Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förbannad....

Featured Replies

Publicerat
Tack Coolis,

Vet ej de juridiska turerna i detta ämne helt och hållet vilket förmodligen är skönt. Kanske går att utröna när jag får det på pränt.

Ser också värdet av att få folk som förstår sig på. Får tacka min arbetsgivare som ställde upp bakom mig och betalade mitt ombud. Dom var kanske rädda att jag skulle torska bössorna och tappa intresset för att fixa bra gästjakter ::)

Så Du är sponsrad tom av Din arb.givare.  ;) Det var inte illa. :)

Lycka till med nästa steg! :)

• Svar 98
  • Visningar 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Hehe..ne det e inte illa!!

Var får man tag i en sådan arbetsgivare ::)

Nu när man är fri som fågeln (från jobbet)

Publicerat
Hehe..ne det e inte illa!!

Var får man tag i en sådan arbetsgivare ::)

Nu när man är fri som fågeln (från jobbet)

Det undrar jag också, och han ska vara intresserad av jakt också tydligen. :D;)

Publicerat
  • Författare

På marknadsavdelningen där jag jobbar jagar 80% i någon omfattning. Några t.o.m. mer intresserade än mig. Vi pröjsar miljontals kronor årligen till denna advokat byro som agerar som vår bolagsjurist. Vi etablerar egna säljbolag i många östeuropeiska länder för tillfället och dom är ett nödvändigt ont när det gäller avtalsrätt o dylika saker. Skitduktiga dock, you get what you pay for! Det här gjorde dom som goodwill bara ;)

Publicerat

Grattis! Det har varit en svettig tråd, detta! Den visar att risken att förlora sitt fritidsintresse finns för alla, bara en fånig snubbe får för sig att sätta dit en. :(

Ett råd; Var inte sur och taskig mot den/de personer som ljög ihop en anmälan, det hjälper inte. Bjud in dem på en bira istället. Livet är för kort för att ha fiender. Bara hoppas att de inte orsakar skada på någon annan innan de mognar, och får de vänner som dig så kanske de omvärderar sin jaktetik och blir riktigt bra jägare/markgrannar!

Publicerat
  • Författare

Hej Rosen mfl.

Man bör komma ihåg att hade inte jag fått en anmälan mot mig hade detta passerat för mig vid det här laget. Hans anmälan mot mig gav signalen till min anmälan. Personen i fråga bor 22 mil ifrån mig och jag har således inget med han att göra. Den som jag på sikt skall dricka bira med är isf han som bjöd in dessa olyckliga jaktgäster som blev reglerad från jakt under två år. Tycker synd om honom faktiskt, liksom hans far som är en hyvens karl och en riktig jägare. (Har pratat mycket med honom efteråt)

Som tidigare nämnt finns egentligen inget hämndbegär bara ett upprättelsebegär som jag nu fått. Grabben utförde ett jaktbrott av ren dumhet som han har erkännt och kommer nu förmodligen få ta konsekvenserna av sina handlingar. Hade personen varit ödmjuk och ångerfull hade också saken varit utagerad.

MVH

Publicerat

MKJ!

Bra svar!

Publicerat
Jag blev polisanmäld för misshandel för en massa år sedan och polisen sa åt mig att göra en motanmälan. Åtalet mot mig lades ned och då försökte jag dra tillbaka min anmälan men det gick ej då det föll under allmänt åtal. Jag är ej bevandrad i juridiken men jag tror att om man bryter mot lagen så är det inte en anmälan från en enskild person längre utan polis och åklagare atr över anmälan. Jag tro at Mr Fiberclass kan förklara dom juridiska termerna bättre.

By the way, jag slog aldrig vederbörande utan jag var helt oskyldig.  ;) ;) ;D ;D

Helt rätt Örjant.. misshandel, våldsbrott i största allmänhet är ärenden som myndigheterna driver på eget initiativ. Ofredande, förolämpning och några till är inte sådana brott som polisen spontant jobbar med utan där krävs att målsägaren "anger brottet till åtal" för att myndigheten öht ska ta i det. Finns lite hårklyverier här, har att göra med om brottet begås i allmän miljö eller ej.. 

Sen kan man alltid driva en civilrättslig process men det har inget med polisen att göra.

I praktiken kan man väl inte "ta tillbaka" sin anmälan MEN om man som målsägare inte längre är intresserad av att ens ärende utreds så hamnar utredarna samt åklageriet i en svår sits, svårt att jobba vidare på ett ärende om målsägaren inte är med längre.

I stort stämmer väl detta men tja även jag tror nog att Mr Fiber kan kasta mer ljus över detta om ngn skulle fundera över något.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Bär mig egentligen emot att skriva vidare i denna tråd då den symboliserar ett kapitel av mitt jägarliv som jag gärna glömmer. Dock var det många som kom med spontana hejarop och för er redogör jag vad som hänt.

Personen är nu dömd för bl.a. jaktbrott och konsekvenserna kan jag bara sia över, men han lär inte jaga med egna vapen på inom överskådlig tid. Paralellt drevs ytterligare ett case mot honom där jag inte var inblandad men som knappast kan anses som meriterande (kvinnomisshandel)Vet ej utgången där men klart är att personen inte är normal i huvudet, nånting som jag misstänkte redan då jag träffade honom.

Familjen försökte också göra upp i godo med mig på ett föga imponerande sett, men jag förkastade det förslaget naturligtvis.

Man kan bara med viss förskräckelse konstatera vilka mäniskor som samhället har beväpnat.

MVH

Publicerat

Skönt att det är över för din del. Nu är det bara att gå vidare en erfarenhet rikare.

Ha det gott!

//Roggman66

Publicerat

Tack o lov att vi har en mindre av den sorten i skogen!

De bar ju ngt gott med sig trots allt!

Publicerat

Grattis och lycka till! :D Det var skönt att det blev det slutet som det blev och att han fick ta konsekvenserna av det hela. :D Visst var hans pappa politiker också, och det är ett bevis på att rättvisan segrat när man inte kan köpa sig fri från ett sådant brott trots att fadern sitter som politiker?

Ha det så skönt nu under julen med fam. och koppla av från julbordet med lite trevlig jakt med kompisarna. :D

Publicerat

Grattis!! Gött att du fick rätt!!

Publicerat

Grattis!!!! :) :) :) :)

Publicerat

Jag hejar inte på nån ,då jag tycker allt är bara tragiskt. Att du skulle vinna målet var väl ingen tvekan,men bönan han har klappat till skiter väl i detta?

Detta var den snälla o förståliga Telgetok.innocent.gif

Nu kommer Mr.Hyde    Fuck him....    hang.gif

• 2 months later...
Publicerat

Bravo!

MVH!

/HerrBerg

Publicerat

en riktig karl slår inte kvinnor. urch.

Publicerat

Grattis  :D

Hoppas även att pappan råkar i blåsväder inom politiken man kan ju bara ana var sonens översittar tendenser kommer i från  >:(.

/Ulban

Publicerat

Denna tråd har jag missat av ngn anledning. MKJ, anser att du gjort rätt på alla punkter. Är ju faktiskt skönt att även vårt rättsväsende gjort denna bedömning.  :D

Publicerat

Kul att du fick dit han, värkade som det va dags..!

Slå kvinnor !, undra vad som händer när det slår över i huvudet på han, när han har ett vapen i händerna..!

Men nu behöver vi inte tänka på det.... ;D :-

Bra gjort MKJ.........

Publicerat
B)
Publicerat

Ja just ja. Den japanska fyllecellen går den tråden under Högvilt eller  ;D ;D ;)..

Publicerat
  • Författare

Gräv ner den här tråden nu, den tillhör mitt förflutna.

Japan...ojojoj dom är inte och leka med, japanesernas polisväsende ;)

Publicerat

oj grattis att det gick rätt till och inte tvärtom..måste kännas bra att fått ta bort en idiot som kan förkinppas med jakt,nå får man klaga på sina tjejer/fruar men inte fan slår man dom, bra gjort hoppas han får lida lite extra från mig!