Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 2016-2017

Featured Replies

• Svar 891
  • Visningar 57,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Japp!  5 st hängde jag upp förra veckan Blev en kortsittning i Tisdags som resulterade i en räv och sen avslutade jag med 4 st i Fredags. 204:an skjuter fortfarande rakt 

• Plötsligt händer det! Triss

• Städat 

Posted Images

Publicerat
1 minute ago strävhår sa:

Lådskruvar lär bli en klassiker.

Det är inte bra med en lös skruv.

Publicerat
5 hours ago Tjörnbon sa:

Grattis alla skyttar :thumbsup:

Verkar vara hett på Rävmarkerna ^_^

Inte här iallafall. Suttit tre pass nu och inte sett en räv. Igår satt jag från 21:30-04:00 utan en enda obs. :(  Men det borde trilla in nya rävar snart! :) 

Publicerat

30 stycken klart imponerande

Thommy

Publicerat

30st är inte fy skam.. själv är jag uppe i 10st..  

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Victor har räknat ihop mina rävar för denna säsong som ännu inte är slut.. skjutit 30 sedan i juli. Rätt ok! Lite surt att kissarna härjar, nya spår runt gården nu vilket förklarar sista sittningens öken!

Respekt hippen!:thumbsup: Bra jobbat!:)

Publicerat
5 hours ago lsjonsson sa:

Respekt hippen!:thumbsup: Bra jobbat!:)

Instämmer med föregående talare :yes:

Publicerat
8 hours ago Hipshot sa:

Victor har räknat ihop mina rävar för denna säsong som ännu inte är slut.. skjutit 30 sedan i juli. Rätt ok! Lite surt att kissarna härjar, nya spår runt gården nu vilket förklarar sista sittningens öken!

Respekt!!!!

har en kompis som ligger mellan 30-40 om året på vak o fällor och jag vet hur mycket jobb han lägger ned.

Publicerat
8 hours ago Hipshot sa:

Grymt jobbat! 

Siktar du på 35 eller 40 innan 15 mars?? 

Publicerat

Måste ju sikta på 40 men det känns inte så sannolikt.. Det hänger inte på mej utan på tofskatterna, kan de bara försvinna så rävarna vågar sig fram till åteln igen så är det avgjort görbart!

Publicerat
10 hours ago Hipshot sa:

Måste ju sikta på 40 men det känns inte så sannolikt.. Det hänger inte på mej utan på tofskatterna, kan de bara försvinna så rävarna vågar sig fram till åteln igen så är det avgjort görbart!

Det beror nog inte bara på katterna utan du själv har ju varit en stor anledning till att det saknas rävar på åteln:yes:. Bra jobbat och glöm inte bort att ha med skruvmejselen. 

Publicerat

Mmm förstår hur du tänker.. gällande skruvmejseln :D Men så här va..

Jag hade ju en natt näst sist när jag satt där det var normalspring igen, 6 obs och 3 skjutna.. så brukar det se ut i löptider. Var ut igår och kollade runt lite såg precis hur mycket spår som helst! Men dessvärre inte så mycket vid kojan. Tror de skrämt iväg rävarna från det området medans det var helt galet med spår 200 m bakom kojan! Fattar inte skillnaden riktigt. Märks fan inte att vi skjutit runt 50 rävar i området..obegripligt! 

Publicerat

Brukar ni ha sådana mängder med räv varje år eller är det ovanligt mycket i år?? 

Publicerat

Vet inte vad jag ska säga.. vi brukar ha rejält med spring under löpet, inte ovanligt att man skjuter både två och ibland tre.. tror både Walleman och jag faktiskt lyckats skjuta 4 någon natt.. Sen glömmer man lätt men jag vill minnas att vi sköt rejält under löpet förra året och även förförra. Men som sagt komihåget är sämre. Däremot.. senhösten denna säsong var helt jävla extrem!!!

Publicerat

Bra jobbat där!:thumbsup: Grattis!:)

Publicerat

Faaan blev bom på en ikväll...

Publicerat

Vakade från 2030 till 0430 inatt.. Hade tre rävar kring åkern och som bäst var de inne på 50m och skrek. Jag lyckades skrämma bort dem flera gånger också.. inte lätt att sitta still i anläggning i 8h i 9minus... när det dessutom är snöfritt och vindstilla och rävarna rör sig i buskaget vid åteln...men inatt ska det gå!!

Publicerat
12 minutes ago Hipshot sa:

Glömt dra lådskruvarna menar du? :P

Surt!!

Nja om man bara hade kunnat skylla på det..  Väldigt slarvigt val av pass så märkte inte räven för än den stod 50 meter bort och glodde på mig.. Men han blev jävligt rädd iaf^_^

Publicerat
14 minutes ago Vildand sa:

Nja om man bara hade kunnat skylla på det..  Väldigt slarvigt val av pass så märkte inte räven för än den stod 50 meter bort och glodde på mig.. Men han blev jävligt rädd iaf^_^

Mina skiter ner sig när jag visar skruvmejseln.

Publicerat

Var tvungen att släppa en igår. Skit framför. Surt!

S

Publicerat

ikväll satt jag ett par timmar på en kojlös åtel där jag har skjutit 2 st i år men sett flera.

väl nerrumpad på en dyna med gott ryggstöd så satt man ändå gott och tydligen stilla nog för get och kid kom gående och upptäckte mig inte när de passerade på bara knappt 3m håll :P lite häftig känsla, när de fortsatt iväg upptäckte jag att jag var stel i hela kroppen efter att ha suttit och lekt sten i närmare 15min.

tillräckligt stel för att välja att avbryta passet :blush: man ska ju kunna jobba imorgon...

Publicerat

Vakade 2200 till 0200.. Hade 3 rävar som strök runt åkern. En räv inne på 30m men hann inte få in den i kikaren. En annan räv på 60-80m... sköt bom!! 

Nu går det en räv 10m ifrån mitt sovrumsfönster och tjoar!! Ska väl nosa på den döde räven som ligger där ute på gräsmattan.. Går den inte in i min nybetade fälla inatt så skjuts den imon..