Hoppa till innehåll

Vinter Fiske


Nobbe

Recommended Posts

Pimplade abborre idag. Blåste 10 m/s och regnade förmiddan. Halvtrögt fiske men fick ca 20 st matborrar. Testade att ha med ekolodet som jag anväder vid vertikalfiske. Grymt kul :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åker upp till Rättvik i helgen med frugan och en av ungarna, räknar iskallt med tre dagar på isen. Var och köpte maggots idag för jag lär behöva all hjälp jag kan få.

Fiskar varenda lediga tid under barmarksäsongen men med pimpelspö var det många år sedan.

 

Laddar med mycket korv för jag är inte så säker å att det blir Abborre till middag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Minus 23 när jag kom fram men provade ändå. Tolv abborrar i varierande storlek upp till kilot hamnade på ovansidan om isen. Sitter och gör limkrok då kylan gjorde så att epoxyn sprack sönder. Pajade även ett spö där plasten sprack. Skitgrejor som inte håller för kyla. Favoriten är en vit bas och sedan orange med lite lyspulver och sedan lite vit med lyspulver och sist en orange prick. Har hållit förstaplatsen i snart trettiofem år. Fast lite flourrött garn slaget med ett dubbelt halvslag duger ganska bra det också.

post-59-0-93826600-1454525248_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Minus 23 när jag kom fram men provade ändå. Tolv abborrar i varierande storlek upp till kilot hamnade på ovansidan om isen. Sitter och gör limkrok då kylan gjorde så att epoxyn sprack sönder. Pajade även ett spö där plasten sprack. Skitgrejor som inte håller för kyla. Favoriten är en vit bas och sedan orange med lite lyspulver och sedan lite vit med lyspulver och sist en orange prick. Har hållit förstaplatsen i snart trettiofem år. Fast lite flourrött garn slaget med ett dubbelt halvslag duger ganska bra det också.

attachicon.giflimkrok.jpg

 

Dom där krokarna ser bra o giftiga ut för storborren. :thumbsup:  :biggrin:

Sådana där krokar gjorde man mycket av medans man tävlingsfiskade. :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Brorsan jobbar dagtid så ibland får man inte välja dag för fiske. Det snöade lätt på morgonen och ökade under dagen till gränsen av snöstorm. Inget som är direkt bra för abborfiske. Vi fick två matabborrar och en massa smått. Tillslut fick vi bryta för dagen då det började blåsa lite väl mycket för att vara behagligt eller ens roligt att sitta på isen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är själv och fått 10 abborrar till så man ska nog inte behöva gå hungrig :)

 

Ok! Nej, det ska du verkligen inte behöva göra. :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man måste väl backa upp historierna med någon bild. Vet inte vilken av de senaste turerna det här var ifrån men jag har haft roligt med mina balansare ett tag. Sista turen gick det inte alls utan då blev det bara småabborre men vädret var allt annat än bra och abborren gillar inte väderförändringar med sin slutna simblåsa.

post-59-0-37205100-1455479600_thumb.jpg

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Haft en bra dag. 20 st kattmatsabborrar och tre på närmare kilot. Slant när jag skulle bryta nacken på en av de större och sprättade upp hela toppen på tummen med gältaggen. Blödde som en gris och ont gjorde det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haft en bra dag. 20 st kattmatsabborrar och tre på närmare kilot. Slant när jag skulle bryta nacken på en av de större och sprättade upp hela toppen på tummen med gältaggen. Blödde som en gris och ont gjorde det.

Fyfan vad avis jag är på ditt fiske!

Sent from my D5803 using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad avis jag är på ditt fiske!

Sent from my D5803 using Tapatalk

 

Det finns säkert något kneg för dig där uppe el. i grannkommunen så det är bara att flytta närmare Nils så kanske du kan få dig ett hett tips el. 2. :tongue:  :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert något kneg för dig där uppe el. i grannkommunen så det är bara att flytta närmare Nils så kanske du kan få dig ett hett tips el. 2. :tongue::yes:

Pfft, jag skulle inte orka packa alla jävla flyttlådor igen annars hade jag nog kunnat fundera på det ;-)

Sent from my D5803 using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pfft, jag skulle inte orka packa alla jävla flyttlådor igen annars hade jag nog kunnat fundera på det ;-)

Sent from my D5803 using Tapatalk

 

Du måste ju bli trött på Luleå först innan ni drar iväg med flyttlasset igen, men det är väldigt dåligt med bostäder där uppe så ni får väl vänta några år innan alla bitar har fallit på plats efter stadsomvandlingen. :thumbsup:  :tongue: Tänk vad nära du skulle få till stora jaktmarker till Maja gräddnos. :thumbsup:  :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad avis jag är på ditt fiske!

Sent from my D5803 using Tapatalk

Jag lovar att du inte är lika avis på min blodiga tumme. Förbannade nålbrev och stickas! :pinch:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Imorgon bär det av... Så vi får se vad det blir :thumbsup:

Grattis Nils!!

 

Inte allt men mycket är större i norr. :tongue:  :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...