Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vinter Fiske

Featured Replies

Publicerat
1 minute ago Nils l sa:

Sådär ser en riktig krokodil ut. Femton?

Mellan 10-20 kg är det bara gädda.:thumbsup: Det är först över +20 kg som det blir krokodiler. :P

• Svar 158
  • Visningar 22,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Fick nog mitt livs största öring i just den sjön idag. 4,08 kg vägde den och det tog en kvart innan den låg på isen :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk

• Fisket fortsätter & fisken verkar inte ta slut än. Vikt rekordet för egen del ligger nu mera på 4.7 kg   

• De hann frysa rätt så rejält och har fått tina under dagen för att gå att filea. Har frusit in fem hg för att låta en av mina kvinnliga bekanta bjuda sin sjuklige far som hamnat i rullstol på en brakm

Posted Images

Publicerat

Finns dåligt med bilder på 20kgs även om det tagits några stycken på nät här på Åland. Den där är vägd 17,6 precis som den största Nils sett. Den är vägd på en industrivåg för den blev väl gäddfärsbullar.

Publicerat

Fotat nu på morgonen. Nu vill jag ha VÄRME!

14949992027082136983669.jpg

Publicerat
1 hour ago Nils l sa:

Fotat nu på morgonen. Nu vill jag ha VÄRME!

14949992027082136983669.jpg

Våren är på G södra länsdelen för nu har isen gått på Kalix älv utan någon dramatisk islossning.:thumbsup:

• 4 weeks later...
Publicerat

Finns sjöar häromkring där det är fyrtio cm is fortfarande och till fjälls kör de skoter över från ritsem till änonjalme fortfarande.

Publicerat
1 hour ago Nils l sa:

Finns sjöar häromkring där det är fyrtio cm is fortfarande och till fjälls kör de skoter över från ritsem till änonjalme fortfarande.

Fy 17! Det är riktigt sent i år. Dom åker väl skidor i bikini brudarna borta i riskgränsen. Jag såg ett foto för x år sedan på ett gäng brudar i bikini o slalomskidor. Det var vid midsommartid.

• 7 months later...
Publicerat

Nu börjar det bli lite ljusare på dagarna. Bara kvicksilvret också visar sig lite närmare plus sidan så är det dags på riktigt. Just nu pendlar det mellan tjugo och trettio minus. Med stigande ålder blir man bekvämare och jag drar täcket över skallen och går i ide om det inte vänder snart. Brukar dra gränsen vid minus femton för att det ska vara njutbart.

Publicerat

Jaha då har jag varit på isen hela dagen och fått sex abborrar och två sikar. Som alla fiskare har man ju alltid en ursäkt för att man misslyckas. Flödvatten, alldeles för mycket ström då vattenfall tydligen kör turbinerna fullt ut och femton grader kallt plus korta dagar med moln får ursäkta dagens misslyckande. Tyvärr så är leveransen av abborrfile drastiskt hotad om det inte händer ett mindre under nästa helg.

Publicerat
48 minutes ago Nils l sa:

Jaha då har jag varit på isen hela dagen och fått sex abborrar och två sikar. Som alla fiskare har man ju alltid en ursäkt för att man misslyckas. Flödvatten, alldeles för mycket ström då vattenfall tydligen kör turbinerna fullt ut och femton grader kallt plus korta dagar med moln får ursäkta dagens misslyckande. Tyvärr så är leveransen av abborrfile drastiskt hotad om det inte händer ett mindre under nästa helg.

Jaja Nils, ursäkter har man alltid fått hitta på vid misslyckanden!:lol: