Publicerat Augusti 6, 201510 yr Håller på att bygga en liten stuga eftersom jag har tio mil enkel väg till jaktmarken... På tomten finns sedan tidigare familjens gamla torp... men denna blir mindre och därmed mer lätt att värma upp på helgen... Dock... Vad vore ett projekt utan bilder? Så ska försöka sätta mig in i hur sådana laddas upp... Hoppas det kan roa någon
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Ett tips: Anv. vindpapp in- o utvändigt så luftas virket bättre o det blir ingen kondens i kojan eftersom den inte alltid kommer att vara uppvärmd. Gäller i både golv, väggar o tak.
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Författare Så året var alltså 2014 Och om bilden kommer med var det alltså såhär allt började
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Blev ju lite röja. .. Och lite mark arbete. .. Tur man har bra kamrater
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Författare Tack för tipset det blev asfabord utvändigt och luft spalt mot panelen invändigt... Hoppas bilderna syns ok på en data skärm också för gör detta via telefonen med bilderna... I morgon följer vi upp med virke anskaffning och grund arbete Bygget har ju fortgått ett år nu så det blir snabba uppdateringar till en början
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Det ser ju fint ut. Bara att röka lite så att du får lite utsikt åt olika håll.
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Kul! Drömmer själv om att kunna köpa lämplig plats för att bygga en liten jaktstuga
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Bygga jaktstuga fast det finns ett torp. Vissa skulle tycka det är vansinne. Men här predikar du för kören. Bygg på.
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Författare Det handlar nog mest om att jag vill ha något eget... dit man kommer och går som m an vill plus att det gick finfint att förvara glass i hallen utanför köket när jag bodde där på heltid en vinter
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Kul projekt vår stuga behöver en upprustning men den är inte till för övernattning (för liten). Får se vad du har för tips och tricks
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Författare Så då var vi framme vid anskaffande av virket... Jag hade ett gäng granar som stal all grannens kvälls sol. .. Och de räckte faktiskt till i stort sett allt virke. ..
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Bra början! Det är ju smidigt när man kan ta av egen skog o bara såga till reglar, m. m.
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Författare Super smidigt För att inte tala om relationen med grannen...
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Super smidigt För att inte tala om relationen med grannen... Ja, det kan jag tro. Det är ju alltid ett + om man kan hålla sig väl med grannen/grannarna.
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Författare Hade en dunderförkylning så det var inte gjort i en handvändning... Grävde lade i markduk och grundade med grus tills stenarna låg i våg...
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Författare Avståndet mellan stenarna är 2m Stugan är således 6x4m och kvalar med 24M2 In som atterfall
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Författare Litet extra mini projekt... Skjut stege... Om någon skulle vilja bygga en egen enkel variant... Denna är testad med 110 kilo hulkovius... Bilden talar för sig själv... Det som kan behöva ändras är måttet mellan de två undre reglarna... beroende på stegets bredd... Samt s åklart bredden på sitsen så den går i stegen. .. Byggd av 1"3
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Författare Ni ska veta att det är kul med kommentarer även om jag är rätt kass på att svara Så Tack hörrni
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Sjukt trevligt projekt, iom att jag saknar förmåga att bygga/snickra/laga saker så är det svårt att säga annat än att jag är imponerad samt fråga om hur mycket mygg det är på platsen. /Christian