Publicerat November 17, 200619 yr > Jävla sätt alltså. Håll oss uppdaterade! Har själv varit med om en liten incident när jag snackade med en gubbe i 60-årsåldern som sitter och tar upp nätet ur våran sjö. Han frågade hur det gick med jakten(hade bössa på ryggen). Nja sa jag det går väl inte nått vidare... Då säger han "testa där borta, där brukar jag alltid få med mig en järpe hem"... :o.. På våran mark då alltså.. Det är inte bara ynglingar som missköter sig
Publicerat November 17, 200619 yr > MKJ Hur eländigt det än känns nu och du är förbannad, försök ändå ta det lugnt, det är bättre för både kropp och själ. Håll din raka linje och låt dom andra göra bort sig. Be mamma laga något gott att äta och mys ner dig framför dumburken. Vänlig Hälsning, Trevlig Helg
Publicerat November 17, 200619 yr Författare Såpan fortsätter, Har precis pratat med grabbens farsa, egentligen en rätt sansad person som var märkbart nervös och försökte spela lite allan till att börja med men mjuknade ganska snart då det gick upp för honom att grabben inte hade något att komma med. Han tyckte hela grejen var olycklig, för alla parter och jag kunde inte annat än hålla med. Han skulle arbeta för att saken las ner förutsatt att jag inte anmälde hans grabb. Jag sa att anmälan kommer lämnas in oavsett på tidigare nämnda punkter. Med det avslutades samtalet. Skönt med helg och jakt igen så man kan tänka på nåt annat. :-
Publicerat November 17, 200619 yr Författare Be mamma laga något gott att äta och mys ner dig framför dumburken. Du är go du Morsan är barnvakt åt min grabb hela helgen och känner jag henne rätt har jag säkert mat på bordet när jag kommer hem. MVH
Publicerat November 17, 200619 yr > MKJ Snacka om ynkryggar, både pappan och avkomman. Saken hade nog varit utagerad (kanske) nu om folk inte trodde sig vara något förmer än andra. Typ Sjödin som känner justitieministern. Får se vilka pappan känner......och om de ställer upp....nix.... ..........när det börjar brännas då blir dom oanträffbara.
Publicerat November 17, 200619 yr Det är ju faan sorligt, men kanske väntat....Du blev ju respektlöst bemött från början vilket betyder att de inte har någon skam i kroppen. Dessa personer lever i sin egen verklighet, där deras regler och normer gäller. S...n vag arg jag blir....... > > Det viktigaste är ju i alla fall att du har stöd och förtroende hos de personer som ändock bestämmer. Håller tummarna för dig! MVH Roger
Publicerat November 17, 200619 yr Jag håller på dig MKJ stå på dig. Efter ett sådant bemötande som du fick i skogen och sedan ha mage att polisanmäla man tror inte det är sant. Sedan kommer pappan och ska sopa problemet under mattan. Politiker föraktet växer >. /Ulban
Publicerat November 17, 200619 yr Såpan fortsätter,Har precis pratat med grabbens farsa, egentligen en rätt sansad person som var märkbart nervös och försökte spela lite allan till att börja med men mjuknade ganska snart då det gick upp för honom att grabben inte hade något att komma med. Han tyckte hela grejen var olycklig, för alla parter och jag kunde inte annat än hålla med. Han skulle arbeta för att saken las ner förutsatt att jag inte anmälde hans grabb. Jag sa att anmälan kommer lämnas in oavsett på tidigare nämnda punkter. Med det avslutades samtalet. Skönt med helg och jakt igen så man kan tänka på nåt annat. :- Jag tror inte att grabben kan dra tillbaka anmälan. Jag har för mig att det faller under allmänt åtal och då är det åklagaren som "äger" fallet, inte anmälaren. Ska bli kul att läsa i tidningen att en kommunlapolitiker i 019-trakten har försökt att påverka en åklagare att inte åtala. Det lär blir smaskiga rubriker! ;)
Publicerat November 17, 200619 yr Vet inte jag...Jag är en sån person som kan kriga med hela världen om så behövs,jag har ett humör över det vanliga,och oftast säjer jag saker jag egentligen inte menar. Många gånger har det hänt att jag blivit utsatt för oförätter i det dagliga livet,och att påstå att jag mist av allt blivit mer eller mindre galen av detta är att ta i underkant. Som tur är har jag en lugnare fru som brukar lugna mej.. Sen infaller det konstiga,jag vet att jag har rätt och den andra som också vet att jag har rätt resingerar och vill säja förlåt åt allting,då fan mjuknar jag alltid..det är som luften går ur mej o jag orkar inte bråka längre,men det är jag det. Bara vetskapen om att jag fick rätt,brukar räcka. Så klart tror jag att denna yngling/ar fått sej en minnesbeta,konstigt annars. Med detta vill jag inte säja att du inte skall gå vidare,men om jag säjer att du säkerligen kommer få fler samtal från vederbörande så kanske man skall tänka ett par steg framåt. En sak är säker,jag hade blivit skogstokig om nåt sånt här hände mej ,men jag vet också att jag krävt att samtliga inblandade infunnit sej på av mej avsedd plats för mycket stora offenliga ursäkter tillsammans med det egna jaktlaget. Att se till att ynglingar blir av med sina licenser är bara tråkigt för alla,försök att få dom skämmas som hundar i stället 8) Edit,har nu läst igenom mitt eget inlägg två gånger,och jag måste säja att jag låter jävligt mesig...Telgetok med sina svarta bälten i olika kamporter är en mes..... anmäl för fan!!!!
Publicerat November 17, 200619 yr genom sin anmälan försöker han ju uppenbarligen skada dig och ditt rykte, så ta hjälp av ditt juridiska ombud och skada honom så mycket det bara går! jag är helt säker på att det kommer gå vägen för dig och du har iaf 1185 medlemmar här på jaktsidan som tror och stöttar dig!
Publicerat November 17, 200619 yr Det som stör mig lite är granngrabben som kommer bli indragen om det blir process, tycker lite synd om honom då han förmodligen inte har lyckats att styra sina kompisar. Han är redan straffad med 2 år utanför sitt eget jaktlag, tycker det räcker så. Mvh Granngrabben borde inte falla för grupptrycket! Är man "Man" nog att bära bössa ska man väl vara "stor" nog att säga ifrån. Speciell då som alla vet eller borde veta av de regler som gäller, i synnerhet han som bor på orten och bör känna till de lokala synpunkterna etc. Jag antar att det inte var någon som tvingade honom att gå in på er mark! Är man redan straffad, så borde man ju ha lärt sig något från 1:a läxan!`Eller han kanske blev straffad pga detta? Hur som helst, kan man inte säga nej till grupptrycket har man inget i skogen med bössa att göra! Min åsikt om honom! MVH Roger
Publicerat November 17, 200619 yr Jobbig historia MKJ men vad fasiken, har grabbhalvan börjat bråka skulle då inte jag tveka att gå till *anfall*. Han har ju dessutom ljugit ihop en historia enbart för att få sätta dit dig det kräket! Hoppas att det går vägen och lycka till!!
Publicerat November 17, 200619 yr Såpan fortsätter,Har precis pratat med grabbens farsa, egentligen en rätt sansad person som var märkbart nervös och försökte spela lite allan till att börja med men mjuknade ganska snart då det gick upp för honom att grabben inte hade något att komma med. Hm...den äldre hanen skall ju omedelbart tas ur avel, och den yngre beläggas med tillfälligt avelsförbud, tills man gjort en mental bedömning av individerna. Här har ju även noterats att den äldre individen har en bristande nervkonstitution, vilket skulle kunna föra bedömningen på den yngra över till att; det kan röra sig om en sk "ångestbitare", där han har uppvisat ett omriktat beteende . Vad jag mer kan utläsa är att den yngre individen även hävdar "revir" med 100 meter, när det egentligen rör sig om 500. En unghane som på detta sätt är inne och pinkar på en äldre etablerad hanes rivir, alltid (och skall) komma till korta i den kommande "revirstriden". Denna "revirstrid" är ett nödnändigt ont för den yngre hanen, då han genom denna (kan tyckas) grymma behandling får lära för livet. När det gäller den mentala beskrivningen av den yngre individen, skall man även lägga stor vikt vid att den inte "skallade helt ärligt"! Bland det värsta jag vet är individer som inte är helt ärliga, utan skall glappa med käften lite då och då. Ger en mer positiv bedömning åt en som är så hård, så att den är tyst, den kan man ju åtminstånne arbeta vidare med, och få ordning på! Och så vill jag bara avsluta med att tillägga att; jag "skiter" fullständigt i meriter på papper: titlar (om de så än är politiska!), det är inte vad man säger/ skriver/ titulerar sig som, utan handlingen och personilgheten som är av vikt, både när det gäller den sociala statusen likväl som avelskvalifikationer! Om du / ni tycker det låter svammligt......jag satt och letade avelshane till 2007, när jag som "avkoppling" gick in här på jaktsidan, och blev mäkta upprörd av MKJ´s inlägg. MKJ: ge inte efter en mm!!!!!!!!!!!!!
Publicerat November 18, 200619 yr Författare Tack för all er support, ni rör en vuxen man till....nåja ;D Försöker koppla bort detta i helgen nu och tänka på nåt som är roligare typ jakt och social samvaro i skogen. Jag håller er uppdaterade. Mvh Magnus
Publicerat November 19, 200619 yr Äevn jag tycker att detta skall gå till en anmälan, om inte annat så av ren människokärlek. Sätt er in i grabbens situation, han har begått ett jaktbrott, han har satsat på att med arrogans och bufflighet ta sig ur det. Man undrar om det inte är ett arv från pappa kommunpolitikern, jag har sett de tendenserna förut från barn till lokala småpåvar. När han fattar att han har gjort bort sig höjer han tonen ytterligare och satsar på ett lagbrott till, osant intygande och falsk tillvitelse. Fundera lite på var killen kommer att hamna om man släpper detta. Han kommer att dunka sig själv i ryggen och säga, "joddu grabben, det är bara att vara en elak jävel så kommer snälla dumskallar att vika sig i varje läge". Han kommer helt enkelt att vara jävligt nöjd med sitt beteende och tycka att han har varit jäkligt smart. Det är dags att ta ur honom de fasonerna. Det är inte ditt ansvar egentligen, det är något som hans föräldrar bevisligen misslyckats med och det låg på ditt ansvar, men jag ber dig att anmäla krälket ändå av ren människokärlek. För hans egen skull, och för nästa person han kommer att köra samma stil med. Älska din nästa, var det. Anmäl killen.
Publicerat November 19, 200619 yr Jag tror inte att grabben kan dra tillbaka anmälan. Jag har för mig att det faller under allmänt åtal och då är det åklagaren som "äger" fallet, inte anmälaren. Ska bli kul att läsa i tidningen att en kommunlapolitiker i 019-trakten har försökt att påverka en åklagare att inte åtala. Det lär blir smaskiga rubriker! ;) Stämmer bra det, hot och allmänfarligt beteende särskilt i samband med vapen faller under allmänt åtal. Jag har vid ett tillfälle blivit hotad till livet då jag genast gjorde en änmälan till polisen och fick då jag frågade om kostnaden vid "vinst" eller "förlust" veta detta,staten tar alla kostnader vid dessa åtal. Motanmäl och "skada" snorhyveln så mycket det går,dessa maktfullkomliga grisar vill vi inte ha i skogen. /Micke
Publicerat November 19, 200619 yr Författare Jag lovar göra vad jag kan. Det är för mig flera dimensioner i detta dilemma. 1. Att göra vad almänheten förväntar sig 2. Att hjälpa en idiot komma fri från ett beteende som kan sluta med värre grejor då killen verkar sakna normala spärrar redan. 3. Att knäppa fadern på näsan. 4. Att frikänna sig själv gentemot allmänheten (Och staten), egoistiskt men nog den viktigaste faktorn för mig trots allt. Det lutar nu i att även grannlaget kommar anmäla honom för tjuvjakt då jakten bedrevs även på deras mark utan tillåtelse från jaktledning. Känns olustigt alltihopa, men jag är taggad och påläst och har bra backup. såväl från min omgivning och juridiska ombud. Strategin är klar och den är inte snäll :- Mvh Magnus
Publicerat November 19, 200619 yr Det var ju kul att hans jaktlag också kommer att göra en anmälan mot honom. :D :D Hoppas att fadern får sig en ordentlig knäpp på näsan om han lägger sig i utredningen. > Om allt går vägen så kommer inte grabben att få några licenser på flera år. :D :D
Publicerat November 20, 200619 yr > MKJ ''representationsmarker för sina jägmästarpolare'' Man undrar hur och var dessa jägmästare är utbildade någonstans, och om de var med ? Var dom med är det en jätteskandal.
Publicerat November 20, 200619 yr Se till att fått rätt i varje sakfråga. Se till att få det skrivet på papper. Det var han som började. Låt han stå sitt kast. Du behöver inte vara otrevlig, bara rakryggad och ärlig. (tro dock aldrig att ett fall är solklart innan det är över, det finns regler och undantag som inte alla känner till... :- ) Lycka till.
Publicerat November 20, 200619 yr > > > > > > Jaga den j_____en som ett "skadskjutit" djur, jag blir förgrymmad. mvh. Bert
Publicerat November 20, 200619 yr Efter att ha läst igenom allt du skrivit MKJ blir jag minst sagt riktigt förbannad. Hur f-n kan en "jägare" betesig på det viset. Se till och klämm dit honom ordentligt, så får vi hoppas att han lär sig en läxa. Mvh Kolja
Publicerat November 20, 200619 yr Författare Anmälan är inlämnad på tidigare beskrivna punkter. Kändes genomtänkt och slagkraftigt tack vare mitt ombuds goda vana. Samtidigt är jag kallad till inledande förhör på Torsdag angående hans anmälan, denna hearing kommer antingen leda till nedläggning eller åtal. Olaga hot och allmänfarligt beteende..suck, vad lever vi i för land ??? Jag menar blir jag fälld kan vem som helst bli fälld om han skjuter för en annans hund i skogen, det kan alltid sitta en tomte bakom ett träd. Ber du sedan honom fara åt h-vete som jag gjorde är man vips i min situation. Våra klara överenskommelser mellan lagen (på pränt och signerade) kan nog bli viktigare än vad jag först trodde. Är emellertid försiktigt positiv, det ärendet handläggs av samma person som handlag min anmälan idag. Han verkar riktigt vettig och hade god förståelse i jakt då han jagade själv. :- Han är naturligtvis opartisk i det hela men använde ord som "obegriplig anmälan" "självmål" och "general fel" om grabbens anmälan och agerande. Har också snokat och fått reda på att min antagonist är straffad tidigare (ringa misshandel och trafikbrott) Det lär inte hjälpa honom heller. Med detta i bagaget...varför erkänna ett brott till????? Det är så korkat att man kan inte fatta det. Själv har jag bara en japansk fyllecell på mitt samvete, men den storyn tar vi en annan gång ;D ;D MVH