Publicerat December 13, 200619 yr Om du ska sälja någon valp åt piteå hållet kan du ring mej,har mycket kontakter så du inte säljer en bra valp till någon som ej går prov/utställning eller tror att dom blir älg hundar i hund gården.
Publicerat December 13, 200619 yr Gud så skönt jämttiken är nu klar SJCH under 1,5 år haft en otrolig höst så nästa helg åker man till Finland på prov. Och provar lyckanDå kan du hoppas på att du får din provruta i våran by....för där finns bra älgar att jaga och dessutom på fina områden. Hörde idag att en ruta skall vara i våran by.
Publicerat December 13, 200619 yr Nog är jag sugen,har tittat lite på jycke data om parningen och de ser intresant ut Men jag har en sdch,en sjch och en 7 månaders som blir i perfekt ålder till våren(har dispans) så jag har just nu så jag klarar mej, de älder hanarna ska ju tränas ochså. men de kan ju ändras man vet aldrig. Hörde att en grå hund vart stulen i vidsel ??? hur fan kan man > DÖTTS STRAF minst Hör gärna av dej hur de går med älg dräparna, fint kennel namn föresten ÄLGDRÄPARENS KENNEL ;D
Publicerat December 14, 200619 yr Författare Å GUD I HELVETE C HÖFTER DET ÄR JU INTE SANT FY FAN MAN HAR LUST OCH DÖ.
Publicerat December 14, 200619 yr Författare Bokat en ny tid redan måste vara säker, hos en annan veterinär
Publicerat December 14, 200619 yr Som sagt jag lider verkligen med dig, hoppas det blir ett mer positift besked vid nästa röntgen. Mvh Kolja
Publicerat December 14, 200619 yr Författare Jadu men vi testar röntga henne i januari ringde skk och pratade med dom och han sa att dett var ett gränsfall så han sa att prova igen så det är bara testa.
Publicerat December 14, 200619 yr NEJ fy fan va tråkigt,vet hur de känns > :'(,Vad hade du för bedövning? Ring å kolla hos djur sjukhuset i gammelsta luleå, dom har rönka utan bedövning. Då håller musklerna ihop korset bättre. Men en del vetrinärer vägrar, rädd för att bli bitna och pratar om arbets miljö. Åt mej sa dom att de gör ingenting med C höfter ??? hunden kan ju jaga hela livet ändå > Det var nära med en rak höger,men det var ju för fan en kvinna men hade det varit en kar då du :-X De spelar väl mindre roll med en sälskaps hund, men en jakt hund som är bra är det ju katastråf när man har tängt avla. Lider med dej och hoppas på bättre lycka nästa gång. Tiken din skulle rent jaktligt borda ut i aveln mvh Danne
Publicerat December 14, 200619 yr Och för en obildad som mig vad är c höfter? Förstår att det inte är något bra så tycker otroligt synd om dig. När man läser av hundens höftleder så graderas de till en skala från A-E och för att avla är A och B godkänt i läsning med norbergsvinkel. Kortfattat, vill du läsa mer så sök på norbergsvinkel och höftledsdysplasi.
Publicerat December 14, 200619 yr Det är synd. Prova röntga om i Gammelstan eller Öjebyn. Det är där de flesta hundar röntgas i Norrnbotten och där personalen har mest erfarenhet. Om du nu väljer i Öjebyn kan du ju samtidigt passa på att ögonlysa hunden för ett par hundra, så är du säker även på den sidan. / F.R
Publicerat December 14, 200619 yr Författare Fick tid i öjebyn den 3/1 så det är bara testa man är så jävla less just nu funderar på och spränga sig
Publicerat December 14, 200619 yr Fick tid i öjebyn den 3/1 så det är bara testa man är så jävla less just nu funderar på och spränga sig Besvikelsen över något som inte blir som man tänkt sig känns alltid tungt, Men det finns nog många som är lite avis på dig som har en ungtik som jagar bra och har många år kvar i skogen som jakthund, sen ska du ju röntga om henne och vilket resultat du nu får så är det samma jakthund och det finns en chans att hon ligger lite bättre och du får till ett annat resultat. Ta och kavla upp ärmarna, spotta i händerna och titta framåt! it´s aint over before the fat lady sing!!!
Publicerat December 14, 200619 yr Författare Nog är det sant det som man läste i jakttidningen om grållan som var röntgad 3 gånger med olika resultat, så det är sant hon blir inte en sämre jakthund bara bita i hop och testa igen.
Publicerat December 14, 200619 yr Bejär att få ingemar själv om du far till Öjebyn,han är bra men det är inte alla som bra där. När jag plåtade två ung hundar 2003 var det två små brudar som plåtade, man såg på långt håll att dom var inga sjärnor derekt. De vart C höfter på båda och dom var inte släkt. Lycka till
Publicerat December 14, 200619 yr Författare Jo man får nog säga att man vill ha han så då har man haft den bästa
Publicerat December 15, 200619 yr Å GUD I HELVETE C HÖFTER DET ÄR JU INTE SANT FY FAN MAN HAR LUST OCH DÖ.Tråkigt ...det var ju inget vidare :-
Publicerat December 15, 200619 yr Författare Då är ju frågan ska man nämna om första röntgen eller vara tyst om den. Tänkte om dom blir skeptiska om man nämner om den.
Publicerat December 15, 200619 yr Nu vet ju alla att den har C höfter men det är alltid bättre att vara ärlig i såna fall. Då har du inget att dölja om nån skulle få veta det senare efter dom köpt valp.
Publicerat December 15, 200619 yr Författare Det var till veterinären jag tänkte.Hon kan ju ha legat fel men det ser man när man far till öjebyn är det negativt där så då är det nog kört.