Publicerat Maj 14, 200718 yr Ååååh så gulliga!!! Usch, när man ser såna här bilder börjar man bara längta mer och mer tills man får hem sin egen lilla valp!!
Publicerat Maj 15, 200718 yr Sotis! > Herregud vad små , söta och goa dom ser ut att vara och dom är säkert det också.
Publicerat Maj 15, 200718 yr Författare Jo dom är kopiöst söta börjat gå lite lätt som fyllon ;D.Är 2 1/2 veckor gamla nu.Lite synd farsan var tvungen å avliva sin hund i söndags så hade då behållt en men han sälja alla. Så köper en valp i från finland med brosan det bli kul å prova är den stammen som jag vill testa så det blir kul.
Publicerat Maj 15, 200718 yr Jo dom är kopiöst söta börjat gå lite lätt som fyllon ;D.Är 2 1/2 veckor gamla nu.Lite synd farsan var tvungen å avliva sin hund i söndags så hade då behållt en men han sälja alla. Så köper en valp i från finland med brosan det bli kul å prova är den stammen som jag vill testa så det blir kul. Jaaaaaa! Dom ser så roliga ut när dom stapplar runt. Aj sjutton. > Det var synd det. > Alltid jobbigt att få behöva avliva sin kompis som är en i fam. > Beklagar sorgen! > Kan ju vara kul att prova lite nytt blod. Ring Ulf E. för han har väl kvar om han är intresserad. Jag har en annan jämthundsuppfödre inte långt ifrån mig. Bertil Stenman heter han. Han har ju alltid fått fram bra hundar.
Publicerat Maj 15, 200718 yr Författare Jo känner Bertil S men han har inga valpar nu.Sen så har jag velat prova efter denna hund så,det passade utmärkt så bara vänta ca 7 veckor ;D
Publicerat Maj 15, 200718 yr Jo känner Bertil S men han har inga valpar nu.Sen så har jag velat prova efter denna hund så,det passade utmärkt så bara vänta ca 7 veckor ;D Okej! Alltid kul att prova nytt blod.
Publicerat Maj 15, 200718 yr Jo dom är kopiöst söta börjat gå lite lätt som fyllon ;D.Är 2 1/2 veckor gamla nu.Lite synd farsan var tvungen å avliva sin hund i söndags så hade då behållt en men han sälja alla. Så köper en valp i från finland med brosan det bli kul å prova är den stammen som jag vill testa så det blir kul.Vem...eller var tänker du köpa valp av här i Finland....nyfiken!!!
Publicerat Maj 15, 200718 yr Författare Mika Raittala bor i Parkano efter dch Huhtian Iiro och dch Polppot Tiuku blir kul å prova med Taitolan Rita blod
Publicerat Maj 15, 200718 yr Mika Raittala bor i Parkano efter dch Huhtian Iiro och dch Polppot Tiuku blir kul å prova med Taitolan Rita blod Taitolan Ritas resultat och framgångar är ju något riktigt unikt och otroligt...så den dagen jag skall ha jämthund så får det gärna finns hennes gener i släktet. Lycka till med nyförvärvet!!!.
Publicerat Maj 15, 200718 yr Författare Jo har själv velat ha det blodet får hoppas på nå bra ,så kan man ju para tiken med den
Publicerat Maj 15, 200718 yr Jo har själv velat ha det blodet får hoppas på nå bra ,så kan man ju para tiken med den Väärä rotu
Publicerat September 25, 200718 yr Författare Ja då har man knäppt första åt Alba synd bara att hon for efter kossan. Hade fint läge på en minst 15 taggare på lördag men vuxna fick ej skjutas bara en per dag nu så det var surt. men på måndag tog man revansh.
Publicerat September 25, 200718 yr Ja då har man knäppt första åt Alba synd bara att hon for efter kossan. Hade fint läge på en minst 15 taggare på lördag men vuxna fick ej skjutas bara en per dag nu så det var surt. men på måndag tog man revansh. Kul! Grattis ändå men synd på 15 taggarn!
Publicerat Oktober 31, 200718 yr Författare Ja då var första älgen skjuten efter Albas valpar en 7 taggare lite tidigt men ägaren säger att den jagar som en vuxen hund så det verkar lova gott är ca 6 månader
Publicerat December 11, 200718 yr "Jämthund" Hur har älgjakten gått för dej i höst? Har hundarna funkat? Var du på DM eller var det på jämthund klubbens tävling jag såg du hadde anmält dej på? Hur gick det?
Publicerat Januari 25, 200818 yr Författare Såg ditt mejl nu först jo jakten har gått bra Alba har fått jaga mkt pga att Tito varit halt nästan hela hösten hittade felet i slutet på jakten fick amputera en framtå.Men det har varit lite oroligare i markerna i år kan springa nån kilometer sen fast inte alla men en del.Jo var på DM hittade älg när det var 3 minuter kvar av provet upptag 3 min sen sken ca 2 km sen fast det var bärplockare där var hon tog upp kan ja ha varit det som störde vi gick upp på ståndet som stod i en gammal slåtterängs kant enda chansen å komma upp var så knappt om tid så vi gick över när vi kom halvvägs så såg vi en stor skoveltjur å den såg oss så då var det godnatt tok sken, Men men så är det nu blir det till å para i slutet av mars början på april