Publicerat Augusti 15, 201510 yr Författare Lite takläggning Mitt mål förra sommaren var att försöka få på tak och väggar för att skydda stommen .. Inte världens roligaste bilder... Men vill inte lägga upp bilder på andra utan deras vetskap... Så dessa får det bli
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Författare Man får som sagt komma ihåg att jag bygger utan pengar och kunskap... Så tvingas spara där det går... Alternativet vore att avstå helt...
Publicerat Augusti 15, 201510 yr God morgon Gårdagens Mätningar var positiva och gav vid hand att det på de flesta platser låg runt 6-8% med nån botten notering på 10 till 11... Det går säkert bra. Ser att du har höga grundstenar så det blir säkert inget större fuktproblem.
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Författare Men jag är glad att du berättat... Så kan jag ha lite koll. .. Snart är ni ikapp... Nästa uppdatering blir nog sista från föregående år... Så hinner ni med innan det är för sent att fixa
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Man får som sagt komma ihåg att jag bygger utan pengar och kunskap... Så tvingas spara där det går... Alternativet vore att avstå helt... Ser riktigt bra ut och bästa sättet att lära sig är att bygga, bra jobbat kommer att bli kanon!
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Kom just på att jag byggde en hundgård för typ 20år sedan. Gjuten kantbalk med tryckat på utan tjärpapp sedan vanligt virke i stolparna den står där ännu Men tjärpapp på stenar och mellan tryckat och stolpar är bra men som sagt kommer nog att fungera utan också.
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Författare Sista uppdateringen från förra året... Finjusrerade stommen lite mot vattenpasset
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Sista uppdateringen från förra året... Finjusrerade stommen lite mot vattenpasset Det kan ju vara bra så att det inte blir ett lutande hus som i Pisa.
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Författare Klädde in bygget i asfabord inför vintern... Täckte fönster o allt
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Klädde in bygget i asfabord inför vintern... Täckte fönster o allt Är vintern på G hos dig redan???
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Författare Nej vi vill ju inte att det får slagsida innan vi får på panelen... Förra årets vinter... Håller på att jobba ikapp er
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Nej vi vill ju inte att det får slagsida innan vi får på panelen... Förra årets vinter... Håller på att jobba ikapp er Ok! Kör hårt nu! Snart är vintern här.
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Författare Sen kom typ vintern... med jakt Utdelningen vart sådär... men drevtiderna blev lite bättre... Lite fågel hittade jag... Men älgarna skulle någon annan få så vår tilldelning blev klar första veckan... Fast både jag och hund är ju nybörjare
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Författare Om man bortser från viss berikande av naturen. .. som försvårar arbetet att bygga upp rådjursstammen Så kan man ju i vartfall göra vad man kan för att hjälpa sina skyddslingar... För även om jag jagar... Så är jag väldigt mån om att djuren ska ha det bra...
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Det ser ju precis ut som i Norrbotten men inte än iaf. Snön står utanför dörren o stampar i okt. i regel.
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Författare Pysslade lite med fönstren i väntan på sommaren Detta fönster har suttit i det gamla stallet som är i väldigt kasst skick
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Författare Jag kommer nog efter om nåt år Men gillar snö och vinter... Att kunna spåra av så man inte måste ha ont i m agen när man släpper... skogen får ett annat liv
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Ok! Det tar längre tid än vad man tror o man har ju annat att sköta också. Ja visst är det härligt med snö. Ja visst är det så.
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Författare Mycket jobb med att fixa det... De andra köpte jag på gårds loppis i Vansbro
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Ja visst är det det men det blir bra när det väl är färdigt. Billigt antar jag. Jag har ju också hållit på med ett bygge under en tid nu men nu är jag sjukskriven o kommer ingenstans just nu. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/42547-restaurering-av-jaktkoja-som-blev-en-nybyggnation-ist%C3%A4llet/
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Pysslade lite med fönstren i väntan på sommaren Detta fönster har suttit i det gamla stallet som är i väldigt kasst skick Snyggt fönster, väl värt att lägga jobb på :-)