Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förbud mot AI AX 338LM?

Featured Replies

Publicerat

Shit vad less jag blir, skrivit om min träff med AI förra veckan och sen var jag vist inte inloggad... Nybörjarfel :angry: 

• Svar 1,5k
  • Visningar 134,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Följande är skickat till debatt@svensktjakt.se:   Det kom ett inbetalningskort i posten i dag. På 600 kronor. Inte mycket kan tyckas, men vad får jag som medlem för pengarna?   Jo – ett förbund so

• Hade inte jakt varit roligt så hade vi aldrig lagt ner hela vårt liv i det som vi gör i dag! Det i meningen här ovan som jaktmotståndarna frenetiskt förnekar är att med jakt så menar vi inte momentet

• Ibland blir ivern att såga förbundet lite för stor och man väljer att sortera ut den information som passar ens världsbild. Om ni läser ovan i denna tråd.. bara tre-fyra inlägg upp.. så skriver Outdoo

Posted Images

Publicerat

Folksam

Hur motarbetar förbundet exakt skytterörelsen i det fallet som denna tråd berör? Vapnet söktes på jaktlicens dvs jakt är det primära skälet för licensen.

Tack. Men när jag tittar i folksams villkor så framgår det att rättsskyddet inte gäller för ärenden i administrativa domstolar.

Om du bläddrar bakåt lite i tråden så finner du svaret på din fråga. Du finner också att efter alla dessa sidor så har tråden kommit att behandla ett och annat relevant som inte har med en specifik licensansökan på aiax att göra.

Jag är dock av uppfattningen att du redan har koll på båda dessa saker, därför lägger jag inte mer tid på ett svar.

Publicerat

Vilket ansvar menar du att sjf har över lekande barn?

Är väl snarare bristande omdöme i föräldraskapet i det fallet kan jag tycka.

Sarkasm Jämta. Eftersom SJF har tagit på sig att skydda allmänheten från jägare som "ser ut som dom har kommit från Afganistan"

även sådana som inte är med i förbundet så kan man kanske utsträcka policyn till att gälla utseende på Emilbyssor också?

Skämt åsido ovanstående visar ju bara att SJF skjuter jämte målet med sin utseendefixering vid jaktvapen.

Man borde inte ha ansvar för vad barn leker med.

Man borde inte lägga sig i vad sportskyttarna använder.

Man borde inte ha ansvar för vad jag vill jaga med för verktyg så länge det är ok för NVV.

Man borde kanske inte uttala sig om vad som är stöldbegärligt, i synnerhet när man inte kan påvisa att något har stulits.