Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt 2016

Featured Replies

Publicerat

Jaha, är det Bockjakt.

Sköt faktiskt in lillbössan i helgen så det blir nog en liten sittning på Fredag och Söndag kväll.. Brukar inte skjuta någon bock då det fortfarande är lite för varmt,  men kompisen har ett litet kylrum som jag kan låna.

• Svar 189
  • Visningar 26,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu var de färdig lurat. Har jagat dig ett tag. Tack för många spännande timmar. S

• Som jag skrev tidigare i tråden har jag egentligen fått min bock men nu när jag fick FF (fru fritt) passade jag på att att mig ut ändå och försöka mig på en räv. Utrustad till tänderna med lockpipor f

• 06.40 17/8 stupade denne granne bock för en välriktad RWS TIG ur min 7X65R Sauer & Sohn drilling..

Posted Images

Publicerat
  • Författare
1 hour ago trumpetarn sa:

Bockfebern slog till med full kraft när jag la mig igår och insåg att det var knappt 24h kvar till premiären. Jag skakade, hade stickningar i kroppen och kunde knappt somna. Konstigt vad bockjakt kan göra med en vuxen man.

Håller med! Förväntningarna inför julafton som liten grabb kan slänga sig i väggen. :P

Fast om 24h sitter man säkert här besviken och avundas de med lyckade premiärer ;)

Publicerat

Jag hade tänkt jaga nu till helgen eftersom jag inte kunde den 16:e (grabben börjar skolan) Fick ett sms nyss passröjning hela helgen!! Gud har konstig humor 

Publicerat

Sicken bit, ok jag är inte ett dugg taggad för bockjakten, efter att jag tappade min konsekutiva 4-5 år i rad på premiären och skjutet för cirka 6 år sedan så är jag inte så brydd att jag missar jakten även i år,

förövrigt kommer livet i mellan på ett sätt som gör att även om jag skulle komma ut, så skulle jag inte kunna njuta av det på rätt sätt.

Med det sagt, Faxe, den där bocken är riktigt fin, jag skulle verkligen uppskatta att ha en sådan kaxig fn, runt hemmet, det ger krydda åt tillvaron att vara nära det vilda. /CHristian 

Publicerat

Hoppar bockjakten iår, stand by för eftersök åt en kompis men det är på nåder vad som får plats i agendan med inskolning av ungar och jobb.

Publicerat
6 hours ago Ompi sa:

Jag hade tänkt jaga nu till helgen eftersom jag inte kunde den 16:e (grabben börjar skolan) Fick ett sms nyss passröjning hela helgen!! Gud har konstig humor 

Inte röjs det till sena kvällen ;)

Publicerat
26 minutes ago strävhår sa:

Inte röjs det till sena kvällen ;)

Nej det har du fan rätt i, ibland tänker man för snabbt. Bössan och buttolon ska med. Tack strävis !!!!

Publicerat

Eftersom jag inte lyckats med någon spannmålsgris hittills iår, så tänker jag för 1a gången kliva upp i ottan för att ge mig ut efter bock.
Jag tänker dock att börja i spannmålet, och sen dra mig vidare emot bockarna..
så klockan ställs på 03:00 så jag kan vara ute 03:30 och börja. 

Publicerat

Nu är man på plats. 

Publicerat

Nu är man på plats och väntar på att allt ska stilla sig något innan man låter nordik roe ljuda första gången för iår :thumbsup:

Publicerat

Jag bryter nu och laddar upp inför kvällen istället :rolleyes:

Bifogar en liten bild från morgonen iallafall 20160816_063023.jpg

Publicerat

Bidde en bock, trotts att jag inte tänkt det...
Har en förkärlek till skabbiga bockar, men killen som ställde upp sig för mig, sa att inte var av fulare slag.

Publicerat

Grattis Matti! Kul med en abnorm trofé :thumbsup:

Publicerat

Fanken suger rejält i jakttarmen nu. Blev ingen morgonrunda här men ikväll då jävlar :ph34r:

Publicerat

Jag säger bara massor av fel vind i morse:down:.

Publicerat

Själv blev det ju inget i morse men när man läser både här och på fejjan att många av ens vänner hade god jaktlycka i morse så känns det faktiskt riktigt bra på något vis för jag vet ju hur det känns att skjuta en bock på premiären och jag gläds lika mycket åt andras lycka som min egen! ^_^

Hoppas ni som ger er ut på kvällspasset får god jaktlycka och att regnet stannar i storstäderna ;) 

Publicerat

Var inte speciellt sugen igår, men i morse och nu när man sitter och läser alla uppdateringar så måste jag erkänna att det börja rycka lite i pekfingret.