Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Izzas skada och sen vart det valpar oxå.

Featured Replies

Publicerat
1 minute ago Abex sa:

Jistanes vilken sötchock denna tråd är :wub:

Beroende:wub:

• Svar 564
  • Visningar 91,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Idag åkte vi till Skjutbanan och skott tränade. Började gå 300m ifrån. Lyfte lite på huvudet Första skotten sen brydde hon sig inte:D Vi träffade också Sunflower som tyckte Cita va ful och erbjöd sig att ta henne istället :rolleyes:

Jo, hon hade gärna fått följa med hem, det verkar som att hon skulle kunna hävda sig rätt bra mot surtanterna här hemma också. Tuff liten rackare... :wub:

Publicerat
  • Författare
7 hours ago Ken1 sa:

Idag åkte vi till Skjutbanan och skott tränade. Började gå 300m ifrån. Lyfte lite på huvudet Första skotten sen brydde hon sig inte:D Vi träffade också Sunflower som tyckte Cita va ful och erbjöd sig att ta henne istället :rolleyes:

White Gold är bra tuggpinnar B)

20170503_202353.jpg

20170503_202407.jpg

Fin klädning:yes:. Jag måste ta lite mer bilder på dem här hemma och lägga upp.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare
3 hours ago Ken1 sa:

Duva är också gott :D

20170512_165705.jpg

Snygging. Det krashade lite gran när hon tog den, va?

Publicerat

Nja den är frusen och vid första kastet tappade den huvudet. :lol:

Publicerat
  • Författare
8 hours ago Ken1 sa:

Nja den är frusen och vid första kastet tappade den huvudet. :lol:

Hann du rädda skallen, eller kommer den ut bakvägen?

Publicerat

Lite fight blev det men jag vann. La den i bröstfickan och glömde nästan bort det sen :lol:

Publicerat
  • Författare

:wub: Matte behövde ju hjälp!

Publicerat
  • Författare

Jag har varit dålig på att uppdatera här oxå, mycket jobb nu:D. Vilket är rätt tid på året för sådana sysslor.

Sören är nu bokad och kommer att flytta till Norrtälje trakten om ett par veckor. Och med lite tur så får vi följa honom oxå då husse har ett nick här inne:yes:.

De 3 som är kvar här hemma är några riktiga vilddjur, och för ett jävla liv när de busar runt. Men det händer att de sover oxå ibland.

IMG_20170513_121901.thumb.jpg.fbd9008073091c36e0f4b51fc80f6ec9.jpg

Smilla är kung i min stol ute på tomten.

IMG_20170525_184633.thumb.jpg.d8439e62f90bcf41944a3fb7cb3b114f.jpg

Och här vill de följa med ut ur ena grinden.

IMG_20170525_181519.thumb.jpg.4ca59a70cee964158f0ad3119848a8ff.jpg

Publicerat
  • Författare

Jag har börjat släppa Izza i hägnet uppe i Almunge som lite rehab för henne. Hon är självklart lita försiktig med grisarna då hon ju inte har koll på dem i alla lägen. Samt att hon är lite försiktig när hon kutar runt i skogen med det släpper mer för varje gång hon är lös.

Publicerat

Hej,

Det är jag som bokat Sören. Kan dock inte ta emot honom förrän till semestern...kommer bli en lång väntan, speciellt för barnen. Bor som sagt i Norrtälje och jagar i norra Roslagen. Hoppas kunna använda Sören till apportering (sjöfågel, duva, kråkfågel m.m) och kortdrivande på klöv samt eftersök.

Hur tänkte ni andra lägga upp träning/injagning till kommande jaktsäsong? Släppa på klöv redan i år eller vänta till nästa säsong och fokusera på lydnad, stadga, spår och apportering denna säsong?

Man är såklart taggad, men ska ju samtidigt skynda långsamt...

Vi i Stockholmstrakten får styra upp nån valpträff så småningom.

Publicerat

Ungefär samma som jag hoppas på. Har börjat med lite apport men har ingen aning om jag gör rätt :D

Jag tänker absolut släppa i år. Till Gotland lär det bli ett gäng resor i år :wub:

Publicerat
55 minutes ago Ken1 sa:

Ungefär samma som jag hoppas på. Har börjat med lite apport men har ingen aning om jag gör rätt :D

Jag tänker absolut släppa i år. Till Gotland lär det bli ett gäng resor i år :wub:

Go resor i höst låter det som?? Mest fågel då???

Publicerat

Fågel och rabbis :wub:

Publicerat
13 minutes ago Ken1 sa:

Inte utan man bli avis!!! :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Ken1 sa:

Du får hålla koll på viltet när det hamnar i käften på den lilla, om det inte är fruset när hon hämtar:wink:.

Publicerat
20 hours ago Ken1 sa:

Hämtar hon och kommer in så gör du väl troligen ganska rätt...:thumbsup:Jag är ju verkligen ingen expert på hundträning men har du ingen annan kan jag gärna hjälpa till om du vill? 

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Det vart lite bilder på valparna igen.

Vi börjar med snyggingen Sören som flyttar om några veckor till joco.

DSC_0083.thumb.JPG.5854eb00671329d3b6f2f6e12e0a031e.JPGDSC_0095.thumb.JPG.36a923b4209653ee9cac6c9d8e636b84.JPG

Sen så har vi Smilla som vi inte har hittat något bra hem till. Men då hon är så underbar så gör det inte så värst att hon är kvar.

DSC_0091.thumb.JPG.9ada31fa4c2d93cbdbb472fb1f5dd403.JPGDSC_0116.thumb.JPG.792c702f3dd0513ac0b39fdfdabdfab1.JPG

Och sedan så har vi Gnista som är den minsta av de som är kvar, och hon kommer att stanna här hemma.

DSC_0105.JPG

DSC_0104.JPG

Publicerat

Snyggingar o då speciellt den vita.:thumbsup::wub:

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Snyggingar o då speciellt den vita.:thumbsup::wub:

Hon är till salu Jonsson!! ;)

Publicerat
  • Författare
24 minutes ago Galne sa:

Hon är till salu Jonsson!! ;)

Han är för snål:yes:B).

Publicerat

Shit va kul o se lite bilder igen... Sören är ju som sagt en riktig snygging! Vi berättade för barnen idag att vi bokat en ny hund, det blev ju såklart en riktig succé! Alla ser fram emot att komma på besök på onsdag, väntan är olidlig...