Hoppa till innehåll

Förbud mot AI AX 338LM?


Wizard

Recommended Posts

Shit vad less jag blir, skrivit om min träff med AI förra veckan och sen var jag vist inte inloggad... Nybörjarfel :angry: 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Folksam

Hur motarbetar förbundet exakt skytterörelsen i det fallet som denna tråd berör? Vapnet söktes på jaktlicens dvs jakt är det primära skälet för licensen.

Tack. Men när jag tittar i folksams villkor så framgår det att rättsskyddet inte gäller för ärenden i administrativa domstolar.

Om du bläddrar bakåt lite i tråden så finner du svaret på din fråga. Du finner också att efter alla dessa sidor så har tråden kommit att behandla ett och annat relevant som inte har med en specifik licensansökan på aiax att göra.

Jag är dock av uppfattningen att du redan har koll på båda dessa saker, därför lägger jag inte mer tid på ett svar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilket ansvar menar du att sjf har över lekande barn?

 

Är väl snarare bristande omdöme i föräldraskapet i det fallet kan jag tycka.

 

Sarkasm Jämta. Eftersom SJF har tagit på sig att skydda allmänheten från jägare som "ser ut som dom har kommit från Afganistan"

även sådana som inte är med i förbundet så kan man kanske utsträcka policyn till att gälla utseende på Emilbyssor också?

Skämt åsido ovanstående visar ju bara att SJF skjuter jämte målet med sin utseendefixering vid jaktvapen.

Man borde inte ha ansvar för vad barn leker med.

Man borde inte lägga sig i vad sportskyttarna använder.

Man borde inte ha ansvar för vad jag vill jaga med för verktyg så länge det är ok för NVV.

Man borde kanske inte uttala sig om vad som är stöldbegärligt, i synnerhet när man inte kan påvisa att något har stulits.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...