Publicerat Maj 16, 20179 yr 1 minute ago Nils l sa: Sådär ser en riktig krokodil ut. Femton? Mellan 10-20 kg är det bara gädda. Det är först över +20 kg som det blir krokodiler.
Publicerat Maj 16, 20179 yr Finns dåligt med bilder på 20kgs även om det tagits några stycken på nät här på Åland. Den där är vägd 17,6 precis som den största Nils sett. Den är vägd på en industrivåg för den blev väl gäddfärsbullar.
Publicerat Maj 17, 20179 yr 1 hour ago Nils l sa: Fotat nu på morgonen. Nu vill jag ha VÄRME! Våren är på G södra länsdelen för nu har isen gått på Kalix älv utan någon dramatisk islossning.
Publicerat Juni 10, 20178 yr Finns sjöar häromkring där det är fyrtio cm is fortfarande och till fjälls kör de skoter över från ritsem till änonjalme fortfarande.
Publicerat Juni 10, 20178 yr 1 hour ago Nils l sa: Finns sjöar häromkring där det är fyrtio cm is fortfarande och till fjälls kör de skoter över från ritsem till änonjalme fortfarande. Fy 17! Det är riktigt sent i år. Dom åker väl skidor i bikini brudarna borta i riskgränsen. Jag såg ett foto för x år sedan på ett gäng brudar i bikini o slalomskidor. Det var vid midsommartid.
Publicerat Januari 19, 20188 yr Nu börjar det bli lite ljusare på dagarna. Bara kvicksilvret också visar sig lite närmare plus sidan så är det dags på riktigt. Just nu pendlar det mellan tjugo och trettio minus. Med stigande ålder blir man bekvämare och jag drar täcket över skallen och går i ide om det inte vänder snart. Brukar dra gränsen vid minus femton för att det ska vara njutbart.
Publicerat Januari 21, 20188 yr Jaha då har jag varit på isen hela dagen och fått sex abborrar och två sikar. Som alla fiskare har man ju alltid en ursäkt för att man misslyckas. Flödvatten, alldeles för mycket ström då vattenfall tydligen kör turbinerna fullt ut och femton grader kallt plus korta dagar med moln får ursäkta dagens misslyckande. Tyvärr så är leveransen av abborrfile drastiskt hotad om det inte händer ett mindre under nästa helg.
Publicerat Januari 21, 20188 yr 48 minutes ago Nils l sa: Jaha då har jag varit på isen hela dagen och fått sex abborrar och två sikar. Som alla fiskare har man ju alltid en ursäkt för att man misslyckas. Flödvatten, alldeles för mycket ström då vattenfall tydligen kör turbinerna fullt ut och femton grader kallt plus korta dagar med moln får ursäkta dagens misslyckande. Tyvärr så är leveransen av abborrfile drastiskt hotad om det inte händer ett mindre under nästa helg. Jaja Nils, ursäkter har man alltid fått hitta på vid misslyckanden!