Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förbud mot AI AX 338LM?

Featured Replies

Publicerat

Ola.

Jag har frågat flera gånger om info kring inriktning på arbeter. Du har fortfarande chansen att svara på det eller på senaste frågan från mig. Om du väljer att inte göra det, vilket man kan tycka att du har rätt till eller ej, så får du leva med vår mistro. Ett tipps i all välmening kan dock vara att om någonslags oppinionsbildning är viktigare för policy arbetet och högre prioriterat än att förhålla sig till juridiken i NVVs föreskrifter så kanske man skall ta in någon som är expert på PR/oppinionsbildning i gruppen.

• Svar 1,5k
  • Visningar 133,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Följande är skickat till debatt@svensktjakt.se:   Det kom ett inbetalningskort i posten i dag. På 600 kronor. Inte mycket kan tyckas, men vad får jag som medlem för pengarna?   Jo – ett förbund so

• Hade inte jakt varit roligt så hade vi aldrig lagt ner hela vårt liv i det som vi gör i dag! Det i meningen här ovan som jaktmotståndarna frenetiskt förnekar är att med jakt så menar vi inte momentet

• Ibland blir ivern att såga förbundet lite för stor och man väljer att sortera ut den information som passar ens världsbild. Om ni läser ovan i denna tråd.. bara tre-fyra inlägg upp.. så skriver Outdoo

Posted Images

Publicerat

Jag har begärt ut mail men på över en.veckas väntan har jag fått exakt noll respons. JO nästa.

Publicerat

Skickade in en begäran om utdrag jag med i dag.

Publicerat

Vad har ni begärt ut?

Publicerat

Jag vill från polismyndigheten här med begära ut samtliga e-post, utskrivna handlingar och dokument som skickats mellan:

1. Peter Thorsell polisen ( peter.thorsell@polisen.se ) och Ola Wälimaa Svenska Jägareförbundet ( ola.walimaa@jagareforbundet.se ) för perioden 20140101 - 20150910.
2. Peter Thorsell polisen ( peter.thorsell@polisen.se ) och Nationellt forensiskt centrum för perioden 20140101 - 20150910.
3. Peter Thorsell polisen ( peter.thorsell@polisen.se ) och samtliga e-postadresser som slutar med ändelsen sr.se, svt.se, tv4.se, svd.se, dn.se, expressen.se och aftonbladet.se för perioden 20140101 - 20150910.
4. Peter Thorsell polisen ( peter.thorsell@polisen.se ) och Maria Thulin polisen ( maria.thulin@polisen.se ) för perioden 20140101 - 20150910.
5. Peter Thorsell polisen ( peter.thorsell@polisen.se ) och Doris Högne Rydheim Polisen ( doris.hogne.rydheim@polisen.se ) för perioden 20140101 - 20150910.
6. Domännamnet polisen.se och domännamnet jagareforbundet.se för perioden 20120101 - 20150910.
7. Peter Thorsell polisen (peter.thorsell@polisen.se) och Torbjörn Lövbom Svenska Jägareförbundet ( torbjorn.lovbom@telia.com ) ( torbjorn.lovbom@jagareforbundet.se ) för perioden 20140101 - 20150910.
8. Peter Thorsell polisen ( peter.thorsell@polisen.se ) och Nils-olof Gärdin polisen ( nils-olof.gardin@polisen.se ) för perioden 20140101 - 20150910.

m.m

Publicerat

Intressant.

Publicerat

Wankelfåne

Det har nog plötsligen inträffat en lämplig serverkrasch av gigantiska mått...... :cool:

Raggarö

Publicerat

Klart genomtänkt Wankel, du fick nog med det mesta!

Publicerat

Jag väntar då åtminstone på Olas svar med viss spänning.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Jag skrev ett inlägg men tråden låstes och mitt meddelande försvann.

Kontentan var att även om svar från SJF i vissa ämnen har lämnat en hel del att önska så finns det ändå mycket bra information om annat. Sånt som SJF faktiskt är riktigt bra på. Jakt, jakträtt, viltvård osv.

För det ska SJF ha en eloge och ett stort tack för tiden som har varit.

Publicerat

Det allmänna uppdraget är inte för allmänheten.

Publicerat

verkar som om sjf gav upp sin medverkan i forumet, det kanske inte är så lätt att kunna få mothugg ......

Publicerat

Synd, var ju trots allt lite trevligt att kunna få deras svar här.

Lite dålig tajming dock.

Publicerat

Jag skrev ett inlägg men tråden låstes och mitt meddelande försvann.

Kontentan var att även om svar från SJF i vissa ämnen har lämnat en hel del att önska så finns det ändå mycket bra information om annat. Sånt som SJF faktiskt är riktigt bra på. Jakt, jakträtt, viltvård osv.

För det ska SJF ha en eloge och ett stort tack för tiden som har varit.

Håller med.

Däremot märktes det att vapendiskussionen var otroligt obekväm, det kanske var första gången man fick välförtjänt kritik för dåligt utfört jobb.

Raggarö

Publicerat

Om det avbrutna samarbetet är en förlust eller inte kan diskuteras, men om man är en smula makiavellisk så bådar det på inte vis gott då ett sådant beslut från förbundets sida enkom ligger i linje med att förbundet väljer att löpa med PVS och inte mot.

Det finns förbundsaktiva som inte ser på utvecklingen med glädje, men de är tydligen för stunden i minoritet.

Hur det nu ska gå med Sprängares vision om att förbundet ska möta framtidens jägare på nätet vetefan, men just nu är den visionen körd i diket med kvalitet.

T

Publicerat

Det måste ju vara otacksamt för det demokratiska förbundet att lägga ner arbete när folk inte ställer rätt frågor.

"När börjar älgjakten" är rätt fråga---"Hur går det med den nya vapenpolicyn" är FETFEL fråga. Det är troligen redan

bestämt och länsföreningarna skall bara rösta igenom den så att man kan hänvisa till att den sk demokratiska procesen

har haft sin gång.

Har inte hängt på detta forum särskilt länge men jag började med att ställa en fråga till förbundet- och insåg omgående att förbundet svarar på vad man vill och hur

man vill, inte nödvändigtvis på den ställda frågan. Sedan låser man tråden och förväntar sig att folk nöjer sig med det.

Dock tycker jag trots allt att dom hade ett visst berättigande för sin närvaro på forumet vad det gäller jakt och viltvårdsfrågor, tror jag personligen hade utnyttjat

det mer om jag hade vetat om det. Nu tycker jag att man fjärmar sig ännu mer från sina medlemmar, det väl bara en tidfråga till man bygger en ringmur och vallgrav kring Öster-Malma, bemannar murarna och sätter upp banderoller med texten " Vi har alltid rätt för vi har ett statligt uppdrag".

Publicerat

Modiga karlar i SJF helt klart..

Publicerat

Personligen tycker jag vi har haft en enorm vinst av vårt samarbete sedan 2008 med tanke på att vi i dag har en sökbar databas över frågor - och svar - från förbundet. Den biten är det svårt att sätta en prislapp på...

Hur de nu skall elektroniskt besvara jägarkårens frågor får vi se men jag tror att så länge vi inte har svar på våra frågor kring dessa vapenfrågorna så kommer inte inflödet till SJF att minska. Huruvida vi får några svar får vi se helt enkelt.

Dock vill jag ge en stor eloge till framförallt Outdoorsman för sin stora närvaro här på forumet med att svara på det kan kunde/fick svara på - trots att det mest bara var kritik de sista månaderna. Det visar på att man bryr sig och tar sitt jobb på allvar!

Jag hoppas du fortsätter finnas kvar på forumet som "vanlig" medlem även efter detta. :)

Håller med, de har tillfört mycket och jag hade gärna sett att samarbetet fortsatt. Men jag blir samtidigt besviken och känner viss avsmak när man stänger kanalen hellre än att anpassa sig när man för en gångs skull får hård press från de egna leden. "Nu hör vi dem inte längre så nu slipper vi bry oss". Riktigt svagt!

Samtidigt, Outdoorsman och Linkis har skött sig exemplariskt hela vägen.

Publicerat

Internet är ju inte bara jaktsnack pmt och övriga. Förbundet finns på bl Facebook. I framtiden kanske det kommer en chattfunktion på hemsidan -vem vet

Tycker det är en förlust men förstår att de drar sig tillbaka. I min mening har det inte varit så trevligt för dem med personliga påhopp osv och då de är anställda så är det en fråga för den psykosociala arbetsmiljön där arbetsgivaren kanske bedömer det som att de inte ger något men skapar en stor ohälsa bland de som engagerar sig här.

Angående allmänna uppdraget så står det inte att de skall ha en sida på jaktsnack och det finns flera sätt att uppfylla uppdraget.

Väl möt!

Publicerat

Tack Wizard m.fl. Jag var forummedlem innan jag började på förbundet och kommer så förbli.

Flera verkar dock förutsätta att det är SJF som tagit initiativet att kliva av. Så är inte fallet. Därmed inte sagt att det inte var ett klokt val, då upprördheten i denna fråga delvis smittat av sig på stämningen på hela forumet och ffa SJF:s deltagande. Samtidigt som detta mycket riktigt tagit massor med tid från annat för oss.Gemensamt beslut, men inte initierat av SJF alltså.

Publicerat

Internet är ju inte bara jaktsnack pmt och övriga. Förbundet finns på bl Facebook. I framtiden kanske det kommer en chattfunktion på hemsidan -vem vet

Tycker det är en förlust men förstår att de drar sig tillbaka. I min mening har det inte varit så trevligt för dem med personliga påhopp osv och då de är anställda så är det en fråga för den psykosociala arbetsmiljön där arbetsgivaren kanske bedömer det som att de inte ger något men skapar en stor ohälsa bland de som engagerar sig här.

Angående allmänna uppdraget så står det inte att de skall ha en sida på jaktsnack och det finns flera sätt att uppfylla uppdraget.

Väl möt!

Skillnaden är att de inte kunde kontrollera den här debatten så som de kontrollerade sin egen medlemsarea eller som man kan göra på Facebook.

Likt ett bortskämt barn: "Om inte jag får bestämma reglerna tänker inte jag vara med och leka!".

Skillnaden är att det här inte är en lek utan de har ett allmänt uppdrag.

Fegt... mycket fegt!

Publicerat

Skillnaden är att de inte kunde kontrollera den här debatten så som de kontrollerade sin egen medlemsarea eller som man kan göra på Facebook.

Likt ett bortskämt barn: "Om inte jag får bestämma reglerna tänker inte jag vara med och leka!".

Skillnaden är att det här inte är en lek utan de har ett allmänt uppdrag.

Fegt... mycket fegt!

Fortfarande är det inte de som tog initiativet till att stänga sin officiella del här... Är det fegt?