Publicerat Augusti 20, 201510 yr Författare Tackar Det roligaste är ju faktiskt att det blir så mycket mera hus varje gång man gör något nytt... Just nu i slutet av sommaren har det gått på mer vilja än arbetslust... utan stöttning från sambon vette tusan om det skulle blivit så bra i år som det blivit... Eftersom locken inte var sågade i början av sommaren så kommer bilderna från innerväggarna i morgon...
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Författare Innerväggarna blir målad liggande råspont... som fick en strykning grundfärg innan de spikades upp...för att undvika omålade skarvar... Använder utomhus färg för att tillåta kall ställning... Det får el men inte rinnande vatten. .. Eftersom kommunen krävde nergrävd avlopps tank...
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Tackar Det roligaste är ju faktiskt att det blir så mycket mera hus varje gång man gör något nytt... Just nu i slutet av sommaren har det gått på mer vilja än arbetslust... utan stöttning från sambon vette tusan om det skulle blivit så bra i år som det blivit... Eftersom locken inte var sågade i början av sommaren så kommer bilderna från innerväggarna i morgon... Ja, det börjar likna en litet torp för semester. Ja visst blir det så. Ja, man vill ju få det färdigt någon gång. Vad kul att hon gillar bygget. Det blir bra.
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Innerväggarna blir målad liggande råspont... som fick en strykning grundfärg innan de spikades upp...för att undvika omålade skarvar... Använder utomhus färg för att tillåta kall ställning... Det får el men inte rinnande vatten. .. Eftersom kommunen krävde nergrävd avlopps tank... Bra tänkt av dig med målningen. Det är ju bra med el. Ok! Jag hade ett torp utanför Aneby o jag hade inget vatten heller men el hade jag. Vattnet tog jag från en bäck som låg i en ravin på andra sidan vägen. Det blev nattarbete när jag drog den ledningen. Jag högg upp vägen med en korp o hade varningsskyltar o 2 plank så att ev. bil kunde ta sig över. Det blev bra.
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Författare Man får ju va lite företagsam Man ska inte underskatta korp och fyllhammare... driver på bra Men en tillkörd väg... Imponerande
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Börjar arta sig bra nu. Tycker fönstren passade in jättebra. Snygga innan och på stugan blev dom ännu finare.
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Författare Tack Ja proportionerna blev mycket bättre än jag hoppats. .. Och det lite sämre bredvid dörren ska som sagt komma under tak. .. Det bredvid dörren är enkelt men det ska bli innan fönster... hittade bågarna med spruckna rutor. .. De andra är kopplade... och öppnings bara. ..
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Man får ju va lite företagsam Man ska inte underskatta korp och fyllhammare... driver på bra Men en tillkörd väg... Imponerande Ja visst får man vara det. Nej, det ska man inte! Ja, det gick snabbt o bra. Vägen vart snabbt tillkörd o det syntes väldigt lite efter mig.
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Författare Isolerade väggarna med 95mm detta med plast finns det många åsikter om... Jag körde utan. .. Som den uppmärksamme ser så hade jag inneboende i hörnet över dörren. .. Så fick spara det hörnet två veckor. .. Innan jag satte panelen. ..
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Snyggt! Du skulle ha haft vindpapp invändigt också. Bra gjort av dig.
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Snyggt! Du skulle ha haft vindpapp invändigt också. [emoji106] Bra gjort av dig. [emoji106] Det ser ju ut som att det sitter porös boardskivor mot ytterpannelen jonsson[emoji6] Tycker det är helt rätt att skippa plasten om den skall stå kall ofta,mindre risk för problem! Bygget ser riktigt bra och rejält ut ,precis som ditt isj! Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Det ser ju ut som att det sitter porös boardskivor mot ytterpannelen jonsson[emoji6] Tycker det är helt rätt att skippa plasten om den skall stå kall ofta,mindre risk för problem! Bygget ser riktigt bra och rejält ut ,precis som ditt isj! Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk Jag menar att du skulle ha satt vindpapp på insidan av isoleringen för det hindrar mot kondens.
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Jag menar att du skulle ha satt vindpapp på insidan av isoleringen för det hindrar mot kondens.Ja iofs![emoji1] Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Författare Jag ger dig rätt i det Jonsson. .. Fick så många olika bud på detta när jag byggde... Förmodligen borde jag gjort så
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Författare Tog typ fyra dar... Hade God hjälp av min 175:- loppis gersåg. .. Får dessvärre inte ha den med i sängen... inte ens fast jag kunde tänka mig att dra ur kontakten och borsta av den...
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Författare Hittade denna i uthuset... Byggde om den till telefon drift... Så småningom ska den få belysning i radio skalan också. ..
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Hittade denna i uthuset... Byggde om den till telefon drift... Så småningom ska den få belysning i radio skalan också. .. Snygg :-)
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Jag ger dig rätt i det Jonsson. .. Fick så många olika bud på detta när jag byggde... Förmodligen borde jag gjort så Tack! Jag fick det rådet när jag byggde min koja. Snyggt bygge!
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Ser bra ut det där du!!! Bra att du inte fick för dig att sätta plast i väggarna!
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Tog typ fyra dar... Hade God hjälp av min 175:- loppis gersåg. .. Får dessvärre inte ha den med i sängen... inte ens fast jag kunde tänka mig att dra ur kontakten och borsta av den... Haha! Inte ens jämte sängen så att du har den inom en armlängd ifrån dig?
Publicerat Augusti 22, 201510 yr under sängen eller sova i gästrummet är budet jag fått Det var det värsta jag har hört!