Publicerat Augusti 12, 20187 yr Författare Detta är en populär post. Har gjort ett gäng knivar i safaristil med slidor av egenskjutet "cape buffalo" skinn mm. Vårtsvinsbete och olivträ. Dessert ironwood och stabiliserad masurbjörk. Myskoxhorn och dessert ironwood, Afrikan blackwood och olivträ. Vårtsvinsbete och olivträ! Buffelhorn.
Publicerat Mars 18, 20197 yr Författare Detta är en populär post. Fick för mig att testa att göra kock knivar. Det blev så här:
Publicerat Mars 18, 20197 yr Författare Bladen är kinesiska och rostfria/tröga. Övre kniven har skaft av stabbad björkvril i två färger. Mellersta har skaft av stabiliserad tvåfärgad lönnvril. Understa har skaft av Dessert ironwood och olivträ.
Publicerat April 27, 20196 yr Hur har du gjort för att kunna använda bäver svansen? Tog rätt på en igår och tänkte testa.
Publicerat April 27, 20196 yr Författare Vet inte om det behövs men jag har berett dom med alun,salt och myrsyra.
Publicerat April 27, 20196 yr 2 minutes ago jenotsuns1 sa: Vet inte om det behövs men jag har berett dom med alun,salt och myrsyra. Förstår att man först skrapar dom rena men hur har du gjort efter det? Tänkte så det kanske blir rätt när man testar göra.
Publicerat April 27, 20196 yr Författare Det svåraste är att flå dom. Ser inte vart man skär för det är bara fett.Ser först när man skär igenom skinnet. Recept hittade jag på nätet. Var några år sedan jag tog var på svansarna så kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde.
Publicerat September 18, 20196 yr Författare Tre till uppe ur oljan! Lite polering och läderjobb kvarstår!?
Publicerat November 2, 20196 yr Författare Detta är en populär post. De fyra sista för i år uppe ur oljan! Dags att börja sy!
Publicerat April 7, 20206 yr Författare Detta är en populär post. Slängde ihop några kockisar för att få lite omväxling!
Publicerat Oktober 12, 20205 yr Författare Snöat in på dubbelknivar ett tag: 20201008_121223.mp4 20201012_124110.mp4
Publicerat Oktober 15, 20205 yr Snygga, gillade den i mitten mest som hade samma form på bägge trä bitarna. Sen ser det ut lite spec med det skinnet, har börjat med några svansar men det stannade av. Har du gjort många dubbel knivar tidigare?
Publicerat Oktober 15, 20205 yr Författare Ja det har jag gjort till och från under åren. Även som bröllopspresenter.
Publicerat Februari 28, 20215 yr Författare En dubbelkniv till! Denna gång i Safaristil. Skaftsidor av vårtsvinsbete och desert ironwood. Slida av "cape buffalo" läder.
Publicerat Januari 10, 20224 yr Författare Detta är en populär post. Några knivar jag gjort den här hösten:
Publicerat Februari 15, 20224 yr Författare Detta är en populär post. Blivit ett gäng "neck knives" /halsbandskinvar :
Publicerat Februari 15, 20224 yr Författare Färgerna blir inte riktigt bra på bild. Ser bättre ut i verkligheten.
Publicerat Februari 20, 20224 yr Författare Detta är en populär post. De två minsta jag någonsin gjort!!!
Publicerat Februari 21, 20224 yr 9 hours ago jenotsuns1 sa: De två minsta jag någonsin gjort!!! Perfekt korv kniv, bara man inte tappar bort dom.