Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förbannad....

Featured Replies

Publicerat

Försiktigt optimist är nog rätt, då man aldrig förstår rättsystemet.

Jag har en bekant som fick ta emot 4 knivhugg i vilket gav en punkterad lunga och en touch på hjärtat. Det var 3 killar som gav sig på min bekante. Han har varit en duktig boxare och gav väl igen rätt bra. Så killen med kniven hävdade nödvärn eller nåt sånt. Hur som så slutade det med att min bekante satt av 2 månader för misshandel + skadestånd. Kommer inte riktigt ihåg vilken påföljd grabbarna fick, bara att det var löjeväckande.

Hur som helst lycka till!

//Roggman66

• Svar 98
  • Visningar 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Jag hoppas det löser sig till det bättre MKJ.

Vi på jaktsidan stöttar dig till 100 %  :)

Publicerat

Det är nog rätt lugnt MKJ.

Av ditt första inlägg så verkar det som om det mesta blev sagt när ni var ensamma dvs ord står mot ord.

Är inte hans två kamrater inkallade som vittnen så lär ett åtal byggt på era utsagor ogillas.

Var beredd på att åklagaren kommer att göra allt för att få dig att tappa fattningen,svara således lugnt och sakligt på alla frågor.

Det var presic vad som hände mig när jag anmälde en fanatisk jaktmotståndare för olaga hot.

Åklagaren gjorde allt för att försöka få mig att framstå som en skjutglad galning ivrigt viftandes med mitt laddade och osäkrade gevär samtidigt som jag upprepade gånger skulle ha bett vederbörande att fort som fan försvinna ur skogen annars kunde det gått illa.........eller hur :-

Eftersom våra ord stod mot varandra så ogillades åtalet,gud vad jag önskade att jag haft en bandspelare med mig i skogen så jag kunnat spela in vad han sade till mig.

Hade gett en månadslön för att se nämdemännens miner när vad han egentligen sade till mig spelats upp.

Om du får tycker jag du ska be några som känner dig väl ställa upp som karaktärsvittnen.

/Micke

Publicerat
Själv har jag bara en japansk fyllecell på mitt samvete

Japansk!!??

Försökte du kränga rapidsåmaskiner ända där nere eller ville dom månne prova en Carrier? ;D

Nu blev det OT men jag kände att jag måste lätta upp stämningen mitt i allt elände. ;)

Publicerat

Shit vilken spännande tråd!!!!!!!!

Man upphör aldrig att förvånas över folks sätt, sickna stollar..

Min spontana tanke var likt Mr Fiber.. polisanmäl! Dock, dessa ärenden är rätt lågprioriterade och jag misstänker att det kan dröja innan det händer något.

Han uppgav att han försökt kontakta dej via radio o telefon.. Hade du radio med trots att du var ensam?

Han dök upp 30 sekunder efter att du skjutit grisen.. Det enda som jag skulle tänka på i dina skor var kulfång när du sköt. Om du påvisar att kulan gick igenom grisen och ned i en rot eller något så har du ditt fullkomligt på det torra som jag ser det. Du är alltid ansvarig för det skott du lossar och mer eller mindre skyldig att anta att det bakom varje buske står en bärplockare typ..

Men bortsett från detta, stå på dej MKJ!!

Hoppas du kan få fram detta med sluggbössan som ena snubben bar på, det är ju skitkul  ;D

En annan känsla jag fick, killarna visste så väl om att de gjort galet och insåg att de skulle torska så de chansade på att deras "läge" skulle förbättras på att polisanmäla först eller något. Att de sedan i anmälan pratar på sig jaktbrott är ju skoj.. Varit med om detta tidigare, folk som pratar på sig div brottslighet i sina anmälningar! Skitskoj, det är då man plockar fram citationstecken och citerar dem. Brukar även följas av ett utrednings PM där man lägger ut texten kring samtalet.

Jaja.. detta ska bli ruggigt spännande att följa även om det kommer att ta tid.

Mvh!

Publicerat

Inget nytt än?

Publicerat
  • Författare

På sätt och vis jo, jag har varit hos polisen nu på FM i något som kan liknas vid ett förhör. Men med tanke på att detta nu anses som en utredning har jag fått rådet att inte blogga utvecklingen i detalj av mitt ombud. Och det rådet kommer jag att följa.

Jag tackar samtliga igen som visat sitt stöd. Hela grejen är bra exempel hur långt saker kan gå utan att man egentligen vet hur och varför. Jag hoppas kunna komma tillbaka med gladare nyheter inom en snar framtid.

MVH

Publicerat

Lycka till MKJ.

Publicerat

Japp lycka till! Stöd har du!

Publicerat

Håller med ovanstående till 100%!

mvh. Bert

Publicerat

> MKJ

Ligg lågt, det är bra...........personerna som var med på grisfesten kan vara kunder på denna sida. Hujamig......

Publicerat

Vi väntar på något nytt och positivt. :D

Lycka till!

:D

Publicerat

Lycka till MKJ.

Jag tror det löser sig för din del.

/Svinhagen

Publicerat

Dard och jag hade förmånen att träffa MKJ i helgen och han såg ganska glad ut trots allt. ;D ;D

Publicerat
  • Författare

Gjorde jag ;D måste berott på sällskapet eller atmosvären på platsen (Knutby) var lite hallelulja i luften.

Skämt åsido, jag har respekt för situationen men knarkar inte ner mig för det. Funkar bara systemet är jag snart samma person igen som för 3 veckor sedan med ytterligare erfarenheter i bagaget. :)

Publicerat
  • Författare

Hej,

Har precis varit i kontakt med mitt ombud över telefon och jag är mycket glad att berätta att utredningen beträffande anmälan mot mig är nu formellt nedlagd på samtliga punkter och kommer således inte leda till något åtal mot mig :) Han svängde sig naturligtvis med andra termer värdig en jurist men konklusionen var den just beskrivna. Kommer också få det på skrift denna vecka.

Han, jag och alla andra är förvånad över så pass snabbt beslut i ärendet även om jag naturligtvis är väldigt lättad över detta.  Trodde på betydligt mer sirap än vad jag fått uppleva. Det finns hopp för systemet, även i Sverige.

Med det är rond 1 över nu, nästa balluns rör således min anmälan gentemot min motpart. Om det har jag inte hört något ännu men det lär väl komma. :-

Mvh Magnus

Publicerat

grattis skönt för dig. :)

Publicerat

Toppen!

mvh. Bert

Publicerat

Grattis! Skönt för dig!

Publicerat

Grattis MKJ! 1-0 till Dig! Det var väl inget att vänta. Pojkspolingen har kanske varit inne på förhör och krypit till korset, och berättat sanningen som det var. :D

Publicerat

Det ger inga pluspoäng att ha en massa ärenden liggandes öppna så detta har sannolikt aldrig ens varit och vänt hos åklageriet utan lagts ned av en förundersökningledare efter ett målsägandeförhör. För mycket knasiga uppgifter så läggs det snabbt ned..

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Det ger inga pluspoäng att ha en massa ärenden liggandes öppna så detta har sannolikt aldrig ens varit och vänt hos åklageriet utan lagts ned av en förundersökningledare efter ett målsägandeförhör. För mycket knasiga uppgifter så läggs det snabbt ned..

Mvh!

Det märks att du har viss vana av sådan hantering Hipshot, precis så sa mitt ombud också. Polisen utgör någon form av katalysator i detta då annars allt skit skulle hamna hos åklagaren och dom skulle drunkna. Dock paratade någon om allmänt åtal här som gjorde mig lite sjalur.

Skit samma nu, jag frågade 4 ggr om det var grönt och mitt ombud sa ja alla 4 gångerna :D

Publicerat

Jag blev polisanmäld för misshandel för en massa år sedan och polisen sa åt mig att göra en motanmälan. Åtalet mot mig lades ned och då försökte jag dra tillbaka min anmälan men det gick ej då det föll under allmänt åtal. Jag är ej bevandrad i juridiken men jag tror att om man bryter mot lagen så är det inte en anmälan från en enskild person längre utan polis och åklagare atr över anmälan. Jag tro at Mr Fiberclass kan förklara dom juridiska termerna bättre.

By the way, jag slog aldrig vederbörande utan jag var helt oskyldig.  ;) ;) ;D ;D

Publicerat
Hej,

Har precis varit i kontakt med mitt ombud över telefon och jag är mycket glad att berätta att utredningen beträffande anmälan mot mig är nu formellt nedlagd på samtliga punkter och kommer således inte leda till något åtal mot mig :) Han svängde sig naturligtvis med andra termer värdig en jurist men konklusionen var den just beskrivna. Kommer också få det på skrift denna vecka.

Han, jag och alla andra är förvånad över så pass snabbt beslut i ärendet även om jag naturligtvis är väldigt lättad över detta.  Trodde på betydligt mer sirap än vad jag fått uppleva. Det finns hopp för systemet, även i Sverige.

Med det är rond 1 över nu, nästa balluns rör således min anmälan gentemot min motpart. Om det har jag inte hört något ännu men det lär väl komma. :-

Mvh Magnus

[glow=red,2,300]G R A T T I S[/glow]

Iom att det gick så snabbt...var det pga politiker eller var det att man kom på att det var ett hopplöst fall??  Bara kul att veta!!

Detta var/ är en RIKTIGT spännande tråd!

Lycka till i fortsättningen oxo!! ;)

Publicerat
  • Författare

Tack Coolis,

Vet ej de juridiska turerna i detta ämne helt och hållet vilket förmodligen är skönt. Kanske går att utröna när jag får det på pränt.

Ser också värdet av att få folk som förstår sig på. Får tacka min arbetsgivare som ställde upp bakom mig och betalade mitt ombud. Dom var kanske rädda att jag skulle torska bössorna och tappa intresset för att fixa bra gästjakter ::)