Publicerat Februari 27, 20179 yr Trögare ismetespass idag med ca 10 upp och dubbelt så mycket bommade... Bara smått också. Har ett lågtryck som ligger och förstör.
Publicerat Mars 6, 20179 yr Detta är en populär post. Steksol minus 27 på morgonen och några minus på dagen. Vad kan vara bättre än att åka skoter till en abborrgrynna och skaffa sig lite extrajobb. Vet inte hur många det är och det är lika mycket min brors förtjänst men han smet när det blev dags att rensa.
Publicerat Mars 6, 20179 yr 6 hours ago lsjonsson sa: Gott Nils! Taskig bror som smiter när man ska göra resten! Men filéerna hamnar i min frys. Med lite tur så kanske de med tiden och ett frysbyte omvandlas till vildsvinskött framöver. Men ännu finns det kvar av förra årets jakter.
Publicerat Mars 6, 20179 yr 55 minutes ago Nils l sa: Men filéerna hamnar i min frys. Med lite tur så kanske de med tiden och ett frysbyte omvandlas till vildsvinskött framöver. Men ännu finns det kvar av förra årets jakter. Ja, jag tänkte väl det när brorsan smiter iväg så blir det inget åt honom. Det gör du rätt i.
Publicerat Mars 6, 20179 yr Var ut med ungarna på havsisen. Resultatet blev två abborrar som bägge två var större än blänket....nästan iaf. Men harmoniskt var det
Publicerat Mars 8, 20179 yr Jag var ute med fjällan samt bror med sambo i lördags och provade lite, började med att brorsans sambo drog några saxagn så att hon var nöjd, sedan fikade vi och därefter fick bror några stekbitar, jag några små och fjällan, efter en längre stund med balanspirk, personbästa: en 7 hektos abborre och kort därefter tappade hon en som slet av linan. Trevligt att det börjar röra på sig under isen och ännu trevligare att man verkar ha fiskesällskap framöver!
Publicerat Mars 9, 20179 yr 1 hour ago Nils l sa: Balanspirkar ger högre medelvikt men färre fiskar. är jag beredd att kalla B-S på fan årets minsta abborre kom på en stor balansare och årets största kom på en liten vertikalare men iofs fiskar i en riktigt jävla motvars-sjö
Publicerat Mars 11, 20179 yr På Thursday, March 09, 2017 at 23:27 killer_mouse sa: är jag beredd att kalla B-S på fan årets minsta abborre kom på en stor balansare och årets största kom på en liten vertikalare men iofs fiskar i en riktigt jävla motvars-sjö Hårt att basera statistik på ett fisketillfällle. Jag har ju bara gjutit och fiskat med mormyshka och balansare i nästan fyrtio år. Jag är av den årsmodellen att jag minns kekkonen och bresjnev.
Publicerat Mars 11, 20179 yr 54 minutes ago Nils l sa: Hårt att basera statistik på ett fisketillfällle. Jag har ju bara gjutit och fiskat med mormyshka och balansare i nästan fyrtio år. Jag är av den årsmodellen att jag minns kekkonen och bresjnev. utav dom få abborrarna jag har fått på balansare så har ingen varit större än max 100g minsta typ säg 5 cm lång och fick knappt in trekroken under i munnen iofs jag är långt ifrån proffs på dom så ska inte väl egentligen inte säga nått men där vi vanligtvis fiskar där smyger dom största fiskarna på så försiktigt att man knappt känner dom och dom små attackerar vansinnigt bör tilläggas att jag å polaren hatar folk med balansare då dom jävlarna kan sätta sej brevid en å dra ett kilo på en kvart å vi får inte så vi kan föda en dvärghamster knappt på hela dagen
Publicerat Mars 11, 20179 yr Om du snällt skickar adressen ska jag skicka några balansare till dig! Vad jag inte vet är vilka färger som går hos dig så det kan du kolla med de där typerna som inte har begrepp att inte sätta sig i knäet. Vi brukade praktisera ett litet psykiskt knep mot sådana när vi var yngre. Kom det någon och satte sig för nära så stirrade vi ut personen samtidigt som vi log brett. Vi svarade inte på tilltal eller vek med blicken bara log. Brukade inte ta så lång stund innan vederbörande började skruva sig och tycka att sällskapet var mer än otrevligt. En av mina kompisar var dessutom snusare brukade låta snusen droppa lite från överläppen och han såg mer än galen ut. Men vid abborrfiske brukar jag gå över på en lite större mormyshka då jag fått igång dem ordentligt då det går fortare att kroka av fisken om den sitter med en enkelkrok i överläppen än en lyskrok begravd i halsen och en enkelkrok viftandes tillsammans med en massa taggar från en kilosfisk som sprattlar.
Publicerat Mars 11, 20179 yr du galen finne psykar man inte så lätt brr fan ut först ut av alla på vintern å sist in på vår´n sittandes å muttra på finska å kör dom där j**** balansarna å drar kilon nästan i knät på en hela tiden min favvosätt att psyka är att låtsas att man har hugg råkade felbeställa mormyskor så jag fick "mormyska gigantus" ist för dom vanliga små så vart det den stora varianten vart faktiskt jäkligt givande om jag fiskade dom som mer normala pirkar/balansare mycket smått men fick en del "matfisk" på den konstigt nog vart dom stora mycket mindre aggressiva än dom små i nappet överlag i år knappt fått det där stumma beslutsamma hugget utan nästan enbart försiktigt nopper även av borrar på närmare kilot några kändes inte alls förren man ryckte lite grann visst jag pm dej adressen om du skickar vad du ska ha för dom
Publicerat Mars 11, 20179 yr Jag skrev att jag skickar dig några. Då kan jag inte börja ta betalt för dem. Det hade varit lika lågt som det där våra missionerande frikyrkor håller på med när man ska prångla ut sin tro.
Publicerat Mars 11, 20179 yr 3 hours ago Nils l sa: Jag skrev att jag skickar dig några. Då kan jag inte börja ta betalt för dem. Det hade varit lika lågt som det där våra missionerande frikyrkor håller på med när man ska prångla ut sin tro. japp men nu erbjöd jag att betala och allra minst en symboliskt summa ( lite skrock inblandat "lånat och gåva djupet tar snabbt")
Publicerat Mars 11, 20179 yr Detta är en populär post. Jag har en lösning! Sätt in lite pengar till barncancerfonden för dem!
Publicerat Mars 11, 20179 yr 5 minutes ago LGH sa: Älskar Västerbotten. Här utanför Furuögrund. Blev det någon fisk då el. blev det bara en skön dag i solen?
Publicerat Mars 11, 20179 yr Inte en endaste fisk. Träffade grannen som tagit upp all lake i trakten enligt vad det verkar, plus några harrar och en fin öring.
Publicerat Mars 11, 20179 yr 1 hour ago LGH sa: Inte en endaste fisk. Träffade grannen som tagit upp all lake i trakten enligt vad det verkar, plus några harrar och en fin öring. Men du hade sjöns snyggaste byxor
Publicerat Mars 13, 20179 yr På 2017-03-11 at 17:25 alexb sa: Jag har en lösning! Sätt in lite pengar till barncancerfonden för dem! om nils l accepterar det så ja mitt skrock gör det (tror jag) vet inte hur många beten som har försvunnit som jag har lånat eller fått pga fastnat eller att linan rätt mystiskt gått av men ett tag ersatte jag folk med mer drag än jag köpte till mej själv hmm nog enda skrock som jag tror på men är rätt väl testat
Publicerat Mars 14, 20179 yr Inga problem för mig. Fattas två lager tvåkomponentlack och en hårstjärt så är de klara för utskeppning. Har silver och guld just nu. Vet inte vad du fiskar i för vatten. men silver brukar ju gå överallt.
Publicerat Mars 16, 20179 yr Detta är en populär post. Tokfiskar abborre för transport söderut framöver. Har haft ett kanonfiske idag. 33 abborrar varav 27 följde med hem och sju sikar. Inte illa pinkat på två timmar och allt i samma hål.