Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt 2016

Featured Replies

Publicerat
8 hours ago hs_merkel sa:

Nu var de färdig lurat. Har jagat dig ett tag. Tack för många spännande timmar.

20160817_204800.jpg

S

Jävlar vad fin. Grattis!

• Svar 189
  • Visningar 25,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu var de färdig lurat. Har jagat dig ett tag. Tack för många spännande timmar. S

• Som jag skrev tidigare i tråden har jag egentligen fått min bock men nu när jag fick FF (fru fritt) passade jag på att att mig ut ändå och försöka mig på en räv. Utrustad till tänderna med lockpipor f

• 06.40 17/8 stupade denne granne bock för en välriktad RWS TIG ur min 7X65R Sauer & Sohn drilling..

Posted Images

Publicerat

Grattis!  Fin bock :thumbsup:

Publicerat
9 hours ago hs_merkel sa:

Nu var de färdig lurat. Har jagat dig ett tag. Tack för många spännande timmar.

20160817_204800.jpg

S

Fin bock, grattis:)

Publicerat

Grattis Trumpetarn! Ruskigt fin bock även den! :thumbsup: Jag är så sjukt svag för just bocktroféer och har alltid varit, i alla tider. Familjemedlemmars, släkt och vänners älg och hjorthorn har inte tillnärmelsevis fångat mitt intresse som just bockarna. 

Mvh

Publicerat

En riktigt snygg trippel Max!:thumbsup:

Grattis!:)

Publicerat

Grattis sako280!:)

Publicerat

Den satt långt inne. Grattis!:D

Publicerat
3 minutes ago lsjonsson sa:

Den satt långt inne. Grattis!:D

Tackar. Jag brukar bestämma mig för en under rävjakten, och den går jag stenhårt in för. Men i morse så vart suget för stort så jag bytte område;).

Publicerat

Tack allesammans!

Publicerat

Stort grattis till alla lyckliga bockskyttar och tack för alla fina bilder! Själv har jag bara sett getter och smaldjur, inte ens en liten bock-killing...

Publicerat

Lyckades att (skad)skjuta en bock på premiären. 20160816_225451.jpg

Och härom morgonen så blev det en liten perukbock20160820_054649.jpg

Fullständiga storrys i dagboken.

Mvh

Publicerat
3 hours ago faxe sa:

Tackar. Jag brukar bestämma mig för en under rävjakten, och den går jag stenhårt in för. Men i morse så vart suget för stort så jag bytte område;).

Jag har bara tittat på bock/rå medan jag väntade på dom andra i gänget röjning av passlinjen. Den var ca 400 m o ingen kikare i bilen men jag såg att fläcken rörde på sig ute på trädan o något annat än rådjur kunde det inte vara.:thumbsup:

Publicerat

Du skulle satt bogmontage på den store Jakob :yes:;)

Riktigt fina bockar båda två och den stora är jag som sagt ruskigt avis på :blush:

Mvh

Publicerat

Riktigt fina horn Jakob!:o:)

Publicerat

Då var bockäventyren över för mig för den här gången. Det blev tre kvällar utan resultat, men jag fick en fantastiskt fin kväll i lördags:

Redan när jag är på väg över vallen ut till tornet så ser jag en get med två kid. De skräms dock iväg innan jag är uppe i tornet. Efter ca en halvtimme kommer de tillbaka och börjar beta. Efter ytterligare en kvart dyker en get till med ett kid upp. Jag tittar på alla fem i gott och väl 45 minuter innan två skränande cyklister kommer farande på vägen i närheten och skrämmer in alla djur i skogen.

Lite senare ser jag ett vildsvin som sneddar över hörnet på vallen och försvinner in i ett buskage.  Det dröjer en stund och sen hör jag att det prasslar i den rätt höga växtligheten just nedanför tornet till höger. Ut kommer vad jag uppfattar som ett kid och sen ytterligare ett. De går rakt mot tornet och snuddar bokstavligen vid tornets ben! Jag hör mer prassel och tänker att nu kommer geten, men jag ser bara en rörelse i gräset, inget huvud som sticker upp. Ut kommer vildsvinet som alltså har drivit ut de två rådjuren ur buskaget! Vildsvinet knatar ut och ställer sig på vallen kanske 4-5 meter rakt framför tornet och står där kanske en halv minut innan det försvinner in i buskaget igen. Tyvärr var jaktledaren otydlig på genomgången innan jakten och jag uppfattade det som att vildsvin inte fick skjutas. Det visade sig efter jakten vara fel så där missade jag chansen att fälla en galt på 5 meters håll!
:(

Ett av rådjuren som grisen drivit fram stannade ca 50 m bort på vallen. Vid närmare titt så visade det sig vara ett smaldjur. Klockan började bli rätt mycket och jag hade lite smått gett upp hoppet på någon bock, så jag tänkte att jag provar att locka på smaldjuret med min nyinköpta hundleksak i form av en pipande noshörning, bara för att se om det går. Det gick finfint och den kom ända fram till någon meter från tornet innan den tappade intresse och gick iväg och betade igen! Provade att locka på den igen men nu verkade den ha förstått att det inte var något intressant och reagerade inte alls.

Till slut blev det för mörkt och jag lämnade passet. På väg över vallen till bilen hör jag ett rådjur som skäller och jag ser det skutta över vallen lite längre bort. Jag är bergsäker på att det var storbocken som retades med mig. ;)

13962673_10153849565453061_4866027362321157235_n.jpg

En liten fimsnutt med den pipande noshörningen:

MOV_1707.mp4