Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt 2016

Featured Replies

Publicerat

Nedräkningen till bockjakten 2016 har börjat...

Nordik Roe damp nyligen ner i brevlådan så det får bli lite trumpetande hemma fram till premiären för att dämpa det växande jaktsuget!

Revanschlusten är även stor efter att jag gick tom förra året... Får hoppas att där är lite brunst kvar den 16e så ska förhoppningsvis mitt trumpetande ge resultat! :P

Ni andra, känner ni några bockjaktsvibbar? :D 

• Svar 189
  • Visningar 25,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu var de färdig lurat. Har jagat dig ett tag. Tack för många spännande timmar. S

• Som jag skrev tidigare i tråden har jag egentligen fått min bock men nu när jag fick FF (fru fritt) passade jag på att att mig ut ändå och försöka mig på en räv. Utrustad till tänderna med lockpipor f

• 06.40 17/8 stupade denne granne bock för en välriktad RWS TIG ur min 7X65R Sauer & Sohn drilling..

Posted Images

Publicerat

Jag längtar mer till den 16e än vad tio barn tillsammans längtar efter jul. Jag har fått tag på ytterligare mark i år som bär en väldigt kraftig rådjursstam vilket ökar på längtan ytterligare. 

Publicerat

Inte riktigt samma sak när man jagar mitt i ett vargrevir och har gott om lo på marken.:(

Publicerat

Bokade en resa med utbildning efter veckonummer, väldigt dumt att inte kolla vilka datum det va. nu missar jag premiären :(

Finns dock risk att utbildningen inte blir av så nästan att man önskar det. 

Publicerat

Alltid bockjaktsvibbar :D

Publicerat

Ja!

Publicerat

Semester 15/8-11/9.

Publicerat

Planerad nedkomst av barn nr 2 - 21/8...

Hoppas på tidig leverans innan den 16:e så man inte har körjour och inte kan va i skogen. 

Men sugen är man, får väl gå ut i september och försöka plocka en bock om det inte hinns med i augusti.

Publicerat

Jag väntar otåligt på att få komma ut den 16 på nya marken.

Publicerat

1 aug och 1 oct är de dagar jag längtar mest efter. Men jag mins känslan i kroppen när de 16:de närmade sig:yes:. Och visst går det att skjuta räv även den 16:de. Minns en morgon för rätt många år sen. Först så sköt jag 3 vuxna rävar sen vart det en härlig avslutning med en fin bock.

Publicerat

Absoluta höjdpunkten varje år och semestern planeras alltid in i augusti. Har även i år tillgång till ny mark på 1580ha som skall bli intressant att pürshjaga på.

• 1 month later...
Publicerat

Nu är det inte långt kvar :wub:

Fick bilder på en kandidat på åtelkameran i våras - hoppas han går kvar 20160516_090746.jpg

Har även hittat riktigt mycket revirmarkeringar i år, betydligt fler än andra år så förhoppningen finns ju att han går kvar där. Dessutom är det väldigt tätt mellan markeringarna, bara 5-6m på sina håll vilket jag läst kan indikera att det är en större herre.

Mvh

• 2 weeks later...
Publicerat

Tyvärr fick jag ta reda på en bock en knapp vecka för tidigt...Hämtade denna herre i går kväll. Det var den andra 6:an som gick åt på samma vägsnutt. Den förra hade jag "i kikarn"när det var bockjakt i maj, men valde att spara den till aug...

Det positiva är att den var relativt intakt för att vara ett trafikoffer..

IMG_0723.JPG

/Må

Publicerat

Tråkigt Må, det är inte så man vill att de skall sluta sin tillvaro, även om viltet så klart inte kan ha några synpunkter så kan vi ha det. /Christian

Publicerat

Funderar på att ta kamera med i stället för bössa. Jag har fullt i frysen..... 

Publicerat

Kan åka förbi dig på fredagkväll och hämta det du skjutit,

Lyckas bara jaga ca 2 timmar på premiären så jag har ingen tro på skott för min del

Publicerat

Har tänkt filma då jag ska guida. Ger mer adrealinpåslag att se andra nya jägare lyckas.

S

Publicerat

...har inte sett ett enda rådjur på jaktmarkerna de senaste 2 åren (även om andra gjort det) - så jag har rätt låga förhoppningar på just bockpremiären och ser den mer som en trevlig morgonfika i naturen än som någonting annat.

Publicerat
12 hours ago Dansken sa:

Funderar på att ta kamera med i stället för bössa. Jag har fullt i frysen..... 

Bössan kan ju användas till annat som kanske inte ska ner i frysen. Räv, grävling...^_^

/Må

Publicerat

Ska bli gott att komma igång igen! ut och dofta på morgonluften! se naturen vakna! och sen massa av insekt... men det är konstigt hur man glömma bort dem varje år :lol: 

Publicerat

Ruggigt taggad, mest för att jag spanat på en redig bock under årets skyddsjakt där fin-bocken visat upp sig flera gånger i vetet när jag postat på svinen, några av de inbjudna skyddsjägarna under senare tid har också spanat in finingen. En sannolik anfader till honom föll 05.20 premiärmorgonen för några år sedan och gav mig en bronsmedalj med smak på silver så självklart hoppas jag på en fulländad jaktupplevelse i morgon bitti!

Publicerat

Platsbocken lyfte knappt på ögonbrynen när buttolan ljöd över fältet,  så han är nog less på tjejer för denna gången.

Publicerat

Bockfebern slog till med full kraft när jag la mig igår och insåg att det var knappt 24h kvar till premiären. Jag skakade, hade stickningar i kroppen och kunde knappt somna. Konstigt vad bockjakt kan göra med en vuxen man.