Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

Publicerat
58 minutes ago Islänningen sa:

Däremot är det dags att hämta hem några kubik skithuspapper.

På tal om skithuspapper.

Det var ju rätt intressant när Koronapaniken var som värst om folk var hysteriska så var det ju just skithuspapper som dom köpte av någon anledning, precis som om snoret skulle komma ut ur röva. 😁

Det visar tydligt hur lustigt människor med flockbeteende där man tappat förmågan att tänka klart kan bete sig.

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat
2 minutes ago Järven sa:

På tal om skithuspapper.

Det var ju rätt intressant när Koronapaniken var som värst om folk var hysteriska så var det ju just skithuspapper som dom köpte av någon anledning, precis som om snoret skulle komma ut ur röva. 😁

Det visar tydligt hur lustigt människor med flockbeteende där man tappat förmågan att tänka klart kan bete sig.

Visst.  Och jag hade 12 st. 24 rullars balar hemma, då både Willys och Ica hade haft en drive några veckor tidigare med bra rabatterat pris.  Hade kunnat tjäna en förmögenhet.  Hörde att rullen gick på mellan 100 och 200 spänn på blocket.

Publicerat
51 minutes ago Järven sa:

På tal om skithuspapper.

Problemet med skithuspapperet var som med alla andra varor under pandemin att när det började sina så köpte man det som fanns kvar. Vid ett tillfälle fanns bara en förpackning toapapper i hela Ica Maxi. Då köpte jag den trots att det inte var "akut". Precis så funkar allt annat som pasta etc. När man ser att det är 10% av normalt utbud så tenderar man att köpa på sig "ifall att".

Publicerat

Mina föräldrar berättade om ransoneringen som var på många varor under kriget "hemma" i Danmark. Berättade om hur ransoneringskorten nästan var viktigare än pengarna. Och varenda gamla käring som aldrig hade tagit ett bloss skulle ha sin ranson tobak FÖR DET VAR HENNES RÄTT

Hade alla köpt som vanligt hade tobacken räckt till- utan ransonering. Men nu vart det plötsligt "brist"

Publicerat
7 hours ago Dansken sa:

Hade alla köpt som vanligt hade tobacken räckt till- utan ransonering. Men nu vart det plötsligt "brist"

Och helt plötsligt hade det uppstått en ny marknad, man kunde köpa sin ranson och sälja vidare dyrt.

Publicerat
19 hours ago exabit sa:

Problemet med skithuspapperet var som med alla andra varor under pandemin att när det började sina så köpte man det som fanns kvar. Vid ett tillfälle fanns bara en förpackning toapapper i hela Ica Maxi. Då köpte jag den trots att det inte var "akut". Precis så funkar allt annat som pasta etc. När man ser att det är 10% av normalt utbud så tenderar man att köpa på sig "ifall att".

Så är det.

Fast det lustiga var att det var ju ingen produktionsbrist på skithuspapper, det tog slut för att folk börjadehamstra.

Varför just skithuspapper, hade det varit konserver eller pasta och pulvermos hade jag haft lättare att förstå att folk hamstrade i risk för kris ?

Publicerat
3 minutes ago Mad Mike sa:

Jag kan bara tolka det som att folk är mer skräckslagna över att inte kunna torka sig i röven än att inte ha något att äta..

Ja, vilket jävla I-lands problem.  😁

Publicerat
57 minutes ago Järven sa:

Så är det.

Fast det lustiga var att det var ju ingen produktionsbrist på skithuspapper, det tog slut för att folk börjadehamstra.

Varför just skithuspapper, hade det varit konserver eller pasta och pulvermos hade jag haft lättare att förstå att folk hamstrade i risk för kris ?

Pasta, matolja, jäst, mjöl etc var helt slut på ett gigantiskt Ica Maxi jag handlade på varje vecka. Men visst är det lustigt med toapapperet :D 

Publicerat

Skitkul 😊

Publicerat
2 hours ago Järven sa:

Så är det.

Hur fan kunde skithuspappret ta slut när jag bara köpte 2 balar på Granngården, Kalix???:whistling::P:lol:

Publicerat

Jag gillar inte riktigt hur media hanterar detta...
Absolut, vi behöver stärka många hems förmåga..
Men, ropa ut att vi måste vara klara nyss, snart kommer kriget... har fan fått många både barn och vuxna att bli på riktigt rädda. Många kan inte sortera i nyhetsflödet, utan allt går rakt in.

Att dra ner byxorna på sverige, hade man kunna göra mkt mer elegant...
Men ropa kriget kommer... vettifan hur konstruktivt det blir i längden.

Publicerat
6 minutes ago lindgren sa:

Jag gillar inte riktigt hur media hanterar detta...
Absolut, vi behöver stärka många hems förmåga..
Men, ropa ut att vi måste vara klara nyss, snart kommer kriget... har fan fått många både barn och vuxna att bli på riktigt rädda. Många kan inte sortera i nyhetsflödet, utan allt går rakt in.

Att dra ner byxorna på sverige, hade man kunna göra mkt mer elegant...
Men ropa kriget kommer... vettifan hur konstruktivt det blir i längden.

Av med plåstret och sluta lalla ;) 

Ingen som gnäller när klimathetsarna STÄNDIGT snackar om "kollektivt självmord" och att domedagen är nära. Thunbergskan får hålla låda och skrämma upp alla barn.

Rädsla är bra. Den är ett naturligt delsteg mot att gå vidare och agera.

image.png.72150bd307420ab8d3d6600a7b662787.png

Publicerat
2 minutes ago, exabit said:

Av med plåstret och sluta lalla ;) 

Ingen som gnäller när klimathetsarna STÄNDIGT snackar om "kollektivt självmord" och att domedagen är nära. Thunbergskan får hålla låda och skrämma upp alla barn.

Rädsla är bra. Den är ett naturligt delsteg mot att gå vidare och agera.

image.png.72150bd307420ab8d3d6600a7b662787.png

Personligen hade jag velat sätta alla från media i en ring, och läsa sagan om "Pojken som ropade varg"
Skicka hem dom, och låta dom få en vecka och fundera på vad den sagan skulle kunna innbära för media...

Publicerat
7 minutes ago, PAS said:

Ser världen ut så här? Lr rättare sagt, så här ser världen ut:

Vapentillverkarna ser till att världen håller sig i krig.

Bankerna ser till att vi håller oss i skuld.

Läkemedelsindustrin ser till att vi förblir sjuka.

Media ser till att dölja sanning och syfte.

Regeringen ser till att detta görs lagligt.

När man inser att så här är det så förstår man varför det ser ut som det gör. /P

‘Hans Rosling’

Du kan inte utgå i från media om du vill förstå världen.

Läste någonstanns, (ska kolla om jag hittar länken...)
Att sen kvällstidningarna blev digitala.. har folk mått sämre.. förut fick du en dålig nyhet när du köpte tidningen..
Sen dom blev digitala, behöver man "nästan" bara trycka uppdatera, så får du en till dålig nyhet..
Vilket har genererat att folk helt enkelt upplever mer känslan av att allt är på g åt helvete.... 

Sen tror jag inte polariseringen emellan "vi som vet" och "dom andra" heller är bra..
Söndra och härska, verkar vara ett fungerande ledord...

Har ingen lösning på det hela heller, eftersom att det skulle ta flera generationer att av "omskolning" för att få en mer gemensam grund... (lumpen är bra steg i rätt riktning!)

Publicerat
29 minutes ago PAS sa:

Ser världen ut så här? Lr rättare sagt, så här ser världen ut:

Vapentillverkarna ser till att världen håller sig i krig.

Bankerna ser till att vi håller oss i skuld.

Läkemedelsindustrin ser till att vi förblir sjuka.

Media ser till att dölja sanning och syfte.

Regeringen ser till att detta görs lagligt.

När man inser att så här är det så förstår man varför det ser ut som det gör. /P

‘Hans Rosling’

Du kan inte utgå i från media om du vill förstå världen.

Spot on enligt mig! 

Publicerat

Jag har en obehaglig känsla att lumpen inte riktigt är som det var förr. Jag skulle kunna tänka mig att försvaret använder någon milliard eller två av sina anslag för att bygga bönerum åt muslimerna och toaletter åt dom som har för sig att dom inte tillhör dom två könen som finns. Blir man dessutom förolämpad eller kollektivt bestraffad för att någon i plutonen har klantat sig får man räkna med att det blir kö utanför HR vilket man säkert har idag. Blir en övning förlagd till ett område som saknar mobiltäckning får man nog räkna att beväringarna gör uppror och åker hem på egen hand.

Att våra nysvenskar som knappt kan uttrycka sig i varken språk eller skrift där lojaliteten ligger i gänget, klanen eller orten dom bor i inte är intresserade att lyda någon svenne i uniform som dom föraktar är kanske inte så förvånade. Då dom inte känner någon samhörighet med samhället som i många fall står för både deras utbildning och uppehälle är det kanske lite för mycket att kräva att dom ställer upp för landet dom bor i även om dom har skaffat sig en resehandling i form av ett svenskt pass.

Publicerat

Saker å ting är inte alltid som man tror / det ges sken av.

Kan va bra med en annan ’take’ när MSM å Public Service journalister ej gör sin uppgift.

Rekommenderar denna. Man får lyssna å fundera lite. Ger kanske fler perspektiv. Frågan är vad VET vi egentligen? Och framför allt hur SKRÄMDA är vi? /P