Publicerat Januari 7, 200719 yr Vad skönt att det ordnade sig, och A höfter skulle vara kul att se båda plåtarna och få fram varför det blev så, var det samma avläsare? Gratulerar!
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare Det var en kvinna har inte fått hem pappret än, hon sa att inte är det nå fel på dom här men ingen vettig förklaring ???. Ska ringa bättre när jag har pappret i handen.
Publicerat Januari 19, 200719 yr Författare Nå nu så är det ändrat på skk tog ju endast ca 2 veckor och pappret kom oxå hem i dag ;D
Publicerat Januari 19, 200719 yr Hejsan! kul att de löst sig. Har du fått nått svar på hur de kunde skilja från C till A på dom olika bilderna, Skulle vara kul att höra hur man motiverar dom olika resultaten. Har du pratat med nån av dom som läser av bilderna? Tycker att de är helt horibelt att de ska gå att läsa plåtarna fel, Hur mång hundar finns de där ute som fått sina höffter fellästa....både bra och dåliga!!!! Lycka till med parningen! ser helt klart interesant ut! Mvh Rikard.
Publicerat Januari 20, 200719 yr Författare Nä frågade lite lätt när jag fick beskedet ska ringa på måndag och sätta dom på plats, för det är sjukt är det dålig bild så då läser man inte det.Veterinären som jag var till sist sa att dom inte har kunnat ha hunden rätt legat fel men om det är allt vet jag ej ska ringa dit i alla fall.
Publicerat Januari 22, 200719 yr Författare Ringde i dag och frågade hur det kan komma sig men inget vettigt svar och att dom tar bort c men dom gör inte det bara om det är en överklagan jag sa att varför ska hunden lida för att ni har klåpat er men blev bara kort i tonen vilket SKÄMT
Publicerat Januari 23, 200719 yr Har du pratat med Älghundklubben om det här? Det borde ligga även i deras intresse att hundarna bedöms på lika villkor.
Publicerat Januari 23, 200719 yr Författare Nä har inte pratat med älghundsklubben men tänkt göra det ska även ta kontakt med en jakttidning och höra om dom vill göra ett repotage om detta.
Publicerat Januari 25, 200719 yr Nä har inte pratat med älghundsklubben men tänkt göra det ska även ta kontakt med en jakttidning och höra om dom vill göra ett repotage om detta. Bra intiativ!
Publicerat Januari 25, 200719 yr Precis, bra att du försöker få igång lite skriverier kring detta, det måste ju bli utrett hur det egentligen går till, en hund med Ahöfter får bara inte bedömas som ett C.
Publicerat Februari 1, 200719 yr Författare Då har man varit i kontakt med älghundsklubben men inget större angagemang ungefär ojdå dom måste ha blandat i hop korten eller nåt sånt.Men hallå spelar dom poker med korten eller ;)har meijlat till c åström oxå på JJ men har inte hört nåt därifrån konstigt tycker att sånt här måste komma fram.Nåja det är skönt att det ordnat sig på lördag ska man på utställning till finland
Publicerat Februari 5, 200719 yr Författare Blev 2 totalt av tikarna reserv cert visste vem som skulle vinna innan utställningen skulle börja en finsk domare var där med sin tik och givetvis fick han certet men men nya tag till helgen åker man till ö-vik på utställning och provar lyckan.
Publicerat April 23, 200719 yr Författare Jaha då är det drygt 2 veckor till valpning var i fredags å kollade det är 3 stycken så bara å vänta
Publicerat April 23, 200719 yr Författare NORDUCH INTUCH NORDJ(LÖ)CH NV-02 EUW-06 ACKERS DOJ Sjch Nordjämtens Alba
Publicerat April 30, 200719 yr Grattis till tre blivande älgtillverkare Ung hunden min skälde för första gången i går ;D
Publicerat Maj 14, 200718 yr Författare Bokade en jämtvalp idag i från finland köper i hop med brosan så det ska bli kul å prova lite finska linjer