Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpråd Kulvapen klass I.

Featured Replies

Publicerat
Just now MrT. sa:

Toppen  ! Med då måste man väl köpa ett nummer,  för det finns väl inte publicerat på wilda webben  :huh:.

Jag får fråga Google. 

Lyft ögonen från skärmjäveln och köp en analog tidning för bövelen :P;)

• Svar 210
  • Visningar 18,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Om jag ska förklara för dig varför det är så: Dom har pipan ren under tillverkningen och skär bara en gänga i numerisk styrda maskiner på en ny pipa. Ska inte plocka isär, (ofta smörja och göra r

• Naturmupp som försöker 'prata' med en älgko (med kalv)...'Darwin at work'...  

• Dock är den stora skillnaden mellan drömbössan och skitbössan som aldrig träffar en såg, kanske en träbit extra, en fil, sandpapper och någon som vet vad de pysslar med. Kostar småpengar men kan trans

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Just now Dr Krall sa:

Lyft ögonen från skärmjäveln och köp en analog tidning för bövelen :P;)

Ja, jag får väl ta på mig spenderarbyxorna och lätta på lädret idag då, när jag ändå är lite wild and crazy. 

Finns denna publikation att tillgå i pressbyrån eller :huh:.

Publicerat

Det skulle jag tro. Annars närmsta bibliotek om du vill utnyttja dina skattepengar. Kan du passa på att låna nån trevlig gammal jaktbok av Gustaf Schröder eller nån när du ändå är där..."Där haren har sin gång" e.dyl. Så du kommer in i rätta kontemplativa jaktkänslan ;)B)

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Dr Krall sa:

Det skulle jag tro. Annars närmsta bibliotek om du vill utnyttja dina skattepengar. Kan du passa på att låna nån trevlig gammal jaktbok av Gustaf Schröder eller nån när du ändå är där..."Där haren har sin gång" e.dyl. Så du kommer in i rätta kontemplativa jaktkänslan ;)B)

Bra där !

Finns faktiskt att tillgå på biblioteket,  Då säger snåltarmen att det får bli den vägen jag tar.Sista numret -16, eller första nummret -17 :huh:. Noterar boken, lyfter den vid lämpligt tillfälle, har en hel del att läsa innan.  Tack för tipset !

Publicerat

tmp_29392-20161229_133524-2011930102.jpg

Publicerat
  • Författare
15 minutes ago Dr Krall sa:

tmp_29392-20161229_133524-2011930102.jpg

Såg det :lol: ! 

Är det värt att prenumerera på blaskan eller !? Fast frågan är väl dumt ställd, svaret är givet :P. Edit: Visste inte att älgkor var så hetsiga i sitt humör, eller är det tjurar på bilden ?

Fantastisk bild i  alla fall !!

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Dr Krall sa:

Boreguide naturligtvis, ser jag som ett måste. Sån ska du MrT, däremot DEFINITIVT investera i tycker jag. Likaså heldragna plastklädda 'kvalitetsläskstänger' (t.ex Dewey), jaggar och borstar B)

Bra att du nämner det. jag var inne på http://vapenvardsbutiken.se/ och tittade (fick länken från PMT. Tack PMT), det är där jag tänker köpa vårdprodukterna, så småningom, och tittade även på en boreguide. Den var inte gratis och jag hade tänkt att fråga om jag verkligen behöver någon sådan.

Nu behöver jag inte fråga det :P.

Publicerat
2 hours ago MrT. sa:

Såg det :lol: ! 

Är det värt att prenumerera på blaskan eller !? Fast frågan är väl dumt ställd, svaret är givet :P. Edit: Visste inte att älgkor var så hetsiga i sitt humör, eller är det tjurar på bilden ?

Fantastisk bild i  alla fall !!

Tjaaa...den är ju inte jättebillig att prenumerera på...och inte jättebra...hänger med av bara farten för min del.

Tror det är ungtjurar på bilden. Men annars är älgkor som är uppretade bland det farligaste vilt vi har i Sverige. Eller hägnad 'halvtam' älg som jag ibland stöter på i jobbet...under t.ex brunst är de inte att leka med :ph34r:

Publicerat
  • Författare
22 minutes ago Dr Krall sa:

Tjaaa...den är ju inte jättebillig att prenumerera på.

Ah, trehundra /året blir man inte fattig på. Men å andra sidan finns den att tillgå på biblioteket, och då gör sig snåltarmen påmind igen.

22 minutes ago Dr Krall sa:

Älgkor som är uppretade är bland det farligaste vilt vi har i Sverige.

På tal om det så skall jag berätta om en incident som utspelade sig på Halle/Hunne berg för ett trettiotal år sedan. Var där på exkursion med en klass (detta var på vintern) när en (troligtvis) fjolårskalv (men det kan ha varit en ko också, lite osäker där) dök upp ett femtiotal meter ifrån oss , där vi stod på vägen. Till vår förvåning så kom den mot oss, istället för att springa iväg, och den kom riktigt nära.

Då var det en i gruppen som tyckte att det var en bra idé att försöka klappa den, och jösses vad snabbt det gick ! Huvudet sänktes, öronen fälldes bakåt, och denna älg gjorde en piruett på en femöring på bråkdelen av en sekund, samtidigt som den sparkade med frambenen. 

Han som trodde att det var en bra idè att klappa den, fick kasta sig bakåt i en snödriva med en himla fart. Vi alla blev ganska överraskade över hur snabbt den växlade humör, från att ha varit nyfiken till det att den gick till anfall :o

Som tur var blev det ingen skadad vid detta tillfälle och vi skrattade ganska gott åt incidenten efteråt, men så här retroperspektivt så var det en himla tur att den inte träffade, jag skulle inte vilja få känna på klövarna alternativt smalbenet, från en ilsken älg, oaktat om det är en kalv, ko eller tjur :o:o:o !!!

Detta får mig att minnas ett bildreportage jag såg i en tidning, där det var en medelålders turist som hade träffat på en ko med kalv och som han tyckte skulle vara en god idé att fotografera. Det var en lite bit från honom så han tog några steg för att komma närmare, och det skulle han inte ha gjort.

För att göra historien kort, så var det centrimetrar från att han blev träffad och han fick nog anledning att komma bort därifrån i brådaste rasket :lol::lol::lol:. Man kan inte tro det, när man ser dom på tv, när dom går och betar i lugnan ro, att dom är så farliga, för att inte säga snabba, för snabbt går det, något så ända in i aftonsången :o !!

Publicerat
  • Författare

Kalvförande älgko. "Vi är vänner, komsi, komsi" :o:lol:. Verkligen Darwin at work:wacko:.