det blir som rejäla hugg när de tar balanspirk.

Det var väl någon kasse som gått sönder har jag för mig o 70000 simmade iväg i friheten.

http://www.dt.se/dalarna/mora/70-000-laxar-har-rymt-i-siljan

Publicerat
  • Författare

Japp det är en kasse som gått.

Jag vet inte hur långa dom är men skaftet på isskopan är 40 cm. Ska mäta en och se återkommer med resultatet nästa vecka.

Dom är jäkligt feta det är omöjligt att få upp dom i ett 130 mm hål ev. om man har huggkrok kanske. Jag kör med angelborren 250 spiral  :biggrin:

Nej har inte provat balansare kör med  8;ans trekrok och powerbait.

Bay the way så tog jag tolv till idag  :wink:

Publicerat

Leta rätt på karismax balansare. Det är enda balansarn man kan köpa i landet med nog stadiga krokar.

Publicerat
  • Författare

Har varit ut och fiskat upp lite fler regnbågar.

Här är längd å vikt på en av dom iaf  :smile:

post-10656-0-75767000-1423858904_thumb.j   post-10656-0-37962200-1423858992_thumb.j

Publicerat

Bra jobbat att ni är därute och rensar upå denna föroreningen av Siljan. Bara ut ta så många ni bara kan, det är en naturvårdsinsats ni gör. Tack för det!

Publicerat

Det var riktiga julgrisar. Märks när de där suger i. :thumbsup:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Gjorde en varmrök lite snabbt som rymmer lite fisk  :cool:

post-10656-0-17570700-1425031235_thumb.j

Funkar kanon  :smile: