Publicerat December 13, 20178 yr Snyggt! Jag älskar när en knivmakare lägger tid och energi på knivslidan också. Ger ett helt annat klasslyft för kniven
Publicerat December 14, 20178 yr Författare Det är väl det som är det svåra. Kniven är ju inte så svår att få till.
Publicerat December 20, 20178 yr Det enda jag behöver är ett fett konto.. Vill ha... Habegäret är starkt. Vackert!
Publicerat Februari 13, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Har sytt knivslidor i en vecka så jag tror jag spyr åt det!!! Fler följer!
Publicerat Februari 13, 20188 yr På 2017-12-20 at 15:12 jenotsuns1 sa: Mina två senaste: Den undre gillade jag skarpt!
Publicerat Februari 14, 20188 yr Författare Det är ju de som syns mest,så det är väl där man ska lägga ner tiden egentligen. Själva kniven är det ju nästan bara ägaren som ser.
Publicerat Februari 14, 20188 yr #4 i första inlägget är "rätt så OK" Men dom andra är hyffsade allihop "host- host"
Publicerat Februari 14, 20188 yr Egentligen ot, men vad är anledningen till att man har en krök längst ner på sameknivar?
Publicerat Februari 14, 20188 yr Enligt tradition/vad jag hört hela mitt liv så ska den glida/vika undan när man sätter sig osv.
Publicerat Februari 15, 20188 yr Vackert hantverk .. Har du någon till salu gillade verkligen kniven längst ner som är såld Vad kostar dom Med vänlig hälsning, Mats
Publicerat Februari 15, 20188 yr Författare På 2018-02-14 at 17:32 sidelock sa: Egentligen ot, men vad är anledningen till att man har en krök längst ner på sameknivar? Sen är det väl lättare att dra ut kniven,särskilt om man har vantar. Har kniven sittande på vänster sida och håller tag om holken med vänster hand och kniven med höger.
Publicerat Februari 15, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Får väl slänga in några bilder på bäverknivar också när jag ändå är igång!
Publicerat Februari 16, 20188 yr På 2017-12-20 at 15:12 jenotsuns1 sa: Mina två senaste: Hur stort är bladet på den större och kommer du ihåg varifrån du köpt det?Hur är det tänkt att upphängaren ska fungera? Jag har tänkt göra mig en huggare men har inte kommit mig för det ännu.
Publicerat Februari 16, 20188 yr 19 hours ago jenotsuns1 sa: Får väl slänga in några bilder på bäverknivar också när jag ändå är igång! Blev lite fundersam över det med "bäverkniv" först ... Men sen kom jag på att det handlade om riktig bäver..
Publicerat Februari 16, 20188 yr Författare 1 hour ago shamani sa: Blev lite fundersam över det med "bäverkniv" först ... Men sen kom jag på att det handlade om riktig bäver.. Då skulle du sett fur fasen det såg ut när jag körde google translate på min hemsida!!!! Hade märkt att jag hade en jäkla massa besökare från Spanien på hemsidan så jag kollade att översätta texten. Misstänker att det inte var knivarna som var det intressanta!!! Jösses!!!
Publicerat Februari 16, 20188 yr Författare 1 hour ago shamani sa: Den översta var helt i min smak. Ja det är en bra modell. Har en själv som älg kniv fast med 17cm långt smalt blad som smalnar av hela vägen mot spetsen. Annars lika.