Publicerat April 24, 20224 yr https://www.tradera.com/item/301784/537913884/gyttorp-stjarnhagel-nitroglycerin-ab Fanns iaf 2st auktioner till ena med 10kg och andra om det var 20kg hagel.
Publicerat April 25, 20224 yr Författare 18 hours ago karelsk blandning sa: https://www.tradera.com/item/301784/537913884/gyttorp-stjarnhagel-nitroglycerin-ab Fanns iaf 2st auktioner till ena med 10kg och andra om det var 20kg hagel. hittade dom inte, och kilopriset blir ju aningen fuckat då det är vintage grejer ... Jag har 2 förpackningar fr Stripa och sundets hagelfabrik från mitten 1800 tal superkvalitet !
Publicerat April 26, 20224 yr Författare 23 hours ago karelsk blandning sa: https://www.tradera.com/item/343146/534320550/lead-shot-10-kg 10 kg a" 900 kr plus frakt ??? hade det vart som dunken är märkt 30 kg hade det vart affär. Sen kommer jag nog förvisso googla på namnet på dunken för att se vad det är för företag..
Publicerat April 26, 20224 yr Författare 23 hours ago karelsk blandning sa: https://www.tradera.com/item/343146/534320550/lead-shot-10-kg såg att det var kvalitet för viktbälten vilket i princip är som de sk " avsotningshagel " man köpte på slutet 80 talet
Publicerat April 26, 20224 yr 3 hours ago culot sa: såg att det var kvalitet för viktbälten vilket i princip är som de sk " avsotningshagel " man köpte på slutet 80 talet Vad är rimligt kg pris för hagel?
Publicerat April 27, 20224 yr Författare 20 hours ago karelsk blandning sa: Vad är rimligt kg pris för hagel? Jag betalade sist 4 euro och då var det 5% Antimonhagel frakten delades upp med andra varor. Sedan pratar vi kvalitet på hagel, prima legerade jakthagel är överkurs för viktbälten till dykare. Nu är det inte omöjligt att dagspriset dragit iväg pga krig och covid.
Publicerat April 29, 20224 yr Författare Detta är en populär post. Arlanda frulle bacon ägg & Gammeldansk 😎 på väg till Dublin dagboken hitta jag inte
Publicerat April 29, 20224 yr Spännande! Ska du skjuta duvor på ön? En hagelladdfråga. Kan man korta hylslängden för att få till en bra laddning? Jag har ett bra recept (från dig, tack) för 32g hagel men skulle vilja ta ned mängden till 30 ev 28g hagel. Då tänkte jag att dra ned krutmängden men ha kvar förladdningen och således blir innehållet i hylsan lägre så jag tänkte kreativt att man bara hyvlar ned hylslängden x mm för att kunna göra en fin stukning. Skjuta en kort hylsa i ett större patronläge är väl kosher jmf med tvärtom?
Publicerat Maj 3, 20223 yr Författare På 2022-04-29 at 13:45 Jr_Moberg sa: Spännande! Ska du skjuta duvor på ön? En hagelladdfråga. Kan man korta hylslängden för att få till en bra laddning? Jag har ett bra recept (från dig, tack) för 32g hagel men skulle vilja ta ned mängden till 30 ev 28g hagel. Då tänkte jag att dra ned krutmängden men ha kvar förladdningen och således blir innehållet i hylsan lägre så jag tänkte kreativt att man bara hyvlar ned hylslängden x mm för att kunna göra en fin stukning. Skjuta en kort hylsa i ett större patronläge är väl kosher jmf med tvärtom? Nej det är mycket fokus på öl wiskey och pubar .. Vad är det för laddning ? 16 elr 12 ? kortar du hylsan så bör du gå ner i krut annars inte, tror jag postat en lathund. Fyll upp med kork i förladdaren annars, jag skulle dock inte kapa om det är 16 hylsor för omladdningens skull, och det lär/har blivit dyrare frakter.. Jag har defakto börjat omladda mer än vad jag gjorde förut, både 16 och 12 och i sistnämda så plockar jag " premium hylsor" från banan ( T4-T5 ) Kort hylsa i större läge alltid ok .. håll dig dock till vedertagna std mått 65-67-70
Publicerat Maj 3, 20223 yr Författare På 2022-04-29 at 09:01 Dansken sa: Vad härligt 🤗 Får önska en trevlig semester 👍 Tackar .. Rösten är idag inte så trevlig efter allt fyllskrålande till live musik på irländska pubar
Publicerat Maj 3, 20223 yr 10 hours ago culot sa: Nej det är mycket fokus på öl wiskey och pubar .. Vad är det för laddning ? 16 elr 12 ? kortar du hylsan så bör du gå ner i krut annars inte, tror jag postat en lathund. Fyll upp med kork i förladdaren annars, jag skulle dock inte kapa om det är 16 hylsor för omladdningens skull, och det lär/har blivit dyrare frakter.. Jag har defakto börjat omladda mer än vad jag gjorde förut, både 16 och 12 och i sistnämda så plockar jag " premium hylsor" från banan ( T4-T5 ) Kort hylsa i större läge alltid ok .. håll dig dock till vedertagna std mått 65-67-70 Det är 12. Kork tänkte jag inte på. Bra! Lägger man det över förladdningen innan man fyller med hagel?
Publicerat Maj 3, 20223 yr Författare 2 hours ago Jr_Moberg sa: Det är 12. Kork tänkte jag inte på. Bra! Lägger man det över förladdningen innan man fyller med hagel? Hugg ut 2mm diskar från korkfolie m 16mm huggpipa och under haglet ja
Publicerat Juni 8, 20223 yr Författare För de som är reggade på polveridosecartucce Forumet och gillar subsonic i 410 så snubblade jag på En tråd https://www.polveridosiecartucce.com/viewtopic.php?f=74&t=36330 vissa använde SIPE krut Jag har lite sådant krut jag kan tänka mig idka lite byteshandel med.
Publicerat Juni 8, 20223 yr Författare På 2022-05-03 at 19:15 Jr_Moberg sa: Det är 12. Kork tänkte jag inte på. Bra! Lägger man det över förladdningen innan man fyller med hagel? Finns även 4mm korkfolie som jag åxå hade men inte använt av någon anledning.
Publicerat Juni 9, 20223 yr På 2022-06-08 at 09:09 culot sa: Finns även 4mm korkfolie som jag åxå hade men inte använt av någon anledning. Perfekt! Jag tror min kork-order från Siarm är på ingång. Har beställt lite olika korkskivor i olika höjder att laborera med. Jag borde ha en patron redo för duvbonanzan. 🙂
Publicerat Juni 10, 20223 yr Författare 11 hours ago Jr_Moberg sa: Perfekt! Jag tror min kork-order från Siarm är på ingång. Har beställt lite olika korkskivor i olika höjder att laborera med. Jag borde ha en patron redo för duvbonanzan. 🙂 Du få höra av dig om du tränger sällskap, vill ju se hur din hund artat sig
Publicerat Juli 17, 20223 yr Författare Detta är en populär post. När premium patroner tillverkades i Sverige 😎👍
Publicerat Juli 20, 20223 yr 1 hour ago Hipshot sa: Sparar du på gamla patronaskar med?? Typ som så här? Skriver för en kompis./C
Publicerat Juli 20, 20223 yr 1 hour ago Lederhosen sa: Hehe... jag har 2000st från 2010. 😬 Ligger en oöppnad 500-låda på lager här med..