Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

Publicerat

Efter som Kommunism är en slags terror i sig kanske dom Vänsterblivna kan få åka med i samma buss till Turkiet ?  😄

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat
13 hours ago Järven sa:

Efter som Kommunism är en slags terror i sig kanske dom Vänsterblivna kan få åka med i samma buss till Turkiet ?  😄

Många bussar vänsterblivna blir det. Public service allena fyller en del. /P

Publicerat

Publicerat
20 hours ago Hipshot sa:

Vänstern är ju inte jättesugna på Nato så detta var väl inte så oväntat.. 

Sant!

Publicerat
20 hours ago Järven sa:

Då kan vi lasta på miljöpartisterna också!:lol:

Publicerat
7 hours ago lsjonsson sa:

Då kan vi lasta på miljöpartisterna också!:lol:

Efter dom alltid lever som dom lär 🙄 så lär det väl bli elbuss för dom, så det blir väl stopp någonstans kring Köpenhamn för dom som åker från Malmö.....grattis Danmark.  😄

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Efter dom alltid lever som dom lär 🙄 så lär det väl bli elbuss för dom, så det blir väl stopp någonstans kring Köpenhamn för dom som åker från Malmö.....grattis Danmark.  😄

Varför inte skicka dom med en ny BMW diesel med räckvidd på över 165 mil på en tank? Slår elbil med hästlängder.

https://carup.se/diesel-bmw-utklassar-nya-elbilar-har-rackvidd-pa-over-165-mil/

:lol:

Publicerat
10 hours ago, lsjonsson said:

Varför inte skicka dom med en ny BMW diesel med räckvidd på över 165 mil på en tank? Slår elbil med hästlängder.

https://carup.se/diesel-bmw-utklassar-nya-elbilar-har-rackvidd-pa-over-165-mil/

:lol:

För man kan juh inte skicka i väg någon utan blinkers... Det är bara i Sverige vi gödslar med rondeller!

Publicerat
5 hours ago lindgren sa:

För man kan juh inte skicka i väg någon utan blinkers... Det är bara i Sverige vi gödslar med rondeller!

Det gödslas med rondeller överallt i Europa, dessutom ofta med högerregel (de i rondellen skall lämna företräde för "påfyllande" trafik.)

Raggarö

• 2 weeks later...
Publicerat
På 2022-07-01 at 08:51 exabit sa:

Om jag får ge mig på en liten analys så är det denna: Putin och Erdogan är antagligen på ganska god fot. Putin vill inte att Sverige och Finland blir medlemmar i Nato. Men nu har flera hinder för svenskt Natomedlemskap undanröjts i och med att Sverige gav vika för Erdogans krav. Detta var dock i första instans. Min gissning är att Erdogan kommer lyckas med lite fler såna här finter och kamma hem fler segrar, men att Sverige till slut kommer falla vid målsnöret. Kan tänka mig att det hela faller på någon teknikalitet eller "liten detalj" som "tyvärr" kommer omöjliggöra för Sverige att gå med. Då kommer Erdogan fortfarande framstå i god dager hos Putin samtidigt som han fått ut vad han velat av Sverige.

Rond nr 2:

599C63CC-BA22-426E-A17C-252FAEDCFE4F.thumb.jpeg.a3ffa86966ff3967b3e1338443aa77a2.jpeg

Publicerat

Erdogan sitter juh rätt bra till, Turkiet är juh en nyckel position mellan allt... Så vi vill inte att han joinar putins sida.. för det vore ur nato perspektivet kasst...  Så att han hästhandlar är något vi får räkna med.. (han vill juh bli "återvald")

Publicerat
1 hour ago lindgren sa:

Erdogan sitter juh rätt bra till, Turkiet är juh en nyckel position mellan allt... Så vi vill inte att han joinar putins sida.. för det vore ur nato perspektivet kasst...  Så att han hästhandlar är något vi får räkna med.. (han vill juh bli "återvald")

Diktator Putin vill ha in mer krigsfartyg i Svarta havet genom sundet med det har Erdogan o Turkiet motsatt sig som jag har förståt. Detta nämndes i SR nyheterna igår men tyvärr så hittar jag ingen länk att hänvisa till. Då hade ryssarna fått ett större övertag och kunnat beskjuta Ukraina från havet med sina robotar o missiler i större omfattning, så där har turkarna gjort något bra om detta stämmer.

Publicerat
1 minute ago, lsjonsson said:

Diktator Putin vill ha in mer krigsfartyg i Svarta havet genom sundet med det har Erdogan o Turkiet motsatt sig som jag har förståt. Detta nämndes i SR nyheterna igår men tyvärr så hittar jag ingen länk att hänvisa till. Då hade ryssarna fått ett större övertag och kunnat beskjuta Ukraina från havet med sina robotar o missiler i större omfattning, så där har turkarna gjort något bra om detta stämmer.

lyssna på länken ovan, så får du några svar :) 
Spoiler, han vill slåss emot syrien, som Putin/iran stöttar...
Förhandlingar åt alla håll

Publicerat
1 minute ago lindgren sa:

lyssna på länken ovan, så får du några svar  
Spoiler, han vill slåss emot syrien, som Putin/iran stöttar...
Förhandlingar åt alla håll

Ja, jag vet det! Erdogan vill rensa bort kurderna från sitt närområde.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Publicerat

Lite fjäsk inför ratificieringen av Sverige i förhandlingarna med Turkiet. Det känns så i alla fall.

"Svenskt miljardstöd till Putinkopplat bygge

i dag kl 07.00av Emil Forsberg

Den svenska staten vill stötta Turkiet i ett järnvägsprojekt i miljardklassen, rapporterar DN.

Det turkiska bolaget har kopplingar till både president Recep Tayyip Erdoğan – och Vladimir Putin, enligt tidningen.

Regeringen förnekar ett samband till de svenska Natoförhandlingarna."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=940405

Publicerat
På 2022-07-19 at 21:12 lsjonsson sa:

Det måste gå trögt för Diktator Putin o den ryska militären när dom försöker värva 30 000 nya soldater i form av fångar som blir lovade frihet om dom ställer upp, m. fl. Det var vad jag hörde tidigare idag.

https://www.expressen.se/nyheter/putins-order-30-000--nya-frivilliga-soldater/

Eller ett billigt sätt att bli av med kostnaden för dom...

Publicerat
7 hours ago Dahla sa:

Eller ett billigt sätt att bli av med kostnaden för dom...

Absolut! blir det billoigaste sättet att bli av med en massa fångar genom att skicka dom til lfronten efter lite grundläggande militärutb.

Publicerat

Men Führer Putler vill tydligen inte ha fångar som är dömda för våldtäkt.

Det vill hans tras arme' ha monopol på....

Publicerat

Det är ju inget nytt att lova fångar frihet och rikedom om man riskerar för för sitt land…

Ger starka vibbar från 1940 talet från båda sidorna.

Publicerat

Skilnaden är att Germanerna verkligen trodde på att Rysspacket var en sämre sorts och gick in för saken med hull och hår.

Ryssen var 2 sämre sorter där den ena sorten var ännu sämre än den andra sorten och mejade dom ned bakifrån om dom inte avancerade för en sak dom inte trodde på

(då heller)

Publicerat
På 2022-08-26 at 06:54 lsjonsson sa:

Nu tränar 700 svenska soldater från Norr till söder norr om Kalix.

https://sverigesradio.se/artikel/stor-militarovning-i-kalix-700-soldater-ovar

Det har varit en livlig trafik av militärfordon av olika slag tidigare i veckan som var på väg till övningsområdet.

Först övning i Sverige och norr om Kalix och nu är 900 man i Rovaniemi, Finland och träna på att hjälpa Finland vid ett ev. anfall.

https://sverigesradio.se/artikel/oforberedd-militarovning-i-finland-historiskt-tillfalle