Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

Publicerat
2 hours ago Dansken sa:

Vad är det för "klump"?

Vet du vad dom gör där?

En gigantisk svävare !  Men varför dom snurrar runt min kobbe vetefan 

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat
4 hours ago culot sa:

Militär?

Publicerat
5 hours ago culot sa:

Tränar landstigning kanske?

Publicerat

Vad fan ska militära med så stora svävare till kan man undra ?

Kan knappast tänka mig något lättare att skjuta sönder än en sävlig svävare eller en Zeppelinare, det visste man ju redan på Röde Baronens tid.

Publicerat
37 minutes ago Järven sa:

Vad fan ska militära med så stora svävare till kan man undra ?

Kan knappast tänka mig något lättare att skjuta sönder än en sävlig svävare eller en Zeppelinare, det visste man ju redan på Röde Baronens tid.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/materiel-och-teknik/sjo/svavare-2000/

i skärgårdsmiljö kan jag tänka mig att de är väldigt effektiva

Publicerat
4 hours ago TekDr sa:

i skärgårdsmiljö kan jag tänka mig att de är väldigt effektiva

Ja, för transport har dom möjligen ett syfte.

Publicerat
4 hours ago lsjonsson sa:

Det här måste vara ett bra fynd för Ukraina. En rysk hårddisk som innnehåller massor av information som kopior på pass, vapen, hemligstämplad information, m. m. Den hittades nära gränsen till Belarus.

https://www.expressen.se/nyheter/fyndet-avslojar-ryska--militarhemligheterna/

Eller ett tappert försök till desinformation? Det är ett gammalt trick. 

Publicerat
6 hours ago MagnusN sa:

Eller ett tappert försök till desinformation? Det är ett gammalt trick. 

ja, det kan det också vara.

Publicerat
On 6/29/2022 at 5:14 PM, culot said:

Jag du skulle ju vara hemma med barnen om ryssen kom …. 

Helt klart. Kvinnor och barn först,till fronten...

Gamlingar rensar minfält med rullator..

Jag stannar hemma och städar, fixar, och donar tills dom motat ut ryssen.

Sen ska vi fresta på vegansk biff, och Crystal meth.

Publicerat

Finns ingen rättssäkerhet alls med politiska vildar, annat än att en individ kan spela apa för galleriet.

Inget tydliare än nu med ku-anmälan av A-L....

Publicerat
1 hour ago, fubar said:

Finns ingen rättssäkerhet alls med politiska vildar, annat än att en individ kan spela apa för galleriet.

Inget tydliare än nu med ku-anmälan av A-L....

Systemet är uppsatt så, det funkar lika för alla. Någon har nog klurat ut att detta förmodligen ur rättssäkerhetperspktivet, att detta är det MINST dåliga lösningen.. 
KU är juh bra.. det har en funktion.
En KU anmälan är juh precis verktyg som är uppsatt för att stöda just demokratin...
Sen bara för att någon anmäler, behöver det inte betyda att man har rätt... Det blir en granskning,... fälla eller fria.
Jag tycker det finns fler apor i riksdagen... men varför gnälla, dom är valda av folket.
Riksdagen är vad VI som nation har gått ihop och röstat dit. Vi fick vad vi förtjänade/ville... 
Och bara för att någon annan har en annan politisk värdegrund, behöver det inte betyda att hen har fel eller rätt. Den personen har juh röstat utifrån sin horisont, på vad hen tror är bäst för sig/nationen...

Publicerat

Jag håller med dig KU ÄR bra, men det är inte ett verktyg för förbittrade sinnen att leka med.

"Riksdagen är vad VI som nation har gått ihop och röstat dit. Vi fick vad vi förtjänade/ville... 
Och bara för att någon annan har en annan politisk värdegrund, behöver det inte betyda att hen har fel eller rätt. Den personen har juh röstat utifrån sin horisont, på vad hen tror är bäst för sig/nationen..."

Precis så röstad DIT ur mandat från en politisk grupp och bör förfalla om denne byter agenda/sida, hur ska vi annars kunna veta vem som står för vad i politiken?

Förövrigt så delar jag inte åsikten att annat än nationens bästa ska stå för dörren inom politiken, Turkiets bristande demokrati och rättssäkerhet tror jag bäst löses på plats i Turkiet och vill man strida för den genom att lamslå och agera trojan i svensk politik föreslår jag man åker hem och tar den striden där den hör hemma.

Jag tror inte att vi kommer längre i diskussionen, vi kan vara överens om att vi inte är överens.

Eller rättare sagt jag lägger ner min del i ämnet kak....

Publicerat
50 minutes ago KJE81 sa:

Då är han nog ännu räddare för de svenska Bonus-granaterna som Ukraina verkar ha fått via Frankrike.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bofors_BONUS

Se där ja! Den har jag inte hört talats om.:thumbsup:

Publicerat
On 7/4/2022 at 2:11 PM, fubar said:

Jag håller med dig KU ÄR bra, men det är inte ett verktyg för förbittrade sinnen att leka med.

"Riksdagen är vad VI som nation har gått ihop och röstat dit. Vi fick vad vi förtjänade/ville... 
Och bara för att någon annan har en annan politisk värdegrund, behöver det inte betyda att hen har fel eller rätt. Den personen har juh röstat utifrån sin horisont, på vad hen tror är bäst för sig/nationen..."

Precis så röstad DIT ur mandat från en politisk grupp och bör förfalla om denne byter agenda/sida, hur ska vi annars kunna veta vem som står för vad i politiken?

Förövrigt så delar jag inte åsikten att annat än nationens bästa ska stå för dörren inom politiken, Turkiets bristande demokrati och rättssäkerhet tror jag bäst löses på plats i Turkiet och vill man strida för den genom att lamslå och agera trojan i svensk politik föreslår jag man åker hem och tar den striden där den hör hemma.

Jag tror inte att vi kommer längre i diskussionen, vi kan vara överens om att vi inte är överens.

Eller rättare sagt jag lägger ner min del i ämnet kak....

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/politiska-vildar

intressant läsning i ämnet.
Finns några förslag om att göra som du ville

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/_H8021079

även tidigare.. men det har tydligen inte funnits så stort intresse tidigare.

Publicerat
16 hours ago lindgren sa:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/politiska-vildar

intressant läsning i ämnet.
Finns några förslag om att göra som du ville

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/_H8021079

även tidigare.. men det har tydligen inte funnits så stort intresse tidigare.

Jo jag vet det därför jag skrev som jag skrev i ett tidigare inlägg om återkallningsmandat.

Och den viktigaste passusen kommer sist.

"– Svenska partier har aldrig visat något som helst intresse för den här idén. Det skulle flytta makten från dem tillbaka till medborgarna och det vill man inte."

Publicerat
35 minutes ago fubar sa:

Verkar finnas/funnits fog för Turkiets invändningar mot Sveriges inträde i Nato som man kunnat misstänka....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/66Lk6o/v-topparna-haller-pkk-flagga-i-almedalen

Tror hur väl det fallit ut med en flagga med svastika på?

Jag misstänker att turkarna inte är glada åt detta. Turkarna kommer nog att kräva svar från Sverige hur detta kan förekomma. Det är nog inget som gangnar Sverige i deras NATO-ansökan, men som sagt vad så lever vi i ett fritt land.

Publicerat

Vänstern är ju inte jättesugna på Nato så detta var väl inte så oväntat..